مجلس

طرح کشور آذربایجان بی اساس و بی ربط است

برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران یک موفقیت دیپلماسی در عرصه بین الملل برای ایران و یک شکست بزرگ برای آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی محسوب می شود .
الله وردی دهقانی نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با تهدیدهای اسرائیل بر علیه ایران اظهار داشت : برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران یک موفقیت دیپلماسی در عرصه بین الملل برای ایران  و یک شکست بزرگ برای آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی محسوب می شود .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران کارشکنی های بسیاری در خصوص عدم برگزاری  این اجلاس کردند تا سران این کشورها در آن حضور پیدا نکنند و این اجلاس  را کمرنگ جلوه نمایند. آنها سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده ای بر علیه ایران شروع کردند که خوشبختانه علی رغم تمامی  تحریم ها و تهدید های دشمنان مبنی بر حمله به ایران و تبلیغات مسموم آنها در عرصه بین الملل‌؛ این اجلاس‌ با آن عظمت برگزار شد. چنانچه تعداد شرکت کنندگان در این اجلاس نسبت به دوره های قبل بیشتر بود و ایران رکود دار در این زمینه شد . این مسئله پیروزی بزرگی برای ایران محسوب می شود و کشورهای غربی شکست مفتضحانه ای خوردند .
دهقانی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی  با اشاره به تعطیل شدن سفارت کانادا در ایران  تصریح کرد : با توجه به برگزاری موفقیت آمیز اجلاس کشورهای عدم تعهد  در ایران  کشورهای  آمریکا واسرائیل و انگلیس در صدد حاشیه سازی و ایجاد جو مسموم برعلیه کشورمان برآمدند و با تحریک کشور کانادا موجب تعطیلی سفارتخانه کانادا در ایران شدند که این قضیه هم برای منحرف کردن اذهان عمومی جهان از این رویداد بزرگ است .
همچنین دهقانی مردم تبریز و ورزقان  با اشاره به طرح دولت باکو مبنی بر الحاق استانهای آذری به کشور آذربایجان گفت : به نظر می رسد این طرح یک طرح بی اساس است . زیرا اگر قرار باشد که الحاقیه ای مطرح شود باید کشور آذربایجان به ایران ملحق شود زیرا این کشور زمانی متعلق به ایران بوده است . به اعتقاد بنده بیان چنین طرحهایی بی اساس و بی‌ربط است .    

https://shoma-weekly.ir/2xrLk5