مجلس

عبدالرضا مصری: مهم ترین مسئله اشتغال کارآفرینی است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دغدغه فعلی کشور را کار و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: باید جایگاه ارزشی مشاغل در کشور ارتقاء پیدا کند.

عبدالرضا مصری در مراسم رونمایی از طرح ملی "کاشف" (کشف، ارزیابی و آماده‌سازی شایستگی‌های فردی) که با حضور فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران و معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: حضور چند تن از نمایندگان مجلس در این مراسم نشان از اهمیت کار و کارآفرینی در کشور دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: مهم‌ترین مسئله کشور، اشتغال و مهم‌ترین مسئله اشتغال نیز کارآفرینی است و در حال حاضر یکی از دغدغه‌های کشور، مسئله کار و کارآفرینی است که باید مورد توجه همه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خانواده، مدرسه و دانشگاه مهم‌ترین محیط‌های اثرگذار بر نگرش فرد نسبت به اشتغال است؛ اما نباید از محیط پیرامونی غافل شویم، چرا که این محیط به طور یقین بر خانواده، مدرسه و دانشگاه تاثیر می‌گذارد.

مصری نمونه بارز این تاثیرگذاری را تحمیل خواسته‌های والدین از شغل آینده فرزندان برشمرد و گفت: والدینی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند به شغل مورد علاقه‌ خود دست پیدا کنند، به دنبال تحقق این آرزو در فرزندانشان هستند، لذا در گذشته از هر کودک و نوجوانی که درباره شغل آینده سئوال می‌شد، پزشکی، مهندسی و خلبانی جزو شغل‌های آینده آنها عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظام ارزشی جدی گرفته نشده و نتوانسته‌ایم همه شغل‌ها را در جایگاه واقعی خود ببینیم، برخی از مشاغل علی‌رغم اهمیت و درآمد بالایی که دارند، از جایگاه واقعی خود دور هستند، بنابراین باید بتوانیم جایگاه مشاغل را در کشور ارتقاء دهیم.

https://shoma-weekly.ir/AAQ5au