مجلس

عدم پیگیری طرح عفاف و حجاب سیاسی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع عفاف و حجاب به یک بحث سیاسی صرف تبدیل شده است.
 فاطمه رهبر در نهمین نشست ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان که با حضور بازرسان و دبیران این ستاد از سراسر کشور و دستگاههای اجرایی در وزارت کشور برگزار شد افزود:‌ بسیاری از دستگاهها آنچنان که باید پیگیر مصوبات و برنامه های طرح عفاف و حجاب باشند نیستند و حتی در زمینه درخواست بودجه نیز ضعیف عمل می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: طرح محرم سازی مدارس دخترانه که با وجود گذشت چند سال از تصویب آن هنوز اجرایی نشده یکی از طرح های بر زمین مانده در این حوزه است.

رهبر تصریح کرد: دراین طرح که برخی از مسئولان نبود بودجه و امکانات را علت اجرایی نشدن عنوان می کنند دختران در مدارس می توانند با توجه به حضور نداشتن نامحرم ساعات حضور در مدرسه را بدون حجاب در مدارس ظاهر شوند.

وی افزود:‌ تنها مجله مد و لباس در کشور که مجوز انتشار دارد از 64 مدل مانتو که در این مجله ارائه شده 16 مدل آن فاقد دکمه است.

رهبر گفت: در فروشگاهها مانتوهای بدون آستین مشاهده می شود و دستگاههای مسئول در این زمینه اقدام خاصی را انجام نمی دهند.

وی در پایان بااشاره به موضوع کارت زردی که مجلس به وزیر کشور نشان داد افزود: این کارت به شخص ایشان داده نشد بلکه مجلس در اعتراض به وضع عفاف و حجاب در جامعه از آنجایی که نخواست بی تفاوت باشد دست به چنین اقدامی زد.

https://shoma-weekly.ir/vLfMO5