مجلس

غربی ها خواسته های غیر قانونی را با عنوان اعتماد سازی مطرح می کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تمام اقدامات لازم را برای اعتمادسازی و شفاف‌سازی در پرونده هسته‌ای انجام داده است، گفت: غربی‌ها امروز باید پاسخگوی افکار عمومی خود باشند.
فاطمه رهبر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طی حدود 10 سال کشورهای غربی مدعی عدم شفافیت در پرونده هسته‌ای ایران بودند و تاکید می‌کردند که ایران باید در مذاکرات حاضر شود و اعتمادسازی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: انتظاراتی که غربی‌ها از ایران در پرونده هسته‌ای دارند با هیچ یک از قواعد و قوانین بین‌المللی به ویژه قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همخوانی ندارد، اما آنها خواسته‌های غیرقانونی خود را با عنوان واژه‌های کلی چون اعتمادسازی و شفاف‌سازی مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران بیش از همه کشورها در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای خود با کشورهای غربی و کارشناسان آژانس همکاری کرده است، گفت: تعداد بازدیدهای ماموران و بازرسان آژانس از تاسیسات و تجهیزات هسته‌ای ایران بیش از همه کشورها است و ما تاکنون تمام اقدامات لازم را برای شفاف‌سازی فعالیت‌های خود انجام داده‌ایم.

*افکار عمومی غرب واقعیت‌ها را می‌دانند

رهبر با تاکید بر اینکه مردم ساکن کشورهای غربی و ملت‌های آزادی‌خواه واقعیت‌ها را درباره تنش میان جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان با قدرت‌های زورگوی غربی به خوبی درک کرده‌اند، گفت: امروز سران کشورهای غربی به ویژه 1+5 باید به افکار عمومی خود پاسخ دهند که چرا با وجود تلاش‌های ایران مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: غربی‌ها می‌خواهند ما از حقوق خود کوتاه بیاییم و به طور مداوم ملت و مسئولان ایران را تهدید می‌کنند، اما این تهدیدها در عزم اراده ملت ایران تاثیر ندارد و افکار عمومی جهان را متقاعد خواهد کرد.

رهبر گفت: امروز زمان آن رسیده که غربی‌ها از فرصت مذاکرات جدید استفاده کرده و ضمن استفاده از زبان محترمانه، تنش‌ها را با ایران کاهش دهند؛ در این شرایط به طور قطع مردم و مسئولان ایرانی همراهی‌های لازم را خواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/PUHnSQ