مجلس

عضو هیات رئیسه: دستاوردهای هسته ای باید برای آیندگان حفظ شود

طبیعی است در مذاکرات هسته ای که در پیش روی داریم، یکی از خطوط قرمز ما بحث غنی سازی است . شکی نیست که ما برای راه اندازی تاسیسات هسته ای خود به سوخت 20 درصد نیاز داریم و از طرفی هم ما به غرب و آمریکاییها اعتماد نداریم که این نیاز ما را را تامین کنند.
حسین سبحانی نیا عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل هسته ای و غنی سازی عنوان کرد: طبیعی است در مذاکرات هسته ای که در پیش روی داریم،  یکی از خطوط قرمز ما بحث غنی سازی است . شکی نیست که ما برای راه اندازی تاسیسات هسته ای خود به سوخت 20 درصد نیاز داریم  و از طرفی هم ما به غرب و آمریکاییها اعتماد نداریم که این نیاز ما را را تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد: درست است که قبلا در شرایط ما عنوان شده بود که اگر غرب تعهدی بدهد ما اصرار به غنی سازی نداریم، اما اکنون به دلیل آنکه ما 20 درصد سوخت را خودمان تامین می کنیم، طبیعی است که همین امر اصل قرار گیرد.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان این که تمام مذاکرات باید در چهارچوب سیاستهای کلی نظام باشد اظهار داشت: آقای ظریف، مسئولیت مذاکرات هسته ای را برعهده دارند، لذا تمام سیاست گزاریهایی را که در نظر می گیرند، باید با مواضع کلی نظام هماهنگ باشد و بر همین اساس مسائل را جمع بندی کنند. البته تاکنون به جمع بندی واحدی نرسیده اند، لذا یکی از مطالبات مردم بسته ای است که ما باید برای اجلاس ژنو آماده کنیم. در نظر گرفتن سیاستی که هم نظر ما را تامین کند و هم طرف مقابل  را متقاعد نماید، دارای اهمیت ویژه ای است که این  بستگی به تدبیر و مدیریت تیم مذاکره کننده دارد.
وی در پایان اظهار داشت : با توجه به عملکرد و رفتاری که از گذشته از طرفین غربی وآمریکایی شاهد بودیم ، بنده اعتقاد واطمینان زیادی به آنها که صادقانه عمل نمایند، ندارم. بنابراین ما باید آگاهانه، هوشیارانه و حساب شده عمل نماییم. به دور از هرگونه خودباختگی به طوری که تنها با لبخند آنان فکر کنیم، تمام مسائل حل است،  رفتار کنیم. باید با اطمینان وپا فشاری بر اصول و مواضع خودمان پای  میز مذاکره حاضر شویم . اما رفتارمان نباید به گونه ای باشد که تلقی از لجبازی باشد بلکه با منطق، از حقوق و اصول خود با در نظر گرفتن سه اصل حکمت و عزت و مصلحت دفاع نماییم. امیدواریم همانطور که در این 35سال  با استقامت، عزت و استقلال خود را به دست آوردیم، این دستاورد را برای آیندگان  نیز حفظ نماییم وبه سادگی از آن عبورنکنیم و دچار وادادگی در دستگاه دیپلماسی نشویم .


https://shoma-weekly.ir/Qm81OH