مجلس

عدم حمایت از کالای ایرانی ناشی از فقدان کار فرهنگی است

عدم حمایت از کالای ایرانی ناشی از ضعف فرهنگی است و بایستی با فرهنگ سازی و آموزش های عمومی به مردم، جلوی خرید و مصرف کالاهای خارجی مشابه داخل را در کشورمان بگیریم.
دکتر لاله افتخاری درگفتگو با خبرنگارحوزه اقتصادی تهران پرس درخصوص تبیین فلسفه و زیر بنای این موضوع که چرا همواره مقام معظم رهبری درفرمایشات خود به استفاده از تولیدات داخلی تاکید دارند اظهار داشت: اغلب مردم بیشتر به علت عدم حسن تدبیر، عدم آکاهی به دستاوردهای مثبت تولید کنندگان داخلی و عدم آگاهی از نتایج منفی حمایت نکردن از تولید ملی، به کالاهای خارجی رو آوردند. و این مسئله بایستی با اطلاع رسانی و آموزش مناسب در رسانه های مختلف مانند صداو سیما، موجب بالا رفتن سطح آگاهی مردم شود.

افتخاری به دلایل مدگرایی و مصرف گرایی به سبک غربی در بین جوانان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: مردم با آینده نگری و تدبیر در مدیریت خرج و دخل فردی و همچنین در خانواده، بایستی به سمتی بروند تا وضع اقتصادی خانواده ها مطلوب شود و این مسئله با آموزش و فرهنگ سازی در اقشار مختلف مردم موجب جلوگیری از خرید های غیر ضروری در خانواده و ترغیب خرید آنها از تولیدات داخلی میشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درادامه به عملکرد مردم در راستای حمایت از تولیدات ملی و یا به عبارت دیگر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تمام این مسائل ناشی از ضعف فرهنگی است و بایستی با فرهنگ سازی و آموزش های عمومی به مردم، جلوی خرید و مصرف کالاهای خارجی مشابه داخل را در کشورمان بگیریم.

افتخاری در ادامه تصریح داشت:راهکار قانون حمایت از تولید داخلی می تواند از واردات بی رویه محصولات بی کیفیت جلوگیری کند. طبق این قانون باید از واردات محصولات خارجی که مشابه آن ها در داخل وجود دارد جلوگیری کرد.

https://shoma-weekly.ir/UmcTlR