مجلس

علت کاهش شتاب علمی در دوران پسابرجام باید تحلیل شود

اقدامات مجلس و دولت باید در جهت شتاب علمی باشد و حرکت هایی که مخصوصا در دوران پسابرجام موجب کند شدن و کاهش شتاب علمی می شود، باید مورد تحلیل قرار بگیرد.
اعضای مجلس خبرگان رهبری نباید به گرایش سیاسی خود توجه کنند و باید فراتر از دید جناحی به مسائل نگاه کنند.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آریا در خصوص بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف مجلس خبرگان رهبری با محوریت «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن» گفت: مجلس خبرگان به ویژه باید از سیاسی کاری و سیاسی فکر کردن پرهیز کند و حتی افرادی که از گرایش های مختلف سیاسی به مجلس خبرگان راه پیدا می کنند، نباید به گرایش سیاسی خود توجه کنند و باید فراتر از دید جناحی به مسائل نگاه کنند و با این نگرش به خدمت بپردازند. در غیر این صورت نگرش جناحی برای مجلس خبرگان آفت می شود. اعضای مجلس خبرگان باید انقلابی باشند و خود را وامدار ملت و نظام بدانند و در همه مسائل کلان و وظایف اصلی خودشان انقلابی فکر کنند، برنامه ریزی و عمل کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص تعیین «1- اقتصاد مقاومتی» «2- ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور» و «3- مصون سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان» به عنوان سه وظیفه و اولویت اصلی مسئولان دولتی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز گفت: برای پیشبرد این سه مقوله مجلس باید ریل گذاری های لازم را انجام دهد و دولت این ریل گذاری ها را اجرایی کند. اقدامات مجلس و دولت باید در جهت شتاب علمی باشد و حرکت هایی که مخصوصا در دوران پسابرجام موجب کند شدن و کاهش شتاب علمی می شود، باید مورد تحلیل قرار بگیرد. به بیان دیگر اگر سرمایه گذاری در این زمینه لازم است، باید تکنولوژی و دانش آن به کشور منتقل شود. اگر بنا است تعاملات علمی صورت بگیرد باید به نفع این شتاب باشد نه اینکه به اصطلاح، خام فروشی کنیم و جوانان و صاحبنظران کشور بجای آنکه در داخل کشور تربیت شوند، بستر برای استفاده بیگانگان از این نیروها فراهم شود. همه اینها در این شرایط پسابرجام باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/F7lZr7