مجلس

طرح دوفوریتی فراکسیون امید مغایر قانون اساسی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر این طرح حتی از سوی نمایندگان مجلس در صحن به تصویب برسد قطعاً شورای نگهبان این طرح را رد خواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بسیاری از امضاکنندگان طرح معتقد هستند که طرح را بدون مطالعه و تنها بر اساس اعتماد به طراحان امضاء کردهاند ازاینرو بهتر است امضاء کنندگان طرحهای مطرحشده را مطالعه و سپس آن را امضاء کنند.

حجتالاسلام سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما، در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی از سوی فراکسیون امید در جهت دادن مجوز به پلیس برای 6ماه بازداشت افرادی که در جلسات از مسئولان سؤالاتی را مطرح میکنند، گفت: همه مسئولان نظام باید تلاش کنند تا همواره جلسات نظاممندی را در کشور برگزار کنند و مردم بتوانند بهراحتی در جلسات حضور یابند.

وی در ادامه افزود: ضرورت دارد که مردم در جلساتی که از سوی مسئولان برگزار میشود نزاکت، ادب و حرمت را رعایت کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس با تأکید بر این مطلب که در جلسات میبایست ظرفیتی در جهت پرسش گری و بیان مطالبات مردم از سوی مسئولان به وجود آید، گفت: آزادی بیان حق عموم مردم است و نمایندگان نباید با ارائه چنینطرحهایی جلوی آزادی بیان را از مردمی که همواره در همه صحنهها حضور دارند را بگیرند.

حسینی کیا، در ادامه به گفته برخی از طراحان، طرح دوفوریتی مجوز به پلیس در جهت بازداشت به مدت 6 ماه به افرادی که بخواهند از مسئولان در جلسات سؤالاتی را بپرسند اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از امضاکنندگان طرح بیان کردهاند که طرح را بدون مطالعه و تنها بر اساس اعتماد به طراحان امضاء کردهاند ازاینرو بهتر است امضاء کنندگان طرحها را مطالعه و سپس آن را امضاء کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت تصریح کرد: طرح دوفوریتی فراکسیون امید دارای اشکالات و ایرادات بسیار است و ضرورت دارد تا این طرح ایراداتش از سوی نمایندگان برطرف و بعد از برطرف شدن ایرادات در صحن علنی مطرح و بررسی شود و به تصویب برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ارائه چنین طرحهایی در زمان برگزاری انتخابات تنها شائبه انتخاباتی را در اذهان متبادر میکند.

وی یادآور شد: معتقدم در زمان انتخابات مردم را نباید از پرسش گری و پاسخگویی مسئولان به پرسشهایشان محروم کرد چراکه آنها مطالبات بسیاری در حوزههای اداری، معیشت و اشتغال دارند و اگر زبانها بسته شود مردم چگونه باید مطالبات خود را از مسئولان پیگیری کنند و پای صحبتهای مسئولان حاضر شوند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت با تأکید بر این مطلب که طرح دوفوریتی فراکسیون امید طرحی بارنگ بوی انتخاباتی است، بیان کرد: معتقدم کار کارشناسی درست و متقنی بر طرح دوفوریتی فراکسیون امید صورت نگرفته است و عجولانه طرح را تدوین کردهاند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه طرح دوفوریتی فراکسیون امید را مغایر با اصول قانون اساسی برشمرد و گفت: اگر این طرح حتی از سوی نمایندگان مجلس در صحن به تصویب برسد قطعاً شورای نگهبان این طرح را رد خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/LW3CfQ