مجلس

عبدالرضا مصری: حفاظت از آثار تاریخی جدیت بیشتر می طلبد

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس گفت: باید با جدیت بیشتری از آثار تاریخی‌مان محافظت کنیم.
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه حوزه میراث فرهنگی جزو علایق شخصی‌اش است، اظهارکرد: در کشور ما تعداد آثار تاریخی به حدی زیاد است که متاسفانه برای ما بی ارزش شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه آثار تاریخی هر کشور نشان دهنده پیشینه آن کشور است، بر ضرورت حفاطت و کاوش این آثار تاکید کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موزه های هر کشوری پر از آثار تمدنی و تاریخی ایران است و ما باید با جدیت بیشتر برای حفظ و نگهداری این آثار که بخشی از هویت تاریخی ملت ماست تلاش کنیم.

مصری انجام کاوش‌های جدید در سایت‌های تاریخی باستانی استان کرمانشاه را امری ضروری دانست و گفت: در این حوزه افراد تحصیل کرده زیادی در استان و کشور وجود دارند که باید از پتانسیل آنها استفاده شود تا هرچه سریع تر با استخراج آثار از زیر خاک، از تخریب و تاراج آن ها جلوگیری شود.

وی استفاده از تکنولوژی های نوین و سیستم های حفاظتی پیشرفته از جمله نصب دوربین های مداربسته در اماکن تاریخی را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند به امنیت آثار تاریخی کمک کند.

https://shoma-weekly.ir/uYE3Og