جامعه

صیانت از خانواده در نظام اسلامی لازمه جامعه سازی اسلامی است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: خانواده هسته اولیه جامعه سازی اسلامی در فرآیند انقلاب اسلامی است ،قانون اساسی جمهوری اسلامی دراصل ۲۹به حقوق خانواده تاکیدو مقرر شده در قانون گذاری ها صیانت از خانواده مورد توجه قرار گیرد . حمید رضا ترقی که به مناسب روز خانواده در جمع اعضای این حزب سخن می گفت، با اشاره به نزول سوره انسان و تجلیل خداوند از خانواده نمونه امیر مومنان( ع) به تشریح ویژگیهای خانواده نمونه اسلامی با الگوگیری از خانواده علی علیه السلام پرداخت.

وی هم آهنگی فکری و اعتقادی زن و شوهر، تقسیم وظائف عادلانه بین زن و شوهر، مدارا و تاب آوری والدین در سختی ها و کمبودها ی زندگی را از جمله موضوعات مهم در خانواده اسلامی دانست و تصریح کرد: والدین باید نسبت به تربیت صحیح فرزندان، رعایت حقوق یکدیگر، رشد مستمر معنوی و اخلاقی و باورهای ایمانی در خانواده و نهادینه شدن ایثار و فداکاری برای خدا و مردم در خانواده مراقبت داشته باشند.

ترقی ادامه داد: رعایت سبک زندگی اسلامی و پرهیز از آداب و سنن غیر اسلامی و ساده زیستی و پرهیز از اسراف و تبذیر واصرار بر انفاق و احسان به دیگران از دیگر مواردی است که خانواده اسلامی باید مدنظر داشته باشد.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با تاکید بر نقش خانواده در تعاملات اجتماعی گفت: ضرورت رعایت عفت و پاکدامنی در تعاملات اجتماعی، آشنایی به حقوق سیاسی و اجتماعی خود و دفاع از ولایت و معروفات وارزشهای دینی و بصیرت داشتن و بصیرت بخشیدن به جامعه و نزدیکان از جمله وظایف خانواده در عرصه عمومی است.

ترقی علت تهاجم غرب به کانون خانواده در ایران از طریق رسانه ها و فضای مجازی را جلوگیری از شکل گیری خانواده ی تراز اسلام در ایران و مانع تراشی در مسیر جامعه سازی اسلامی دانست و افزود: شعار مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در دوره سیزدهم ،تحقق جامعه سازی اسلامی است و لذا معتقدیم خانواده در این راستا باید مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد .

ترقی در بخش دیگری از سخنان خود به دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی در حل و فصل اختلافات و چالشهای منطقه و سفر سران کشورهای روسیه و ترکیه به ایران با هدف جلوگیری از حملات ترکیه به شمال سوریه و توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی و نظامی بین این کشورها اشاره کرد و گفت: دشمنی امریکا با این سه کشور و جنگ اوکراین فرصت مناسبی است که کشورهای منطقه با اتحاد و هم افزایی و رفع اختلاف درون منطقه ای ،آمریکا را از منطقه بیرون کرده و راه چپاول ثروتهای نفتی منطقه را به روی او ببندند.

ترقی، نقش هدایتهای رهبر معظم انقلاب در این مناسبات بین المللی را مهم واثر بخش دانست و تصریح کرد: تفهیم این واقعیت به دو‌کشور روسیه و ترکیه که صهیونیستها عامل همه ناآرامی ها و جنگها و بی ثباتی در منطقه هستند، شرایط را برای حمایت از حقوق ملت فلسطین مساعد می کند .

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی در ادامه سخنان خود، ایجاد دوقطبی در موضوع مبارزه با بی حجابی و ساخت و انتشار کلیبهای تحریک کننده علیه گشت ارشاد، در اوج موفقیت دیپلماسی ایران را توطئه دشمنان و منافقین داخلی و خارجی برای کم رنگ کردن موفقیتهای نظام در جهان دانست و گفت: بی حجابی و سست کردن مقابله با عدم رعایت قانون عفاف وحجاب به بهانه های ساختگی گشت ارشاد، همگی مقابله ضد انقلاب با جامعه سازی اسلامی است و نباید دربرابر آن عقب نشینی کرد .

وی افزود: رعایت حجاب هم یک تکلیف و واجب شرعی است ،هم یک‌تکلیف قانونی و کسانی که به وجوب شرعی آن اعتقاد ندارند، باید از الزام قانونی آن مثل بقیه قوانین تبعیت کنند و برخورد با قانون شکن وظیفه ضابطین قضایی است .

وی از کوتاهی های دستگاهها در طول چهار دهه به لحاظ کار فرهنگی در این زمینه انتقاد و تاکید کرد: کار ریشه ای به موازات کار ظاهری باید انجام شود .

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی درپایان با اشاره به وجود بیش از ۶هزار خانه خالی در مشهد که بخشی از آن متعلق به بانکهاست، از سازمان امور مالیاتی استان خواست نسبت به اخذ مالیات از این خانه ها اقدام و زمینه بهره‌وری مردم از این خانه های خالی را فراهم کند .

https://shoma-weekly.ir/AUSqMa