مجلس

ضرورت اصلاح قانون انتخابات

محمد علی پور مختار: اصلاح در قانون انتخابات ضرورت دارد .خصوصا آنکه می تواند در این اصلاحات این قانون به روز شود و ایرادات و نواقص آن به دلیل قدیمی بودن برطرف شود .

محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود؛ نهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در مورد ضرورت اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد : به طور کلی اصلاح در قانون انتخابات ضرورت دارد .خصوصا آنکه می تواند در این اصلاحات این قانون به روز شود و ایرادات و نواقص آن  به دلیل قدیمی بودن برطرف شود . لذا اصل موضوع فی نفسه موضوع خوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
وی در گفت و گو با نشریه شما با اشاره به  نکاتی که در این اصلاحیه باید مد نظر گرفته شود ؛ خاطر نشان کرد : البته این طرح در کمیسیون شورا مورد بررسی قرار گرفته است . آنچه در این اصلاحات مد نظر است مسایل مربوط به شرا یط  کاندیداها است، مثلا شرط خواندن و نوشتن خیلی منسوخ و قدیمی است این مسئله باید ارتقاء پیدا کند .باید شرایطی دیگر به آن اضافه شود .به طور مثال در دوره های گذشته کاندیداهایی آمدند و ثبت نام کردند و دیده شده که آثار خوبی نداشت ؛ لذا  به نظر من این الزام است که شرایط جدیدی را در اینجا پیش بینی بکنیم .
وی در ادامه افزود : دراین قانون باید در بحث تبلیغات نیز تجدید نظر بشود .مباحثی که مربوط به مناظراتی است که اتفاق افتاد و طبیعتا آثار و عواقب آن را دیدیم و لذا به نظر من به روز کردن این قانون اثرات و تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و تصمیم برآن است که بررسی  این قانون در اولویت مجلس قرار بگیرد ، حتی در صورت لزوم سه فوریت به آن  اختصاص یابد تا این اصلاحات به انتخابات دوره جدید ریاست جمهوری برسد .    

https://shoma-weekly.ir/rTRydn