مجلس

عدم اعتماد و امنیت اخلاقی یکی از موانع مهم ازدواج شده است

عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: مجلس با کمال میل آمادگی داردبه تسهیل امر ازدواج جوانان کمک کند، دولت هم باید زمینه ی اشتغال و درآمد جوانان را فراهم نماید.
"عبدالرضا مصری" نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی پایگاه اطلاع رسانی "خبرنگار" در خصوص بالا رفتن سن ازدواج در کشور، گفت: این مسئله به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است و رو به افزایش است و باید همگان با بررسی علل و عوامل ایجاد این معضل، از آسیب های جدی آن جلوگیری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: اگر ما بخواهیم رفع مشکل کنیم باید اصل مشکلات را برداریم، تا سن ازدواج به حالت طبیعی و نرمال برگردد، اولین مشکل که سد راه جوانان است بحث اشتغال است که اگر جوانان تمامی معیارها را در ازدواج داشته باشند، اما منبع درآمد و شغل نداشته باشند رغبت به این امر نخواهند داشت .

مصری بیان داشت: مسئله دوم پدید آمدن این معضل بالا رفتن انتظارات تحصیلی است که می بینیم امروز جوانان بیشتر سرگرم تحصیل هستند و این محصل بودن ایجاب می کند که احساس نیاز کمتری نسبت به ازدواج داشته و از این امر مهم دوری می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بالا رفتن آمار طلاق را مشکل دیگری عنوان کرد و گفت: ترس از جدایی بعد از ازدواج و طلاق که متاسفانه هر روز بیشتر هم می شود از دیگر مشکلات ازدواج بین جوانان است.

وی اظهار داشت: عدم اعتماد و امنیت اخلاقی بین دختران و پسران یکی دیگر از معضلات ازدواج می باشد. با توجه به ارتباطات گسترده مجازی و غیرمجازی اطمینان دخترها و پسرها نسبت به هم کم شده است و بیشتر ترس از این دارند که طرف آن ها با چندین نفر ارتباط داشته باشد.

مصری همچنین گفت: در جامعه امروز انتظارات و توقعات هم سقف مجاز خود را از دست داده است و دختران و پسران برای خود یک حد اجتماعی تعریف کرده اند و متاسفانه حاضر نیستند از آن حد خود پایین بیایند و همگی برآن هستند تا با فردی هم تراز خود (بیشتر از نظر تحصیلی) ازدواج کنند.

نماینده مردم کرمانشاه اذعان داشت: شرع و دین ما ازدواج را آسان کرده است و لازم است مردم و خانواده ها هم آن را آسان بگیرند تا مانعی برای ازدواج جوانان نباشند.

عضو هئیت رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس با کمال میل آماده کمک به تسهیل امر ازدواج جوانان است و دولت هم باید زمینه ی اشتغال و درآمد جوانان را فراهم کند چرا که تامین اقتصاد زندگی حرف اول را می زند.

https://shoma-weekly.ir/BRUaKU