مجلس

طرح تحول سلامت 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این میزان کسری باعث شده تا پزشکان و پرستاران در برخی از شهرها و مکان‌ها یازده ماه کارانه خود را دریافت نکنند که این موارد نشان از این دارد که دولت برنامه‌ای برای اقتصاد نداشت.
عضو هیئترئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر دولتی که بارأی مردم روی کار میآید نباید از افرادی که دوران نقاهتشان را میگذرانند در عرصههای کلان کشور بهره بگیرد بلکه ضرورت دارد تا جوانان چابک و پرانرژی را جایگزین این افراد کند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیئترئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم فسا در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما در واکنش به عدم تحقق شعارهای روحانی در بخش اشتغال و بیکاری بعد از سه سال و نیم در اختیار گرفتن سکان اجرایی کشور، گفت: عدم تطابق رشتههای دانشگاهی با بازار کار مشکلی است که در کشور وجود داشت اما متأسفانه دولت تدبیر و امید هیچ راهحلی برای آن در نظر نگرفت و عدم توجه به این موضوع باعث شد تا یکمیلیوننفری که سالانه با مدرک کارشناسی، ارشد و دکتری از دانشگاه فارغالتحصیل میشوند به تعداد بیکاران سابق افزوده شوند.

وی در ادامه افزود: در برخی از رشتهها، کشور نیاز به 30 نفر از فارغالتحصیلان دارد اما شاهد هستیم دانشگاهها 300 نفر را پذیرش میکند این نوع مدرک دادن به دانشجوها تنها به خیل افراد بیکار مدرک دار اضافه میکند.

عضو هیئترئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به موج مهاجرت کشاورزان و دامداران از روستاها به حاشیه شهرها اشاره کرد و بیان داشت: دولت جهت مقابله با موج مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها هیچ اقدامی انجام نداده است. نماینده مردم فسا در خانه ملت در ادامه به بدهی 700 هزارمیلیاردی دولت به پیمانکاران اشاره کرد و ادامه داد: پیمانکاران با این حجم بدهی قدرت این را که بخواهند پروژه جدیدی را بر عهده بگیرند ندارند چراکه پرداختها با تأخیر و یا با ارائه اوراق قرضه از سوی دولت صورت میگیرد.

وی گفت: عدم اجرای توافقات منعقدشده از سوی سرمایه گذران خارجی و کاهش قیمت نفت به یکسوم باعث شده تا دولت اقتصاد پویایی نداشته باشد و مردم با بیکاری فزاینده در کشور روبهرو شوند.

جمالی در ادامه به چابک نبودن و هماهنگ عمل نکردن تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و اذعان داشت: تیم اقتصادی دولت تیم چابکی نبود و در این سه سال و نیم از عمر دولت نتوانست هماهنگ عمل کند بهگونهای که پای برخی از اختلافات مسئولان اقتصادی به مطبوعات کشیده شد.

عضو هیئترئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کسری 10 هزار میلیارد تومانی طرح تحول سلامت را شاهدی بر پویا نبودن اقتصاد کشور برشمرد و گفت: این میزان کسری باعث شده تا پزشکان و پرستاران در برخی از شهرها و مکانها یازده ماه کارانه خود را دریافت نکنند که این موارد نشان از این دارد که دولت برنامهای برای اقتصاد نداشت.

جمالی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که هر دولتی که بارأی مردم روی کار میآید نباید از افرادی که دوران نقاهتشان را میگذرانند در عرصههای کلان کشور بهره بگیرد بلکه ضرورت دارد تا جوانان چابک و پرانرژی را جایگزین این افراد کند.

https://shoma-weekly.ir/93DYLE