ویژه

ضرورت تمرین اخلاق رجال سیاسی

ضرورت تمرین اخلاق رجال سیاسینماینده سابق تهران معتقد است که رعایت اخلاق جایگاه اساسی در سیاست داخلی و خارجی ایران دارد و بر سیاستمداران فرض است که این اصول و مبانی اخلاقی را در برخوردها سرلوحه اعمال خود قرار دهد.
زهره الهیان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «شما» در خصوص رعایت اخلاق در سیاست و الزامات آن در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رعایت اخلاق در سیاست جزء مبانی فعالیت های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است و براساس اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و آنچه که ایشان بنیانگذاری کرده اند و بارها هم تاکید داشتند اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احکام و اعتقادات اسلامی گذاشته شده و مکتب اسلام از این بابت متفاوت از مکاتب فردی و لیبرالیستی است.

وی با اشاره به جایگاه والای اخلاق در مبانی سیاسی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رعایت اخلاق، جایگاه اساسی در سیاست داخلی و خارجی ایران دارد و بر سیاستمداران فرض است که این اصول و مبانی اخلاقی را در برخوردهای داخلی و خارجی که دارند سرلوحه اعمال خود قرار دهند. الهیان درباره مشاهده بی اخلاقی ها در کشور و تکرار آن در مقاطع مختلف، گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان تاکید بر نخبه پروری سیاسی داشتند که باید این موضوع با
شاخص
های مطرح شده توسط ایشان مورد توجه قرار گیرد، البته در کنار این موضوع باید خواص، سیاستمداران و روحانیت معزز هم بر رعایت اخلاق در سیاست تاکید کنند و توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه ویژه خواص، آنها افرادی را که در عرصه سیاسی فعال هستند و می توان آینده سیاسی خوبی برای آنها
پیش
بینی کرد را با اخلاق سیاسی بیشتر آشنا کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به نقش احزاب و تشکل ها در آماده سازی و تمرین اخلاق در سیاستمداران تصریح کرد: توجه به مبانی اخلاقی، حقیقتا یکی از ضرورت های فعالیت های احزاب است که با تمرین و روی اصول و مبانی اخلاق سیاسی تقویت می شود؛ احزاب، گروه های سیاسی و روحانیت باید در کنار تربیت نیرو به این امر توجه داشته باشند و در این راستا آموزش و تمرین اخلاق را با دقت نظر ویژه ای انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه بی اخلاقی در عرصه سیاست با اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران در تضاد است اظهار داشت: اگر شاهد
عقب
گرد در عرصه اخلاق سیاسی باشیم و در این زمینه توجه ویژه از جانب سیاستمدران صورت نگیرد، قاعدتا اهداف عالی انقلاب و جمهوری اسلامی محقق نخواهد شد و ما صدمات و لطمات بیش از این را متحمل خواهیم شد.

https://shoma-weekly.ir/RwwD99