مجلس

ضرورت توجه به برنامه محوری به جای شخص محوری در انتخابات ریاست جمهوری

اگر مردم بتوانند براساس نظر حزب تصمیم بگیرند، قطعا منافع آن بیشتر از ضررهای آن است .

حجت الاسلام سید علی طاهری  نماینده  مردم گرگان و آق قلا در خصوص ضرورت توجه به رویکرد  برنامه محوری به جای شخص محوری  در انتخابات ریاست جمهوری  گفت: در کشور ما تا کنون انتخابات جریان محور نبوده است و شخص محور بوده است ، زیرا هنوز حزب جایگاهی ندارد و مردم حزبی و گروهی تصمیم نمی گیرند اگر ما بتوانیم احزاب فراگیر در چار‌چوب نظام داشته باشیم واحزاب فراگیر را در جامعه زیاد کنیم و مردم بتوانند براساس نظر حزب تصمیم بگیرند، قطعا منافع آن بیشتر از ضررهای آن است .
وی در ادامه با بیان منافع این دیدگاه اظهار داشت : طبیعی است یکی از منافع این دیدگاه ، برنامه داشتن آن است و براساس برنامه دقیق  کارهای اجرایی انجام می پذیرد . دومین منفعت آن کنترل فرد است  حالا فرد، دوم شخص مملکت شد دیگر نمی‌تواند هر تصمیمی را که دلش خواست  بگیردو تصمیم گیری ها براساس برنامه ریزی ها صورت می پذیرد.سوم آنکه مردم هم به راحتی می توانند تشخیص دهند این حزب کارآمد وموفق بود یانه؟  اگر ناموفق بود در انتخابات دیگر آنان را کنار بگذارند وحزب کارآمد را بر سرکار می آورند . بنده فکر می کنم باید بیشتر کار بشود و مردم را باید از اهمیت احزاب فراگیر آگاه کرد و طبیعتا  بهتر است که بدین سمت حرکت کنیم .
 عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با اشاره به شاخصهای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: طبیعتا ویژگی رئیس جمهوری که  می خواهد در نظام جمهوری اسلامی  فعالیت بکند باید درچار‌چوب قانون اساسی باشد. ولایت مداری ، ساده زیستی و مردمی بودن ، با اصول انقلاب همراهی کردن ، پایبندی به اصول و آرمانهایی که امام(ره)ترسیم کرده و مقام معظم رهبری تعیین می کنند اصول کلی است، که درکنار داشتن تخصص لازم، تجربه کارهای مدیریتی  بسیار می‌تواند مفید باشد برای کسی که در این جایگاه قرار می گیرد. 

https://shoma-weekly.ir/VJ3KzA