مجلس

طرح تکریم بانوان، تعالی شغلی را در پی دارد

متاسفانه عملکرد برخی‌ها در بیرون مجموعه، مغرضانه و نشات گرفته از بینش خاص سیاسی است نه بینش خاص اعتقادی؛ که این نوع رفتار‌ها اثرات نامطلوبی را در جامعه می‌گذارد. به نظر من می‌رسد اگر ما در طول این سال‌ها اهدافمان را چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت در زمینه‌های مختلف به صورت جدی و خاص پیگیری کرده بودیم وفرهنگ‌سازی مناسب داشتیم، در اجرای این نوع برنامه‌ها موفق‌تر بودیم.
سید سعید زمانیان نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از طرح تکریم زنان در شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگار «شما» در خصوص چرایی جوسازی علیه این گونه اقدامات ارزشی از سوی برخی اظهار داشت: به نظر بنده این کار، یک کار خوبی است. خصوصا اگر این کار با نیت خیرخواهانه و درست صورت پذیرد. بنده معتقدم قبل از اینکه کاری را انجام دهیم، باید برنامه ریزی داشته باشیم تا نسبت به این نوع مسایل احساسی برخورد نکنیم و معقولانه عمل کنیم. زیرا اگر قبل از هر اقدامی اطلاع رسانی مفید داشته باشیم و آموزش ببینیم، جوسازی علیه این گونه مسایل به وجود نمیآید.

وی افزود: متاسفانه ما غالبا در شیوه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی هنوز مشکل اساسی داریم و همین امر در بحث شهرداری تهران اتفاق افتاد. به نظر میرسد اگر آقایان میخواهند در این رابطه کاری را انجام بدهند، بهترین راه آن بود که همه افراد مجموعه و سیستم خود را فرا میخواندند و نسبت به این کار اطلاع رسانی میکردند. زیرا در حال حاضر بیشترین مشکل در سیستم خودشان است و بازتاب حرکت درون سازمانی است که باعث شد که در جامعه این گونه منعکس شود.

زمانیان ادامه داد: وقتی ما بخواهیم یک کاری درست و مناسب و اثرگذاری را دنبال کنیم باید حتما از سیستم داخلی خودمان شروع کنیم و با آموزش و فرهنگ سازی زمینه فعالیت در آن عرصه را مهیا کنیم. معمولا انجام کارهای فرهنگی نیازمند یک برنامه ریزی مدونی است تا دراجرای برنامه با مشکل روبهرو نشویم. اما در رابطه با اقدام شهرداری حتی اطلاع رسانی آن طورکه باید میبود نشد و شفاف سازی نشد.

وی یادآور شد: نکته مهمی که باید در نظر گرفت ما باید واقعا حرمتها را نگه داریم به نظر میرسد این اقدام کار ارزشمندی است اما به شرطی که ذهنیت و افکار عمومی را در تحت تاثیر قرار ندهد. اعتقاد ما این است که نوع اجرای کار و جوسازی که در درون و بیرون ایجاد شد برای مناسب نبود چون جنبه احساسی داشت کار علمی و ویژهای صورت نگرفته است. زیرا باید شرایط برای اجرای هر قانون نیز آماده شود.

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به عملکرد مغرضانه برخی ازطیفها در راستای این موضوع گفت: متاسفانه عملکرد برخیها در بیرون مجموعه، مغرضانه و نشات گرفته از بینش خاص سیاسی است نه بینش خاص اعتقادی؛ که این نوع رفتارها اثرات نامطلوبی را در جامعه میگذارد. به نظر من میرسد اگر ما در طول این سالها اهدافمان را چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت در زمینههای مختلف به صورت جدی و خاص پیگیری کرده بودیم وفرهنگسازی مناسب داشتیم، در اجرای این نوع برنامهها موفقتر بودیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به قوانین موجود و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: برخی از افرادی که مبادرت به جوسازی و... میکنند، کاردرستی را انجام نمیدهند. زیرا این گونه اقدامات تکریم خیلی از موارد دیگر را در پی خواهد داشت و میتواند شان و منزلت و جایگاه زنان را در جامعه حفظ کند و حتی بالاتر ببرد، ضمن اینکه ما باید توجه داشته باشیم که در محیط ادارای تعامل و هماهنگی و ایجاد یک وحدت رویه در بین کارمندان به خصوص بانوان میتواند اعتلای کار تشکیلاتی را بالاتر ببرد و فضای مناسبی رابرای خانمها ایجاد کند تا با امنیت روانی افراد در کنار هم بتوانند به راحتی کار کنند و هیچ شائبهای هم در ارتباط با این مسایل به وجود نیاید. این کار، کار خوبی است امیدواریم ادامه پیدا کند و با آن احساساتی برخورد نشود تا تداوم یابد.

https://shoma-weekly.ir/3YiqOV