مجلس

علاج امور کشور را باید از داخل رقم بزنیم

نگاه مقام معظم رهبری به مسایل همیشه نگاهی واقع‌بینانه و جامع است. دیدگاه ایشان نسبت به مسائل داخلی وخارجی به دور از نگاه‌های سیاسی دیگر گروه‌ها و شخصیت‌ها است. معظم له همیشه یک نگاه حکیمانه و در حقیقت پدرانه نسبت به مسائل کشور در ارتباط با قوای سه گانه و مردم داشتند و دارند.
حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ۱۹ دی در جمع مردم قم اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری به مسایل همیشه نگاهی واقعبینانه و جامع است. دیدگاه ایشان نسبت به مسائل داخلی وخارجی به دور از نگاههای سیاسی دیگر گروهها و شخصیتها است. معظم له همیشه یک نگاه حکیمانه و در حقیقت پدرانه نسبت به مسائل کشور در ارتباط با قوای سه گانه و مردم داشتند و دارند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در توجه به نیروی درونی کشور تصریح کرد: ایشان تاکید داشتند که مسئولین ما باید نگاه و توجهشان به مسائل داخلی باشد؛ علاج امور را باید از داخل رقم بزنیم و هدایت بکنیم، نکته بسیار مهمی است. زیرا باید بدانیم که آنچه در طول عمر سی و پنج ساله انقلاب اسلامی، ملت ایران را کمک کرد تا از گردنههای سخت عبور کنند، حضور جدی مردم با روحیه توکل بر خدا بود و عنایتهای خداوند در کنار مردم و در تمام عرصهها شامل حال کشور شده است.

سبحانی نیا افزود: تصوراین مسئله که حل مشکلات ما صرفا با گشایش درهای بیرونی است و فقط برآن امید داشته باشیم، نگاه خوش بینانهای نیست. اگر ما با توکل بر خدا، در کنار مردم باشیم؛ با توجه به ظرفیتهای داخلی که وجود دارد و حضور همیشگی مردم در صحنه قادر هستیم کارهای کشور را سامان دهیم و کشور را از لحاظ اقتصادی و صنعتی، فرهنگی واجتماعی، همچنین از نظر دانش و فناوری علمی رو به جلو ببریم.

نماینده نیشابور خاطر نشان کرد: ما در همه دوره سی و پنج ساله جنگ ومشکلات تحریم و سختیها را داشتیم اما توانستهایم گامهای بلندی را برداریم، در آینده هم با لطف خدا میتوانیم این راه را ادامه دهیم. این گمان که تا درهای غرب برروی ما باز نشود، نمیتوانیم به راهمان ادامه بدهیم تفکر غلطی است. این تفکراز عدم خود باوری و عدم شناخت انقلاب نشات میگیرد. توجه رهبر انقلاب به نقش مردم به عنوان یک پشتوانه همیشگی درانقلاب حایز اهمیت است که در آینده نیز نباید فراموش شود.

وی با بیان لزوم توجه به چهار چوب دیپلماسی در عرصه بین الملل یادآور شد: ما باید تلاش کنیم تا در عرصه بین المللی فعال باشیم و دیپلماسی خوب و کارآمدی را داشته باشیم. باید سیاستهای تنش زدایی را دنبال کنیم تا با رفع موانع، مشکلات را از دوش کشور برداریم. کاری که دولت در عرصه بین الملل انجام میدهد خوب است، منتهی این کارها باید در چهار چوب عزت، حکمت و مصلحت صورت بگیرد. این بدین معنا نیست که همه حل مشکلات ما در گرو این مسئله است. لذا نباید توان و ظرفیتهای داخلی و قدرت مردمی را با لطف خداوند از یاد برد.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی اشاره داشت: نکته دیگر آنکه ما نباید فریفته لبخندهای دشمنان بشویم، این یک نکته مهم است. زیرا دشمن‌‌ همان دشمن است اگر لبخندی هم میزند نباید واقعیتها را نادیده بگیریم. دشمن با شیوههای خاص خودش در عرصه میآید و تلاش میکند منافع خودش را تامین کند. ما باید جبهه دشمن را بشناسیم و لبخند دشمن را نباید جدی گرفت و فریفته آن نباید بشویم دشمنان انقلاب امروز نیز با تمام قوا ایستاده و از دشمنی خود منصرف نشده است.

وی ادامه داد: موفقیت ما در عرصه بین المللی بستگی به جدیت و پیگیری و استحکام مواضع ما دارد. اگر ما محکم در این عرصه بایستیم دشمن عقب نشینی میکند و اگر یک جایی کوتاه بیاییم دشمن نه تنها عقب نشینی نمیکند بلکه جریتر به جلو خواهد آمد. لذا باید جبهه دشمن را بشناسیم به صورت جدی به آن نگاه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما در همین تحولات اخیر در مسائل هستهای دیدیم که هیچ گونه اعتمادی به دشمنان نمیتوان کرد. دشمن در جای خودش دشمنی میکند ولی تلاش هم میکند بتواند فضای بینالمللی را به نفع خودش تغییر بدهد.

وی افزود: ما حسن نیت خود را نشان دادیم و مذاکرات در ژنو انجام گرفت به یک توافق رسیدند. ولی ملاحظه کردید در همین فضا آمریکاییها مسئله تحریمهای جدید را دامن زدند و مطرح کردند. در همین شرایط جدید که قرار بود دیگر توطئه نکنند، آمریکا تنها کشوری بود که با حضور جمهوری اسلامی در ژنو ۲ جهت حل قضایای سوریه مخالفت کرد، زیرا اصل این است که آمریکا دشمنی خود را کنار نگذاشته و به دنبال حل مسائل خود برای انتخابات آینده ، اوباما میخواهد فضای داخلی آمریکا و کنگره را به نفع خود تغییر دهد. لذا ما باید با دقت وهوشیاری کار را خود دنبال کنیم.

https://shoma-weekly.ir/sTYm3K