مجلس

عدم صداقت غرب ، مهم ترین دستاورد آلماتی

با توجه به عملکرد غربیها در روند این مذاکرات معلوم است که آنها به دنبال پیشرفت و حل مشکل نیستند ،آنها نگران انرژی هسته ای ایران نیستند آنها به دنبال مسائل سیاسی و فشار دیپلماتیک وسیاسی بر جمهوری اسلامی ایران اسلامی هستند .

نشست آلماتی 2 گرچه در ظاهر امربه نتیجه نرسید، اما آنچه به نظر می رسد، آن است که حداقل دستاوردهای اینگونه نشستها ، نمایان شدن ماهیت واقعی غربیها و اثبات عدم صداقت آنها به جامعه جهانی است که این مهم خود می تواند برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک برگ برنده در اثبات حقانیت خود در فعالیتهای هسته ای باشد . در گفتگویی که با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه انجام شد نظر آنها را می خوانیم :

 

  نقوی حسینی  : غربیها دچار یک توهم هستند

 سیدحسین  نقوی حسینی  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غربیها دچار یک توهمی هستند که این توهم غلط ، باعث تصمیم گیریهای غلط آنها می شود. آنها فکر می کنند که با تحریم و تهدید و فشار بیشتر می توانند جمهوری اسلامی ایران را مجبور به عدول از این اصول خود بکنند که این توهم غلطی است .

 وی افزود: همین توهم در آمریکاییها باعث شکست مذاکرات می شود و همین توهم را هم دائماً به اروپاییها القا می کند که  باعث می شود ، مذاکرات به نتیجه نرسد. بنابراین آنها چون این توهم را دارند ، اجازه نمی دهند که مذاکرات به یک نتیجه مثبتی برسد.

عضو فراکسیون موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد : این در حالی است که طرفین پیشنهادهای خود را شفاف و روشن بیان کرده اند ومی دانند از یکدیگر چه می خواهند اما چون این توهم وجود دارد فرصت سوزی می کنند و وقت را میگذرانند تا شاید این تحریم ها باعث شود عزم و اراده ملت ایران متزلزل بشود و نهایتاً ما به خواسته غربیها پاسخ مثبت بدهیم.

نماینده مردم ورامین ادامه داد : ما باید اعلام کنیم که این تحریم ها وفشارها نه تنها برعزم و اراده ملت ما تأثیر نمیگذارد بلکه هرچه این تحریمها و فشارها بیشتر بشود، ملت ما در دستیابی به هدفهایشان راسخ تر می شوند واین تحریم ها و فشارها را ما برای کشورمان تبدیل به  یک فرصت می کنیم و تا آخرین رشته های وابستگی کشورمان را به غرب از بین می بریم . بنابراین باید غربیها از این توهم غلط بگذرند و عبور کنند تا ما بتوانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم والا ، آلماتی 2 که هیچ ! اگر آلماتی 8 هم برگزار شود،  چون این توهم وجود دارد ،آمریکاییها نمی گذارند کار به نتیجه برسد.

 

   شجاعی: آنها به دنبال پیشرفت و حل مشکل نیستند

سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراها نیز گفت: در خصوص نشست آلماتی 2 یکی از مواردی خروجی این بحث ، این است که با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران نظر خود را خیلی شفاف بیان کرده است خصوصاً در بندهایی که آنها توقع نداشتند که جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کند و اما ما نظرات خود را بیان کردیم ، متأسفانه ما کاملاً با بی صداقتی کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا مواجهه شدیم.

 وی افزود : با توجه به عملکرد غربیها در روند این مذاکرات معلوم است که آنها به دنبال پیشرفت و حل مشکل نیستند ،آنها نگران انرژی هسته ای ایران نیستند آنها به دنبال مسائل سیاسی و فشار دیپلماتیک وسیاسی بر جمهوری اسلامی ایران اسلامی هستند .

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این نشان می دهد که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران هرچه به توفیقات بزرگتر و بهتری دست یابد فشار دشمنان بر ما بیشتر می شود. اقبال و استقبالی که جامعه جهانی از روند رو به رشد جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی و فناوری دارد  گواه این است که  امروزه ما جایگاه مان را در بین کشورهای پیشرفته پیدا کردهایم.

وی در ادامه گفتگوی خود گفت :از طرفی هم دشمنیها و بی منطقی کشورهای غربی و آمریکا در این نشستها  تدریجاً بهانه ای می شود که ماهیت واقعی و پلید  آنها را  برای جامعه جهانی و اذهان عمومی مشخص می کند .

نماینده مردم ساری  تاکید کرد : همین نشست حداقل فایده اش این بود که عدم صداقت غربی ها و آمریکاییها روشن شد .همچنین اینگونه نشستها ابزار و وسیله ای برای روشنگری و بیان  دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران است. به نظرم در این نشستها گرچه در راستای موضوع خودش به نتیجه نمی رسیم اما برای برطرف کردن شبهات جامعه جهانی و نشان دادن ماهیت دشمنان بسیار موثر بوده است.

همچنین وی در رابطه با اصرار کشورهای حاشیه خلیج فارس برای وارد کردن نام حزب الله لبنان در لیست گروههای تروریستی اظهار داشت : این مسئله خیلی وقت است  که توسط غربیها دنبال می شود و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم آن را اعلام  می کنند . حزب الله لبنان  جایگاه خاصی را در بین مردم لبنان و ملت حزب الله  دارد و آن را یکی از پشتوانه های رسمی و قوی خودشان در راستای دفاع از عزت و تمامیت ارضی خود می دانند به طوری که حزب الله لبنان هم عملاً نشان داده است . این خواسته  غربیها است که به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ، لبنان ، حزب الله و نهایتاً به دنبال تضعیف تشیع در جهان هستند که این قطعاً با توجه به پیشینه ای  که حزب الله لبنان دارد به نتیجه نخواهد رسید .

https://shoma-weekly.ir/UDrwLb