مجلس

عاملان انتشار فایل صوتی منتظری از فتنه‌گرهای اصلی هستند

در طول تاریخ ایران هیچ‌گاه انگلیسی‌ها و شبکه‌های بیگانه دلسوز مردم ایران نبوده و نخواهند بود، و همه رفتارهای آنان به ضرر مردم ایران در راستای منافع استکباری خودشان بوده است؛ لذا اقدام اخیر این شبکه، نباید بویی از دلسوزی گردانندگان آن، نسبت به مردم داشته باشد؛ اما معتقدم عاملان انتشار، از فتنه‌گرهای اصلی هستند و BBC بر آتش این فتنه ‌دمیده و آن را منعکس کرد.
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در رابطه با فایل منتشره مرحوم منتظری و سوءاستفاده شبکههای بیگانه اظهار کرد: تکلیف آقای منتظری با نظام را مردم بهویژه حضرت امام(ره) روشن کرده بودند؛ اما اینکه فتنهگران داخلی و خارجی با مدیریت رسانهای BBCدست به چنین اقدامی میزنند، حاکی از شیطنتهای پشت پرده این رسانهها علیه جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ ایران هیچگاه انگلیسیها و شبکههای بیگانه دلسوز مردم ایران نبوده و نخواهند بود، و همه رفتارهای آنان به ضرر مردم ایران در راستای منافع استکباری خودشان بوده است؛ لذا اقدام اخیر این شبکه، نباید بویی از دلسوزی گردانندگان آن، نسبت به مردم داشته باشد؛ اما معتقدم عاملان انتشار، از فتنهگرهای اصلی هستند و BBC بر آتش این فتنه دمیده و آن را منعکس کرد.

رئیس اسبق کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم تصریح کرد: سخنان آقای منتظری که 20 و چندسال پیش در یک جلسه خصوصی بیان کرده، جای پاسخ دارد؛ اولا آنکه منافقین، افرادی هستند که در نزد مردم ایران بدسابقه و منفور هستند و این سخنان منتظری در کنار چهره منفوری آنها هیچگونه اثری نخواهد داشت. واقعیت این است که منتظری دارای خصوصیاتی بود که حضرت امام(ره) وی را سادهلوح نامیدند. او کسی بود که به شدت تحتتأثیر حرفهای اطرافیان خود قرار میگرفت و مطابق سخنان آنها موضعگیری میکرد. لذا مسلم بود وقتی اطرافیان وی اعلام میکردند که منافقین بدون محاکمه اعدام شدند، ایشان بدون تحقیق و بررسی چنین حرفهایی زدهاند.

پورمختار در ادامه خاطر نشان کرد: قضاتی که احکام منافقین را صادر کردند؛ هنوز در دستگاه قضا حضور دارند و تاکنون احکام زیادی را صادر کردهاند؛ به طور حقیقی آنها جز قضات انقلابی و عادل ما بوده و هستند و به هیچ وجه افکار عمومی این را نمیپذیرد که در آن مقطع زمانی بدون محاکمه، غیرمنصفانه و عجولانه حکمی را صادر کرده و اجرا نمایند.

وی یادآور شد: اتفاقا در همان فایل صوتی یکی از این آقایان توضیح میدهد که بارها و بارها با متهم صحبت میکند، تا توبه کند و برگردد؛ حتی نیازی نبود که آنها با انقلاب همراه بشوند؛ بلکه توبه آنها تا جایی بود که دیگر نباید در آن جهت و جریان حرکت کنند و دست به اقداماتی علیه نظام بزنند؛ ولی وقتی نمیپذیرند و عناد و دشمنی خودشان را با جنگ مسلحانه ثابت کرده بودند و با اینکه راه توبه وجود داشت و توبه نکردند مسلم است که محاکمه میشدند؛ چنانچه بسیاری از آنها وقتی آزاد شدند؛ دوباره در این عرصه فعالیت کردند؛ کما اینکه به گروهک منافقین در عراق پیوستند و معرکه مرصاد را راهاندازی کردند. خب این نشان از آن دارد که حرفهای این شیخ سادهلوح هیچ مبنایی ندارد و مردم هم تحتتأثیر این موارد قرار نخواهند گرفت، زیرا منافقین منفورتر از این هستند که تا ابد بخواهند جایگاهی در میان مردم داشته باشند.

پورمختار با اشاره به توطئه فتنهگران گفت: بالاخره کسانی که این موضوعات را مطرح میکنند و دامن میزنند به دنبال طرح مسائل حقوق بشر در سطح بینالملل هستند؛ حرفهای این شیخ نشان از آن دارد که مباحث انسانی و حقوق بشری است که رعایت نشده و حکم غیر قانونی صادر شده است؛ از طرفی سخنرانی که آقای رئیسجمهور در رابطه با برجام 2 کردند؛ امیدواریم که نیتشان جدایی از این مباحث باشد و از ایشان میخواهیم که هوشیارانه عمل کنند تا در این حوزه به واسطه اطرافیان و افرادی که دسترسی بیشتری به ایشان دارند، دور نخورند و خدایی ناکرده برای ایشان مشکلزا بشود.

https://shoma-weekly.ir/Qrtd4w