مجلس

ضعف حمله به سوریه از آمریکا اسطوره زدایی کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:حمله اخیر آمریکا به سوریه اثبات کرد که ایالات متحده قدرت نظامی اول دنیا نیست و حتی سوریه نیز می‌تواند موشک‌های آمریکا را منهدم کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا فاکتور هزینه موشک هایی که به سوریه شلیک کرده را به حاکمان سعودی می‌دهد و حتما هزینه این فاکتور را دریافت می‌کند.

محمدرضا ملکشاهی‌ راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمله 3 کشور به سوریه، اظهار داشت: حمله آمریکا به سوریه حمله‌ای کور بود، کمتر کارشناس نظامی در دنیا برای این حمله ارزش قائل می‌شود زیرا موشک‌ها به هدف اصابت نکرده و ادعای ارتش سوریه این است که بسیاری از این موشک‌ها را منهدم کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت حمله آمریکا به سوریه، اظهار داشت: آمریکا در خاورمیانه و به خصوص سوریه تحقیر شده زیرا هزینه و پشتیبانی‌های فراوانی از داعش کرد و به دنبال این بود که کشورهای مسلمان مخصوصوا کشورهای محور مقاومت را تحت سلطه خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم سوریه با حمایت‌هایی که از آن‌ها شد و حضور کارشناسان ایرانی دشمن را شکست دهند، افزود: حمله اخیر آمریکا به سوریه اثبات کرد که ایالات متحده قدرت نظامی اول دنیا نیست و حتی سوریه نیز می‌تواند موشک‌های آمریکا را منهدم کند.

ملکشاهی‌راد با بیان اینکه رسوایی دیگری که این حمله به سوریه برای آمریکا به بار آورد این بود که آن‌ها قصد داشتند طرح که در عراق علیه صدام اجرا کردند را در سوریه نیز اجرا کنند که شکست خوردند، ادامه داد: آمریکا با این بهانه که عراق سلاح شیمیایی دارد این کشور را اشغال کرد ولی هیچ سلاح شیمیایی را کشف نکردند و از طرفی هم اجازه نداد تا مردم عراق صدام را از بین ببرند.

وی افزود: مفتضح تر این است که آمریکا و 2 کشور دیگر پیش از آنکه کارشناسان سازمان ملل تحقیقات خود را انجام دهند به سوریه حمله کردند تا توجیهی برای عدم اثبات ادعایشان مبنی بر استفاده اسد از سلاح شیمیایی را به دست آورند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان سعودی ، دست در دست اسرائیل دارد و نوکری آمریکا را پذیرفته و هزینه‌ها را نیز پرداخت می‌کند، گفت: آمریکا فاکتور هزینه موشک هایی که به سوریه شلیک کرده را به حاکمان سعودی می‌دهد و حتما هزینه این فاکتور را دریافت می‌کند، زیرا آمریکا همواره می‌گوید عربستان را مانند گاو شیر ده می دوشم.

ملکشاهی راد با اشاره به اینکه ترامپ فردی اقتصادی است و و برای رونق گرفتن کارخانه‌های اسلح سازی آمریکا تلاش می‌کند تا رشد اقتصادی آمریکا را بهبود بخشد، گفت: ترامپ به دنبال راه اندازی جنگ میان مسلمانان است و از سویی نیز تلاش دارد که هزینه این جنگ را نیز از خود آن‌ها دریافت کند.

https://shoma-weekly.ir/BAz3cA