مجلس

ضرورتهای انتقال فرهنگ و ایجاد اشتغال توسط بازی رایانه ای

بازی سازی رایانه ای علاوه بر اینکه می تواند موجب انتقال فرهنگ شود می تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برایدانشجویان و فعالان عرصه مجازی و هنر باشد و در ابعاد اقتصادی نیز نقش آفرین باشد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در چند سال اخیر بازی سازان ایرانی افتخار آفرینی هایی داشته اند که جای بحثی برای مسئولان این حوزه نمی گذارد لذا لازم است نسبت به حمایت این گروه های جوان برنامه ریزی داشته باشند.

لاله افتخاری با اشاره به این مطلب که یک سوم ایرانیان از بازی های رایانه ای استفاده می کنند، گفت: بر همین اساس ضروری است مسئولان امر نسبت به محتوای این بازی های دقت نظر لازم را داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است ضمن اینکه بر موضوع بازی های وارداتی که در بازارهای داخلی به عرضه در می آیند نسبت به ساخت بازی های رایانه ای ایرانی نیز اقدام شود.

وی ادامه داد: البته در این زمینه کارهای بزرگی صورت گرفته تا جایی که هم اکنون ایران به لحاظ جایگاه رتبه نخست را در جهان اسلام و رتبه پنجم در میان کشورهای آسیایی در ساخت بازی های رایانه ای را از آن خود کرده است.

افتخاری در ادامه با بیان اینکه بازی سازی در ایران پیشرفت های اساسی کرده است، گفت: در چند سال اخیر بازی سازان ایرانی افتخار آفرینی هایی داشته اند که جای بحثی برای مسئولان این حوزه نمی گذارد لذا لازم است نسبت به حمایت این گروه های جوان برنامه ریزی داشته باشند.

وی اضافه کرد: لازم است دولت به حمایت ویژه از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای پرداخته و بازی سازان نیز برای ساخت بازی های خود به منابع تاریخی و اسلامی بیشتر توجه داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بازی سازی رایانه ای علاوه بر اینکه می تواند موجب انتقال فرهنگ شود می تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برایدانشجویان و فعالان عرصه مجازی و هنر باشد و در ابعاد اقتصادی نیز نقش آفرین باشد
https://shoma-weekly.ir/sCYfzM