مجلس

عبدالرضا مصری: خوش خیالی مسئولان در بحران مصیبت زا است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت وجود آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران در کشور به ویژه در فصل سرما، گفت: خوش خیالی مسئولان در خصوص وقوع هرگونه بحران صدمات مالی و جانی بسیاری به جامعه وارد می کند.
دکتر عبدالرضا مصری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص هشدار وزارت نیرو مبنی بر وقوع پدیده ال نینو در زمستان سال جاری، گفت: پدیده ال نینو ابتدا توسط سایت های هواشناسی کشورهای دیگر مطرح شد و بر اساس پیش بینی این سایت ها وزارت نیرو برای مقابله با این پدیده تهمیداتی را اندیشیده است.


نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، افزود: ازطرف دیگر سازمان هواشناسی کشور معتقد است که این پدیده به آن شدتی که سایت های خارجی مطرح کردند رخ نداده و به بیان روشن تر وقوع چنین پدیده ای را در کشورمان تائید نمی کند، اما به طور حتم باید آمادگی دراین زمینه وجود داشته باشد و غافلگیر شدن در خصوص بحران قابل قبول نخواهد بود.

وی تاکید کرد: البته نباید به شدت و حدتی که سایت های هواشناسی خارجی اعلام کردند به این موضوع نگاه کرد، همچنین نباید مانند هواشناسی داخلی نسبت به این پدیده بی تفاوت بود؛ بنابراین باید تمام احتمالات را درخصوص وقوع بحران در زمستان در نظر گرفت، چرا که قوع چندین سیل در طی ماه های گذشته در شهرهای مختلف نشان داد که متاسفانه مسئولان در برخی شرایط خوش خیالی کرده و این موضوع صدمات بسیاری را به کشور وارد می کند.

مصری با بیان اینکه بی تفاوتی مسئولان درخصوص وقوع بحرانی نظیر سیل و زلزله صدمات مالی و جانی غیر قابل جبران وارد می کند، تصریح کرد: به طور قطع باید برای شرایط سخت آماده بود، زیرا در صورت عدم آمادگی های لازم، جامعه متحمل هزینه های بسیاری می شود؛ بنابراین تدبیر وزارت نیرو و ستاد بحران کشور باید پیش بینی مناسب وکم هزینه باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه در صورت وقوع یا عدم وقوع بحران باید از سناریوهای مختلف استفاده کرد، گفت: باید از پیش بینی های مطرح شده درخصوص وقوع پدیده ال نینو استفاده کرده و باید تمام احتمالات را در نظر گرفت، چون احتمال وقوع بحران همیشه وجود دارد؛ بنابراین وجود آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران ضروری است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درخصوص تفاوت نگاه ها میان وزارت نیرو و سازمان هواشناسی، افزود: البته باید به این موضوع اشاره کرد که سازمان هواشناسی مسئولیتی در باره حوادث و سوانح نداشته و وظیفه این سازمان تنها پییش بینی وضعیت آب وهوا است، این درحالی است که دستگاه های اجرایی ومسئول باید تمهیدات و امکانات لازم را برای مقابله با این پدیده در نظر بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/af16WK