ویژه

عمر قهرمانی بی‌اخلاق ها کوتاه است

قهرمان تکواندوی کشور معتقد است که این روزها مسئله اخلاق در ورزش مانند قطاری است که اگر در مسیر صحیح خود هدایت نشود، از ریل اخلاق خارج خواهد شد و در مسیر دیگری حرکت می کند.
یوسف کرمی، قهرمان المپیک با بیان این مطلب گفت: این روزها هنوزهم در بین برخی ورزشکاران رشته های گوناگون ورزشکارانی با اخلاق و منش پهلوانی و قهرمانی مشاهده می شوند، اما در نقطه مقابل در برخی موارد شاهد بی اخلاقی در حوزه ورزش هستیم.

به باور کرمی، اگر بیشتر در بحث های فرهنگی کار شود و الگوهای نمونه اخلاق در ورزش به جوانان معرفی شوند، کمتر شاهد گزارش ها، خبرها و مطالبی با موضوع بی اخلاقی در ورزش خواهیم بود و به تدریج
بی اخلاقی جایگاهش را به اخلاق مداری همراه با منش قهرمانی و پهلوانی می دهد. این روزها فعالیت ها به گونه ای شده است که در مناسب های فرهنگی، مذهبی و هنری از ورزشکاران برای حضور در جشن ها و مراسم های گوناگونی دعوت به عمل می آید، بدون اینکه سابقه ورزشکار در عرصه های گوناگون در نظر گرفته شود و تنها با توجیه اینکه در یک مسابقه داخلی و یا بین المللی دارای مقام است، در برنامه حضور پیدا می کند.

به گفته وی، بهترین راهکار این است که از بین ورزشکاران با اخلاق ترین قهرمانان انتخاب و در
مراسم
های گوناگون به عنوان الگوی موفق به جوانان معرفی شوند.

کرمی افزود: من  در اردوهای تیم ملی مشاهده
می کردم افرادی که شایسته و با اخلاق هستند، کمتر به چشم  می آیند و  تنها بحث های فنی و حرفه ای در کار اردویی تیم های ملی اهمیت دارد، اما به نظر من در مرحله اول قبل از هر برنامه ریزی فنی و حرفه ای آموزش اخلاق جوانمردی و پهلوانی مهم است. قهرمانی که مدال اخلاق نداشته باشد، عمر قهرمانی اش بسیار کوتاه است.

https://shoma-weekly.ir/n9SHaI