مجلس

عمل به فرمایش رهبری یک وظیفه عمومی است

نماینده مردم تربت جام گفت:عمل به فرمایش رهبری یک وظیفه عمومی است و هر جا که مصلحتی باشد ایشان وارد عمل می شوند.
نماینده مردم تربت جام گفت:عمل به فرمایش رهبری یک وظیفه عمومی است و هر جا که مصلحتی باشد ایشان وارد عمل می شوند.
غلامرضا اسداللهی افزود‌: باید توجه داشت که حضرت آقا در برخی از شرایط مطالبی را عنوان می‌کنند و این به نوعی هم نصیحت است وهم حکم مولوی را برای همه‌ دارد‌. بنده فکر می‌کنم هرکه اعتقاد به جایگاه ولایت دارد باید بدون چون و چرا عمل نماید‌.
وی افزود: اما گاها برخی مطالب مطرح می‌شود که برداشت و استنباط افراد از فرمایشات حضرت آقا است. نظر و برداشت هر فردی برای خود محترم است. برای من به عنوان یک مقلد به یک  نوع  و برای هر کدام از همکاران دیگر به نوع دیگری محترم است. اما این بدین معنا نیست آنچه که در کشور انجام می شود و همه تکلیف دارند که انجام بدهند ، گاها از تکلیف خود سر باز بزنیم . به نام نپرداختن به اختلاف و ایجاد تنش منتسب به فرمایش آقا نماییم‌؛ این مسئله درست نیست‌.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد‌: عمل به فرمایش رهبری یک وظیفه عمومی است و هر جا که مصلحتی باشد ایشان وارد عمل می‌شوند‌. اکنون هم هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست و ایشان مکررا تاکید دارند که هر دستگاه به وظایف خود عمل نماید‌. البته عمل به وظایف به معنی آن نیست که با یکدیگر دعوا و نزاع و اختلاف کنند.
وی افزود‌: خوشبختانه قانون اساسی ما از ظرفیتهای بالایی برخوردار است و راه برون رفت از مشکلات را ترسیم کرده است‌. حتی اگر بین قوا اختلاف بیفتد هماهنگی این قوا به عهده مقام معظم رهبری است و نمی توانند عده ای به خاطر نظر خود مسائل کشور را معطل نمایند و انجام ندهند‌. بنده فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتهای موجود در قانون و کارآمدی بسیار زیاد مقام ولایت هیچ بهانه‌ای نیست که ما امور کشور را انجام ندهیم و مسائل را به بن بست برسانیم.   به نظر می‌رسد که مسائل کشور باید در یک فضای تعاملی حل و فصل شود زیرا سه قوه برای یک هدف کار می کنند و آن هدف حفظ نظام اسلامی ایران است و باید مراقب باشیم که اختلافات را به سطح  جامعه نکشانیم‌. درست است هر جا اختلاف عقیده و سلیقه وجود دارد اما اینکه آنرا به سطح جامعه بکشانیم قطعا تبعات آن برای کشور زیاد خواهد بود‌.  

https://shoma-weekly.ir/BDvxDT