مجلس

طباطبایی نائینی: اولین محک شعارهای دکتر روحانی در معرفی کابینه است

سیدحمید رضا طباطبایی نائینی عضو فراکسیون اصولگرایان در رابطه شروط نمایندگان این فراکسیون در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: اعتقاد به مبانی اساسی نظام، ولایت فقیه و تجربه و کارآمدی و عدم شرکت در برنامه های الحادی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی مانند شرکت عملی در فتنه 88 و... سایر مواردی که اعلام شده است، مسائل عمده و کلی است که مطابق با موازین نظام اسلامی است.

سیدحمید رضا طباطبایی نائینی عضو فراکسیون اصولگرایان در رابطه شروط نمایندگان این فراکسیون در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: اعتقاد به مبانی اساسی نظام، ولایت فقیه و تجربه و کارآمدی و عدم شرکت در برنامه های الحادی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی مانند شرکت عملی در فتنه 88 و... سایر مواردی که اعلام شده است،  مسائل عمده و کلی است که مطابق با  موازین نظام  اسلامی است.

نماینده مردم نائین در مجلس نهم خاطر نشان کرد:  به نظر می رسد این موارد شروط سختی برای کسی که میخواهد در مسند وزارت دولتی که می خواهد انشاالله دولت کارآمدی به زعم خود باشد، نیست. این چهارچوب تعیین شده  یک چهارچوب بسیار مناسبی است و همه نمایندگان مجلس چه آنانی که در فراکسیون اصولگرایان عضو هستند و چه غیر از آن به این اصول معتقدند. تصور من این است که وزرایی که از طرف دکتر روحانی  به مجلس پیشنهاد میشوند این شرایط را خواهند داشت. 

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به خبرنگار «شما» درباره الزام پایبندی جناب دکتر روحانی به نگاه و شعار فراجناحی خود در کابینه یازدهم  اظهار داشت: باید یک نکته را یاد آور شوم که ما نمی توانیم برای رئیس جمهور تعیین تکلیف نماییم که چه کسانی را برای وزارت به مجلس معرفی کند. اما انتظار می رود کسانی به مجلس معرفی شوند که به اصول انقلاب پایبند باشند و بحث اعتدال و تدبیر که از شعارهای جناب آقای روحانی بود و از مباحث و آموزه های دینی ما نیز است، رعایت شود. تقید به اینکه افراط و تفریط صورت نگیرد و عدالت خواه باشند و کارها را برمبنای تفکر و برنامه ریزی انجام بدهند، صورت پذیرد. ما امیدواریم در عمل هم انشاالله این شعارها اجرا شود و کابینه جدید با رعایت اصول اساسی انقلاب و کارآمد تشکیل شود.

https://shoma-weekly.ir/jZQmM8