مجلس

عزت مداری امام خمینی(ره) باید در جامعه حفظ گردد

نامیدن انقلاب با عنوان انقلاب کبیر اسلامی نشان دهنده وجود همان روح و حیات و عزت ملی است که در مردم است

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع عزاداران امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مثل همیشه شامل مطالب بسیار عمیق بود که می‌تواند فصل‌الخطاب بسیاری از امور قرار گیرد به ویژه می‌بایست توجه مسئولین امر به موضوعاتی مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند جلب شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با هفته نامه شما ادامه داد: به نظر بنده نکاتی که مقام معظم رهبری در خصوص بحث انقلاب اسلامی و نقش حضرت امام(ره) در روند انقلاب داشتند  یکی از موضوعات مهم بود. یک نکته که ایشان در همین زمینه اشاره فرمودند این بود که ملت با احساس عزت که هدیه امام به ملت بود، توانست خود را کشف کند و بدین نحو تحقق وعده الهی را ما به چشم خود دیدیم و این نشان می‌دهد نقش ملت و توجه آنها به فرمایشات امام خمینی چه قدر زیاد بود که این خود مسأله‌ی بسیار مهمی بود که در طی سخنان مقام معظم رهبری به وعده الهی تعبیر شد.
رهبر با اشاره به سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حضور مردم در این جریان در کلام مقام معظم رهبری افزود: توسط مقام معظم رهبری نامیدن انقلاب با عنوان انقلاب کبیر اسلامی نشان دهنده وجود همان روح و حیات و عزت ملی است که در مردم است؛ بنابر این در بخشی از فرمایشات ایشان موضوع حضور مردم در صحنه مورد توجه و عنایت قرار گرفت حتی در جایی عنوان فرمودند که حضور مردم در صحنه زمینه جلب رضایت الهی است که این یک نکته بسیار مهم در خصوص حضور مردم در روند انقلاب و بعد از انقلاب در مقاطع گوناگون سبب وحدت گردیده است؛ به هر حال در فرمایشات معظم له نقش مردم بسیار پررنگ ذکر می‌شود؛ نکته دیگری که رهبر عزیز انقلاب به آن اشاره داشتند در خصوص ایستادگی در برابر توقف‌ها و تحریم‌ها است. زیرا این توقف سبب بازگشت و عقب‌گرد خواهد شد و ما باید پیشرفت را فراروی خود قرار دهیم و این امر هدف اصلی ما گردد.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دوم توطئه‌ها و مشکلاتی است که دشمنان غربی و استکبار جهانی برای ما ایجاد کرده است که در فرمایشات معظم له بدان اشاره شد.
این فعال سیاسی اظهار داشت :مقام معظم رهبری خواهان استقامت مردم و مسئولین در قبال این توطئه‌ها شدند تا نظام پیروز در این میدان گردد. همچنین با بیان اینکه هدف دشمنان از بین بردن ماهیت وجودی نظام بوده است و مردم توانستند بر این فشارها پیروز شوند بر اهمیت این نقش تأکید داشتند. علاوه بر آن رهبر انقلاب ضمن اشاره به بیداری اسلامی در منطقه به این جمله کلیدی که سیاستمداران در‌مانده‌ای رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که امروز پشت مرزهای ما خمینی خیمه زده است. تمام حرکتهای منطقه را نشأت گرفته از حرکت امام خمینی(ره) دانستند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن اشاره به بحث هسته ای در سخنان مقام معظم رهبری و همچنین پیام معظم له به مسئولین اظهار داشت: نکات بعدی که در سخنان معظم له بسیار پراهمیت است این است که خواست دشمنان این است که حرفی نباید از ایران هسته ای به میان آورد واین نشانگر ترس غرب از ایران هسته‌ای بلکه از ایران اسلامی است. زیرا ایران اسلامی در جهان زلزله‌ای به پا کرده است و غربی‌ها از این موضوع وحشت دارند.
نماینده مردم تهران  در مجلس با اشاره به یکی دیگر از نکات سخنان رهبری در 14 خرداد عنوان کرد: نکته دیگری که ایشان فرمودند بحث این است که ما مسئولین نباید دچار غرور، خودشیفتگی و اشرافیگری شویم زیرا اگر چنین اتفاقی بیافتد به مثابه یک عقب‌گرد و شکست در برابر دشمن است و به تعبیر ایشان اشرافی‌گری برای مؤمنین ممنوع شده است و به اعتقاد بنده آنچه خطر جدی برای مسئولین به حساب می‌آید همین مباحثی است که رهبر انقلاب مطرح کردند زیرا متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود اشرافی‌گری بین مسئولین باعث ایجاد فاصله بین آنها و مردم می‌شود و مردم با مشاهده حتی یک مسئول که به اشرافی‌گری تمایل یافته است گمان می‌کنند  همه مسئولین به این سمت و سو رفته‌اند که این امر سبب احساس شکاف و فاصله می‌شود و این شکاف همان است که در دوران ستمشاهی وجود داشت.
در صورتی که مطابق زندگی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که در بالاترین رتبه مسئولیت قرار دارند آنان در نهایت سادگی و حداقل ها زندگی نموده‌اند که می‌بایست برای مسئولین این امر درس باشد و از سویی این امر سبب می‌شود فرد مسئول دغدغه و نیازهای اولیه مردم را در نظر بگیرد و برای مردم پر فایده خواهد بود.
رهبر در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نکات دیگری که در مورد حضرت امام مطرح شد بحث شکست طاغوت بود که مطابق ادعای بسیاری از سیاسیون این تنها یک شکست نبود که به برکت وجود حضرت امام و حضور ایشان شکسته شود بلکه این همان چیزی است که انقلاب اسلامی را شکوهمند کرد به عبارت دیگر با برکناری دولت غیر اسلامی توسط حضرت امام یک دولت اسلامی به خواست امام  و مردم روی کار آمد و این اقتدار مذهبی و معنوی امام را در جریان انقلاب نشان می‌دهد. که البته می‌بایست سرلوحه کار ما قرار گیرد نکته‌ای که باید در پایان متذکر شوم این است که آن روحیه عزتی که حضرت امام داشتند به فرموده مقام معظم رهبری باید حفظ گردد که البته این امر نباید با تفاخر همراه باشد بلکه باید یک نوع خود ساختگی و ساخت درونی به وجود آید تا آن ادبیات انقلابی حضرت امام شکل بگیرد. اگر این امر بدون تفاخر باشد در مسیر حقیقی خود قرار خواهد گرفت و در غیر این صورت به انحراف و بی راهه کشیده می‌شود، در هر صورت فرمایشات مقام معظم رهبری یک منشور بسیار با ارزشی است که هر بار با شنیدن آن فصلی جدید در انقلاب اسلامی آشکار می‌شود و ساعت‌ها و صفحات زیادی را می‌توان در پیرامون این فرمایشات صحبت نمود و قلم زد.

https://shoma-weekly.ir/Avmctt