ویژه

ضرورت تقویت همکاری های دو جانبه به ویژه در سطح مردمی

نماینده حزب موتلفه اسلامی با حضور در سفارت ونزوئلا درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، مهدی صولی قائم مقام مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی به نمایندگی از این حزب با حضور در سفارت ونزوئلا درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهوری این کشور را از جانب دبیر کل،شورای مرکزی و اعضای این حزب به مردم،دولت و به ویژه حزب جنبش جمهوری پنجم ونزوئلا تسلیت گفت.
صولی در این دیدار با یادآوری نقش چاوز در توسعه روابط میان دو کشور ایران و ونزوئلا در سالهای اخیر بر تقویت همکاری های دو جانبه به ویژه در سطح مردمی تاکید کرد.
وی با اشاره به تعامل میان دو حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب جنبش جمهوری پنجم ونزوئلا در قالب همکاری های بین المللی میان سازمان های منطقه ای از جمله آی کپ و کوپال بر تقویت همکاری های گذشته تاکید نمود.
قائم مقام مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: این همکاری ها موجب اتحاد میان مردم دو کشور در مقابل امپریالیسم جهانی و سیاست های یکجانبه گرایانه و تبعیض آمیز آمریکا خواهد بود.
همچنین در این دیدار آمن‌هوتپ زامبرانو سفیر ونزوئلا در ایران نیز ضمن تشکر از حضور نماینده حزب موتلفه اسلامی و ابراز همدردی این حزب خواستار گسترش روابط دو ملت و دو کشور شد و گفت: رابطه ایران و ونزوئلا رابطه بسیار خوبی است و امیدواریم این ارتباط پس از درگذشت چاوز همچون گذشته  ادامه یابد.
در این دیدار مهدی صولی قائم مقام دمرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی نیز دفتر یادبود سفارت ونزوئلا را امضا کرد.
گفتنی است هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا به عنوان موسس حزب جنبش جمهوری پنجم ونزوئلا و رهبر انقلاب بولیواری شناخته می‌شود و به خاطر سیاست ها و ضدیتش با جهانی‌سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی آمریکا مشهور بود. وی  در سن 58 سالگی به علت سرطان درگذشت.

https://shoma-weekly.ir/FIaWqr