مجلس

ضرورت خود نظارتی بدون اغماض در مجلس برای انقلابی ماندن

علاوه بر اینکه مردم بر تک‌تک رفتار نمایندگان نظارت می‌کنند باید نمایندگان نیز بر رفتار یکدیگر نظارت داشته باشند و سیر خود نظارتی بدون اغماض در مجلس ایجاد شود.
تأکید بر انقلابی ماندن از سوی رهبر انقلاب یکی از مهمترین کلیدواژههایی بود که در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ دکتر لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده ادوار خانه ملت در اینباره گفت: رهبر انقلاب وقتی عبارت انقلابی بودن را عنوان میکنند به معنای این است که همه مجموعه مجلس مورد نظر است و فرد خاصی را خطاب قرار نمیدهند؛ ایشان تأکید مؤکد دارند که مجلس باید انقلابی بماند یعنی اگر عدهای با شعارهایی وارد شدند که مردم به آنها اعتماد کردند این مسئله به معنای آن است که مردم به انقلابشان اعتماد دارند.

اعتماد به انقلاب

افتخاری با بیان اینکه مردم با ملاحظه رفتار نمایندگان مجلس قبل؛ به نوعی با رأی به نمایندگان مجلس کنونی، اعتماد به انقلاب کردهاند، یادآور شد: علاوه بر اینکه مردم بر تکتک رفتار نمایندگان نظارت میکنند باید نمایندگان نیز بر رفتار یکدیگر نظارت داشته باشند و سیر خود نظارتی بدون اغماض در مجلس ایجاد شود.

وی تصریح کرد: مجلس اگر میخواهد انقلابی بماند اولاً باید وظایف نمایندگان را تبیین کند؛ نمایندگان باید ماهی یکبار در حوزه انتخابیه حضور پیدا کنند و کار کارشناسی نمایند و مردم نیز بر عملکرد آنها نظارت کنند و دغدغه نمایندگان باید مسائل انقلاب و استفاده از ظرفیت مردمی برای قانونگذاری و نظارت باشد و گاهی مشاهده میشد در بعضی موارد نسبت به آن کوتاهی اتفاق میافتد.

منافع کل جامعه

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در این مسیر باید منافع 290 نماینده کنار زده شود و نمایندگان مردم منافع کل جامعه را در نظر بگیرند.

افتخاری در خصوص ارزیابی خود از عملکرد مجلس یازدهم اینگونه پاسخ داد: بهصورت کلی تقریباً نمایندگان بر طبق اصول حرکت کردند اما یک جاهایی آنطور که به گوش ما و مردم میرسید انحرافاتی ملاحظه میشد که چندان جدی نبود و بحمدالله توانستند راه را پیش ببرند، گاهی ناپختگیهایی وجود داشت که اکنون به سمت پختگی میرود، انتظار این است که در فرصت باقیمانده عمر مجلس، همه مسائل کلان و ضروری اهم و مهم شود و نسبت به مسائل مهم برنامهریزی اقدام گردد و نمایندگان اینگونه از فرصت باقیمانده برای خدمت استفاده کنند.

https://shoma-weekly.ir/AkTPxa