مجلس

عدم مدیریت بحران مشکلات بزرگتری برای کرمانشاه به‌وجود آورد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا مدت‌ها پس از وقوع زلزله چادرهای مردم در وسط بلوارها مستقر بود که هر لحظه امکان داشت زندگی این مردم به خطر بیفتد و پس از سوگنامه توزیع چادر بحث اسکان موقت با توزیع کانکس به‌وجود آمد که باز هم عدم مدیریت مشکلات بزرگتری برای مردم به‌وجود آورد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نسبت به مصوبه مجلس برای ساخت ۱۰۰هزار کانکس جهت آمادگی در برابر زلزله بی‌توجه بوده است.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در سال 91 و پس از وقوع زلزله ورزقان قانونی در مجلس تصویب شد تا دولت را موظف کند 100 هزار کانکس بسازد که اگر زلزله‌ای در کشور به‌وقوع پیوست مردم زلزله‌زده برای اسکان موقت سختی و نگرانی در پیش نداشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در چند سال مسئولیت دولت حتی یک کانکس هم از سوی دولت ساخته نشده است، بیان کرد: براین اساس پس از وقوع زلزله سرپل‌ذهاب همه سختی‌های اسکان موقت به دوش مردم زلزله‌زده افتاد و از سوی دیگر نیز مدیریت بحران در برابر زلزله آمادگی نداشت تا زلزله به بحرانی تبدیل شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقد هستم تدبیری قبل از زلزله استان کرمانشاه از سوی ستاد مدیریت بحران برای آمادگی در برابر این حادثه وجود نداشت و پس از وقوع زلزله نیز چاره‌اندیشی خاصی در مورد نحوه اسکان، آبرسانی و برق‌رسانی و توزیع اقلام مصرفی مردم وجود نداشت.

مصری با اشاره به اینکه در همان ساعت‌های اولیه چادرها مسافرتی در اختیار مردم زلزله‌زده قرار گرفت که همه آن‌ها با یک باد ویران شد، گفت: مدیریتی در بحران زلزله سرپل‌ذهاب وجود نداشت و چادرهایی در میان مردم توزیع شد تا هر فردی در هر جایی که بخواهد مستقر شود و امروز شاهد چهره ناخوشایندی در سرپل‌ذهاب باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران حتی فکری درمورد سرویس بهداشتی و حمام مردم مناطق زلزله‌زده نکرده بود، خاطرنشان کرد: ضرر اصلی این بی‌برنامگی دولت و‌ مسئولان ستاد مدیریت بحران به مردم بازگشت و امروز شاهد هستیم در تمام شهر سرپل‌ذهاب چادر و کانکس مردم زلزله‌زده گسترده شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: تا مدت‌ها پس از وقوع زلزله چادرهای مردم در وسط بلوارها مستقر بود که هر لحظه امکان داشت زندگی این مردم به خطر بیفتد و پس از سوگنامه توزیع چادر بحث اسکان موقت با توزیع کانکس به‌وجود آمد که باز هم عدم مدیریت مشکلات بزرگتری برای مردم به‌وجود آورد.

مصری با بیان اینکه توزیع ناعادلانه کانکس در بین مردم مشکلات جدی ایجاد کرد، بیان کرد: با وجود کانکس‌های اهدایی باید در سرپل‌ذهاب اکنون کانکس اضافی هم وجود داشته باشد اما اکنون شاهدیم عده‌ای هنوز در چادر سکونت دارند و وقتی هم علت را می‌پرسیم می‌گویند که این خانواده‌ها مستأجر بوده‌اند و باید پرسید چقدر برای دولت هزینه داشت که یک کانکس به خانواده‌های مستأجر بدهد.

وی با اشاره به مشکلات کانکس‌ها گفت: این کانکس‌ها عایق صدا نیست و در بارندگی‌ها به‌دلیل برخورد قطرات باران صدای غیرقابل تحملی می‌داد و در اثر بارندگی نیز آب به داخل کانکس‌ها نفوذ می‌کرد زیرا تدبیری برای عایق‌بندی این کانکس‌ها از سوی دولت نشده بود و این روزها نیز با گرم شدن هوا سکونت در داخل کانکس‌ها غیرممکن شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همان ساعات نخست زلزله حضور مسئولان دولتی در آن مناطق خوب بود، افزود: همانطور که گفته شد ساماندهی و برنامه‌ریزی خاصی از سوی مدیریت بحران برای مناطق زلزله‌زده وجود نداشت تا مردم خودجوش به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بروند.

https://shoma-weekly.ir/33qyO0