مجلس

عبدالرضا مصری: نفوذ تغییر ذائقه برای بی‌غیرت شدن را دنبال می کند

رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از دولتی با ادعای سابقه و تجربه انتظار ایجاد تحولات اقتصادی می‌رود ولی تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.
عبدالرضا مصری در تجمع دانشجویی فرزندان بصیر امام راحل(ره) که امروز در دانشگاه علوم تحقیقات کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه هوشیاری و توانایی فکری و عملی از ضرورتهای پسابرجام است، اظهار داشت: در پسابرجام سه مسئله «سیاسی، امنیتی و نظامی»، «فرهنگی و ارزشی» و «اقتصادی» مهم جلوه می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذ مهمترین موضوع در مسئله سیاسی و امنیتی پسابرجام است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار در بیانات خود درباره مسئله نفوذ هشدار داده‌اند زیرا نفوذ پیچیدگیهایی دارد و در صورت عدم جلوگیری از رخنه از طریق نفوذ اثرات مخربی متوجه جامعه خواهد شد.

مصری با اشاره به اینکه وضعیت جنگی از نفوذ قابل پیش‌بینی‌تر است، گفت: نفوذ تنها جمعیت ویژه‌ و گروه خاصی از جامعه را هدف قرار نمی‌دهد؛‌ بلکه شعاع گسترده‌ای از طریق نفوذ و تغییر در ذائقه آنها برای بی‌غیرت شدن در موضوعات خاص تحت تاثیر قرار می‌گیرند و براین اساس مهمترین وظیفه کنونی مقابله با نفوذ است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج در مقابله با نفوذ باید چراغ راه باشد، افزود: استکبار برای نفوذ فرهنگی شاخصهایی را در جامعه مدنظر قرار می‌دهد تا جایگزین فرهنگی آنها را برای جامعه تعریف کند که این شیوه نفوذ حتی ممکن است با ورود چهره‌های هنری و علمی به کشور و الگو قراردادن آنها باشد.

مصری پس از موضوع نفوذ در ابعاد سیاسی و فرهنگی، وضعیت اقتصادی را مهمترین اولویت در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: در داخل مردم از وضعیت اقتصادی راضی نیستند و این در حالی است که دولت هنوز ظرفیتهای موجود درباره طرحهای اقتصادی را در کشور ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه کنترل تورم با رکود فرساینده وضعیتی بسیار خطرناک است،‌ خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی تنها جلوی تزریق پول گرفته شده ولی با این وجود نیز نقدینگی خیلی بالاتر رفته است که از دولتی با ادعای سابقه و تجربه انتظار ایجاد تحولات اقتصادی می‌رود ولی تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسخه شفابخش فعالیتهای اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر کشوری دارای سرطان اقتصادی باشد با نسخه اقتصادی مقاومتی مشکلات آنها رفع می‌شود و مقام معظم رهبری در دو سال گذشته اقتصاد مقاومتی را بارها تبیین کرده‌اند.

مصری وجود مشکلات اقتصادی را به‌دلیل عملکرد روبنایی دانست و افزود: سیستم‌ها و نظام بانکداری فرسوده و خراب است و این نظام بانکداری به هیچ عنوان نمی‌تواند سبب افزایش تولید و تحرک اقتصاد شود.

وی با بیان اینکه امروزه کشور دارای بدترین نظام اداری است، گفت: 206 هزار میلیارد تومان بودجه برای سال 94 در مجلس تصویب شد که 171 هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای هزینه‌های جاری دولت یعنی حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد و تنها 35 هزار میلیارد به تومان فعالیتهای عمرانی اختصاص داده می‌شود.

مصری با اشاره به اینکه تنها 20 تا 25 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی تخصیص داده شده در بودجه امسال محقق می‌شود، گفت: در دوران بی‌پولی بازار ارز را متوقف می‌کنیم، ارز را بالا می‌بریم و پول به دست آمده را برای فعالیتهای عمرانی به خزانه می‌بریم که این به معنی اقتصاد نیست.

وی با بیان اینکه کل نیروهای دولتی ایالات متحده 800 هزار نفر در برابر 350 میلیون نفر جمعیت است، اظهار کرد: در آمریکا از هر 400 نفر یک نفر کارمند دولت است ولی در ایران از هر 26 نفر یک نفر کارمند دولت است و براین اساس تمام درآمد فروش نفت صرف حقوق کارمندان دولت می‌شود.

مصری با بیان اینکه تولید در سایر کشورها انجام می‌شود و کشور به بازار مصرف تولیدات دیگران تبدیل شده است، بیان کرد: از سوی دیگر 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که این میزان کالای قاچاق سبب اضافه شدن 4.5 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهها به خیل افراد بیکار می‌گردد.

وی با بیان اینکه پیش مقدمه برجام مذاکرات سال گذشته نبوده بلکه در موقعیت‌های مختلف خط‌مشی‌هایی توسط نظام برای مذاکرات ترسیم می‌شد، گفت: راه‌های رد برجام، تأیید، سکوت در برابر آن و تعیین شروط برای برجام در مقابل مجلس وجود داشت که در انتها شرایطی برای برجام تعیین شد تا دست دشمن برای دوران بعد از برجام بسته شود.

مصری با اشاره به اینکه بسیج در دورانهای مختلف از دوران جنگ تحمیلی تا فتنه 88 حضور فعال داشته است، اظهار کرد: عشق، ایمان، آگاهی و مجاهدت کامل از ویژگیهای بسیج است و مجاهدت وابسته به زمان و مکان خاصی نیست و در هر عرصه‌ای که ولایت لازم بدانند باید حضور داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/Dc9uQD