مجلس

صحبت از وضعیت خزانه در آستانه مذاکرات به دور از اصول حکومت داری است

نفس این مسئله که این سخنان مطرح شود یا نشود؟ مطلبی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، خصوصاهم اکنون که ما در مذاکرات بسر می بریم نباید وضعیت کشور را بد نشان دهیم، این امر منطبق با اصول حکومت داری نیست.
غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر خالی بودن خزانه کشور اظهار داشت: نفس این مسئله که این سخنان مطرح شود یا نشود؟ مطلبی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، خصوصاهم اکنون که ما در مذاکرات بسر می بریم نباید وضعیت کشور را  بد نشان دهیم، این امر منطبق با اصول حکومت داری نیست.

 وی افزود: قطعا ما خیلی پشتوانه های مالی داریم که لزومی ندارد همه آنها را در وضعیت فعلی عیان کنیم. قاعدتا حکومت داری یکسری دقتها و ظرافتهایی را دارد که قطعا رئیس جمهور با تجربه بیشتری که دارند باید این مسئله را رعایت نمایند.    

نماینده مردم تربت جام در ادامه تصریح کرد: وضعیت درآمدی کشور در سال گذشته به دلیل آنکه درآمد بودجه ما نفتی است محقق نشد، ازطرفی متاسفانه مقداری از پولی را که ما در خزانه داشتیم نوعا با ارز 1226 صرف ورود یکسری کالاهای لوکس شد.

اسدالهی ادامه داد: گزارشی هم که ما از وضعیت مالی داریم به اندازه گفته آقای بهمنی نیست و متاسفانه این عدد، عدد درستی نیست. ذخیره ای که ما به عنوان ذخیره ارزی داریم، همان ذخیره ای است که در صندوق توسعه ملی است که حدود 50 میلیارد دلار است. یکسری  از درآمدها هم در خارج از کشور داریم که در جای خودش وجود دارد ولی در داخل کشور به لحاظ عدم تحقق منابع درآمدی وبرخی  سوء مدیریتها، وضعیت خزانه، وضعیت مناسبی نبود و مرتبا گزارشهایی به کمیسیون برنامه و بودجه آورده می شد. اما آنچه امروز داریم  ذخیره ارزی است که در صندوق توسعه ملی موجود می باشد.

https://shoma-weekly.ir/3YIGKu