مجلس

عدم توفیق در اسلامی‎شدن دانشگاه معلول جدایی از فرهنگ قرآنی است

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس عدم توفیق در اسلامی شدن دانشگاه را معلول جدایی از فرهنگ قرآنی عنوان و تصریح کرد: محور قرار دادن فرهنگ غربی در رشته‌های قرآن و حدیث نتیجه‌ای جز خستگی و حرکت به سمت سراب برایمان نخواهد داشت.
لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی پنجشنبه، دهم مردادماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از آثار برتر بخش «دانش‌‌های قرآن‌بنیان» بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عرض تسلیت شهادت ایام شهادت امام علی(ع) و خسته نباشید به دست‌اندرکاران این بخش تأکید کرد:در مسیر قرآن هرچه بیشتر قدم برداریم، نشاط بیشتر و البته شرمندگی بیشتری به دلیل درک عمق کم کاری‎مان در مورد قرآن و نیز به جهت منت خدا در این زمینه بر ما نهاده، برایمان حاصل می‎شود.

افتخاری ضمن تجلیل از اقدامات صورت‌‌گرفته در حوزه نشر معارف قرآنی، از دیرهنگام بودن آن‌ها ابراز تأسف کرد و گفت: این فعالیت‌ها باید همزمان با انقلاب فرهنگی آغاز می‌شد زیرا بدون نگاه قرآنی، هر تغییر و تحولی ناقص است و ضمن آنکه مخاطب را قانع نمی‌کند و رسالت ما را به انجام نمی‌رساند.

وی عدم توفیق در اسلامی شدن دانشگاه را معلول جدایی از فرهنگ قرآنی عنوان و تصریح کرد: محور قرار دادن فرهنگ غربی در رشته‌های قرآن و حدیث نتیجه‌ای جز خستگی و حرکت به سمت سراب برایمان نخواهد داشت.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اساتید و دانشجویان در انواع رشته‎ها به ویژه رشته‎هایی مانند مهندسی و معماری را به بهره‎گیری از نگاه قرآنی در حرفه خود فراخواند و اظهار کرد: برخی مساجد ما همه نوع هویتی دارند جز هویت ایرانی ـ اسلامی؛ فرودگاه‎ها و ادارات ما نیز همین گونه‎اند و نشانی از ایرانی بودن ندارند.

وی در این‎باره گفت: اگر دانشجویان را صحیح تربیت کنیم خواهند دانست که باید همه امکانات خود را در خدمت فرهنگ دینی قرار دهند و اگر معلمان را درست آموزش دهیم جهت تربیتی خود را پرورش خلیفه‎الله قرار خواهد داد.

افتخاری با ابراز امیدواری نسبت به تداوم راه دولت فعلی در عرصه قرآنی در دولت آینده بیان کرد: علاوه بر آنکه دولت بعدی می‎بایست ضعف‎های دولت کنونی در عرصه فعالیت‎ها و ترویج فرهنگ قرآنی را جبران کند و صاحب‎نظران نیز با نقدها سازنده خود، دولت و مجلس را در این زمینه یاری کنند.

https://shoma-weekly.ir/wXmEgG