جامعه

صنف مشتری مدار

باید هوایی باشد یا زمینی؟ فاصله را مشتریان باید جبران کنند یا دارو خانه تازه تأسیس؟... بگذریم. دارو خانه‌ای که از آن می‌گوییم، به طور منطقی و در خط مستقیم، آن مسافت معین از آن یکی دارو خانه را ندارد. و اگر شما از در اصلی دارو خانه وارد شوید، زود‌تر به آن می‌رسید، ولی خوب مجوز گفته شما باید راه بروید.

آقای یکی یدونه- همه شما میدانید که برای گرفتن مجوز از هر صنفی، فاصله محل کسب شما از محل کسب دیگری باید فاصله معینی باشد. این در همه جا رسم است. مثلا داروخانهای که قرار است راجع به آن صحبت کنیم باید فاصلهای معین نسبت به دارو خانه قبلی داشته باشد. حالا سؤالی که پیش میآید آن است که این فاصله باید حقیقی باشد یا مجازی؟

باید هوایی باشد یا زمینی؟ فاصله را مشتریان باید جبران کنند یا دارو خانه تازه تأسیس؟... بگذریم. دارو خانهای که از آن میگوییم، به طور منطقی و در خط مستقیم، آن مسافت معین از آن یکی دارو خانه را ندارد. و اگر شما از در اصلی دارو خانه وارد شوید، زودتر به آن میرسید، ولی خوب مجوز گفته شما باید راه بروید.

بنابر این در اصلی که از خیابان راه دارد، بسته میشود و شما باید وارد درمانگاه شوید و چیزی نزدیک صدمتر را در پیچ و خمهای درمانگاه طی کنید، تا به داروخانه برسید. بنابر این دو نتیجه میشود گرفت: ۱) این فاصله که تعریف شده مجازی است. ۲) حتی اگر به مشتری هم بار اضافی تحمیل شود ایرادی ندارد. ما همین جا رحمت نثار این اصناف مشتری مدار میکنیم!

https://shoma-weekly.ir/T7QM9u