ویژه

شکست پروژه «ایران‌ستیزی» دشمن با شادی مردم

پس از برد ‌تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی در برابر تیم ولز، ‌پرچم 3رنگ ایران همزمان در سراسر کشور ‌به اهتزاز درآمد و مردم ‌در سراسر کشور با حضور پر‌شور در خیابان‌ها به جشن و شادی پرداختند.

این جشن ملی شریک شدند. تبریزیها ضمن شادی از این پیروزی، از نیروهای پلیس قدردانی کردند. در شیراز نیروهای پلیس بین مردم شیرینی پخش می کردند. اصفهانی ها شهر را نور افشانی کردند. در بندر عباس رژه پیروزی رفتند. سنندج، زاهدان، مشهد، پردیس، ایلام و.... همه شهرهای ایران سرشار از حضور مردمی بود که برای شادی پیروزی تیم ملی فوتبالشان به خیابانها آمدند. در خرم آباد مردم با ساز و دهل شادی کردند و در تهران، میادین و خیابانهای مختلف شاهد حضور مردم برای شادی پس از این برد شیرین بود و البته در تهران نین زنیروهای پلیس که باری تامین امنیت در خیابانها حضور داشتند همراه با مردم به شادی پرداختند و صحنه های به یاد ماندنی را ثبت کردند؛ از روپایی نیروی پلیس با توپ فوتبال گرفته تا گرداندن پرچم کشورمان توسط پلیس در میادین مختلف.

خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان خون تازه در رگ ایران نوشت: این مردم جان تازه به شهر می‌دهند، وقتی پرچم سه رنگ ایران را در شهر می چرخانند و صدای خنده و شادی در خیابان‌ها می‌پیچانند.

برای همیشه در یاد سنگ‌فرش خیابان‌ها می‌ماند که شادی را با پرچم ایران تجربه کرد. این پرچم سه رنگی که نشان «الله» زیبایش مهری است بر دل جمهوری اسلامی ایران و همیشه خدا یاورش بوده است.

خبرنگار مهر نوشت: به خودم که آمدم میدان صادقیه بودم. مرکز میدان را نیروهای امنیتی پر کرده بودند. دوربین را که روشن کردم، هنوز میدان خبر خاصی نبود. فرمانده یگان ویژه سمتم آمد و از تصویربرداری‌ام پرسید. گفتم خبرنگارم. کارتم را دید. تلخی حال این پرس و جو باعث شد زاویه تصویربرداری‌ام را عوض کردم. حالا در کنار نیروهای یگان ویژه می‌ایستم و شادی مردم را از زاویه دوربینم می‌بینم. امروز برای این نیروها هم روز متفاوتی است. همین‌هایی که هر روز در این میدان باید مردم را از حضور منع کنند که نکند خدای نکرده خطری جانشان را تهدید کند، امروز از ماشین‌های گذری در اینجا فقط «دمتان گرم!» می‌شنوند. «بهتان افتخار می‌کنیم.» «خسته نباشید» «خداقوت.» «دوستتان داریم» «خیلی باغیرتید»، باقی جملات مردم بود که همچون گلوله به سمت قلب این نیروها نشانه می‌رفت اما با محبت!

شاسی بلندی که از شمال اتوبان اشرفی اصفهانی وارد میدان شده بود، صدای بوق خود را قطع نمی‌کرد. پسر ۱۳ ساله‌ای از سان‌روف سرش را بیرن کرده بود و کلاه سفید و قرمزی به سر داشت دستانش را با بوق بلند سه رنگی دراز می‌کرد و صدای بوق را درمی‌آورد. پرچم ایران از همه پنجره‌هایش بیرون زده بود و دختر بچه ۷-۸ ساله‌ای هم از پنجره عقب، به سمت بیرون خم شده بود و داد می‌زد: «ایران!»

پراید سفیدی با صدای بوق ممتد توجه مرا جلب کرد. مرد جوانی با پرچم بزرگ ایران از آن پیاده شد. چراغ سبز بود اما تراکم خودروها اجازه حرکت آدم را هم نمی‌داد چه رسد به ماشین‌ها. با پرچم در ترافیک می‌رقصید و بوق میزد و می‌چرخید. این مرد خوشحال بود و نمی‌دانست شادی‌اش را چگونه از درون، بیرون کند. این مرد در کنار مردان دیگر این سرزمین، قلبشان برای تیم ملی ایران، برای ایران و تمام ایرانی‌ها می‌تپد.
زن بی‌حجابی هم مرا خنداند. موهای کوتاهی که به اصطلاح «مردانه‌اش» می‌نامیم را به رنگ پرچم درآورده بود. روسری به سر نداشت اما از یک خودروی ۴۰۵ بدنش را بیرون کرده بود و هر دو دست را با نشان پیروزی به نیروهای امنیتی نشان می‌داد و می‌گفت: «ایران، ماشاالله ایران

موتوری که علاوه بر راننده یک سرنشین داشت، با یک پرچم با چوب بلند میدان را می‌چرخید، بوق می‌زد و ایران، ایران» می‌کرد. چراغ قرمز که دسته‌ای از ماشین‌ها را برای چند دقیقه ساکن نگه می‌داشت، به موتوری فرصت نمایش می‌داد. با همان پرچم جلوی ماشین‌ها مسیر مارپیچی را می‌رفت تا رقص پرچم، شادی مردم و اقتدار ایران را به رخ بکشد. با موتور بازی می‌کرد و راه می‌رفت و داد می‌زد: «سرفراز باشی ایران من!»

واکنش صفحه مجازی رهبر انقلاب به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران

صفحه مجازی رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار کلیپی به پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل تیم ملی ولز واکنش نشان داد.

صفحه حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی با انتشار کلیپی از لحظات تاریخی بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی فوتبال، به پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل تیم ملی ولز واکنش نشان داد.

پیام تشکر رئیس جمهور از تیم ملی فوتبال کشورمان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامیاز اعضای پرتلاش و باغیرت تیم ملی فوتبال که شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندند صمیمانه تشکر کرد.

رئیس جمهور در این پیام خطاب به بازیکنان تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: بچه‌های پر تلاش و با غیرت تیم ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی تشکر می‌کنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راهتان است.

روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز در پیامهای جداگانه ای پیروزی تیم ملی فوتبال را تبریک گفتند.

سخنگوی دولت در پیام توییتری با اشاره به برد تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز نوشت: ما توقف‌ناپذیریم...

دکتر علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب نیز در صفحه شخصی خود نوشت:

ماشالله تیم ملی،تبریک به مردم ایران،سربلند ایران و ایرانی

فضای مجازی هم پس از این بازی محل شادی هموطنان بود.

کاربری با انتشار عکسی از تماشای بازی توسط هموطنان استان سیستان و بلوچستان نوشت: خوشحالی بلوچ‌های غیور از برد #تیم_ملی_ایران

یکی هم نوشت: بیب بیب
بییییب بیب

هم اکنون خیابانهای ایران

روح و روان و جسمتان شاد

هموطن دیگری نوشت:

حالا مانده بردن آمریکا؛

شاهکار شیران ایران برابر ولز

در فضای مجازی این صحبت کی روش هم خیلی چرخید؛

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که بازیکنانش برابر ولز یک روز فوق العاده را پشت سرگذاشتند گفت: این شروع کار ما بود و باید در دیدار با آمریکا کار صعود را تمام کنیم.

خبر جالب توجهی هم با عنوان اقدام تحسین برانگیز تماشاگران ایرانی منتشر شد و در توضیح آن آمده بود: جمعی از تماشاگران ایرانی حاضر در استادیوم محل بازی ایران و ولز پس از پایان بازی اقدام به تمیزکردن ورزشگاه و جمع کردن زباله ها کردند.

تصویری هم از خوشحالی #آرتین سرایداران از برد تیم ملی ایران مقابل ولز منتشر شد.

یکی از رسانه ها گزارش خود را با این تیتر منتشر کرد:

ایران ۲ - ولز صفر/ پسران ایران اژد‌ها را به زانو درآوردند

پیام نخست وزیر عراق به مناسبت پیروزی تیم ملی ایران

نخست وزیرعراق پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ولز را تبریک گفت.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در صفحه توییتر خود نوشت که پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ولز را تبریک می گوییم.

وی همچنین نوشت که برای ایران و تمام برادران و دوستان شرکت کننده در مسابقات آرزوی راه یابی به مراحل حساس جام جهانی را داریم.

بازتاب پیروزی ارزشمند ایران در رسانه‌های عربی

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ولز در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.

بی ان اسپورت: "پیروزی شایسته ایران برابر ولز"

این شبکه قطری بعد از بازی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه احمد بن علی در الریان به مصاف ولز رفت و در بازی که کاملا تیم سرتر و برتر بود توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران با این پیروزی نخستین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرد. ایران زیباترین بازی خود در تاریخ جام جهانی را به نمایش گذاشت و با شایستگی توانست سه امتیاز را کسب کند. شاگردان کی‌روش با این سه امتیاز و بازی زیبا امیدوار به صعود به دور بعد شدند.

کورا: "ایران در وقت‌های اضافی ولز را در هم کوبید"

این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: "ایران با دو گلی که روزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رساندند برابر ولز به پیروزی دست پیدا کرد. این نخستین پیروزی ایران در جام جهانی قطر است. ایران در این بازی در کارهای هجومی بسیار بهتر از حریف خود بود و توانست در نیمه نخست به گل هم برسد که داور آن را مردود اعلام کرد. ایران سه بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد و در نهایت مزد بازی خوب خود را در ثانیه‌های پایانی گرفت تا با شایستگی یک پیروزی ارزشمند را کسب کند و امیدوار به صعود به دور بعد شود.

الریاضیه: "دو گل در دقایق پایانی امیدهای ایران را زنده کرد"

این روزنامه عربستانی در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ولز دو گل در وقت‌های اضافه نیمه دوم به ثمر رساند تا امیدهای خود را برای صعود به دور بعد زنده کند. ایران پیروزی ارزشمندی را برابر ولز به دست آورد تا در رده دوم جدول رده بندی این گروه قرار گیرد. به نظر می‌رسید که ولز با وجود ۱۰ نفره شدن می تواند برابر ایران مقاومت کند اما شوت بازیکن تعویضی ایران پایانی بر مقاومت این تیم اروپایی بود و بعد از آن هم رامین رضاییان این پیروزی را قاطعانه‌تر کرد.

الریاضیه در پایان نوشت: ایران در نیمه دوم برای کسب پیروزی جنگید و ظرف چند ثانیه دو بار تیر دروازه را به لرزه درآورد.

UAE: "تیم‌های آسیایی به درخشش خود ادامه می‌دهند"

این سایت اماراتی هم پیروزی ارزشمند ایران برابر ولز را بازتاب داد و نوشت: ایران با شایستگی در این بازی توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران در دقایق پایانی دو گل برابر ولز به ثمر رساند تا با این پیروزی ارزشمند شانس خود را برای صعود به دور بعد افزایش دهد. ایران در بازی پایانی به مصاف آمریکا خواهد رفت.

فرانس ۲۴ عربی: "ایران پیروزی هیجان انگیز را به دست آورد"

این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: ایران در دقایق پایانی دیدار برابر ولز دو گل به ثمر رساند تا پیروزی هیجان‌انگیز را به دست آورد. تیم ملی در حالی پای به این بازی گذاشت که در دیدار نخست خود برابر انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورده بود اما در این بازی موفق شد با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.

بطولات: "کی‌روش ایران را به پیروزی هیجان‌انگیز رساند"

این روزنامه مصری به خاطر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران کشور در تیتر از اسم این سرمربی پرتغالی استفاده کرد و نوشت: ایران در حالی در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد که از ابتدا تا انتهای بازی تیم برتر بود و فوتبال هجومی را در دستور کار خود قرار داد. در نیمه نخست شاگردان کی‌روش تیم برتر میدان بودند و به گل هم رسیدند که داور مردود اعلام کرد. در نیمه دوم هم تیم ایران توپ و میدان را در اختیار داشت اما ضربات بازیکنان تیم به تیر دروازه می خورد و وارد دروازه نمی شد. ایران بعد از اخراج سنگربان ولز به حملات خود ادامه داد تا اینکه فرج حاصل شد و شلیک روزبه چشمی وارد دروازه ولز شد و در ادامه رامین رضاییان هم گل دوم را وارد دروازه ولز کرد تا ایران نخستین پیروزی خود را کسب کند.

الامد: "ایران دست به معجزه زد"

این روزنامه فلسطینی هم زدن دو گل توسط ایران در وقت‌های تلف شده را به معجزه تشبیه کرد.

«شکست سنگین پروژه «ایرانستیزی» دشمن توسط مردم»

یکی از خبرگزاریها در گزارشی با عنوان «شکست سنگین پروژه «ایران‌ستیزی» دشمن توسط مردم» نوشت: از پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ دستگاه رسانه‌ای دشمن با رویکردی ضدایرانی اهتمام ویژه‌ای در جهت حذف تیم ملی ایران به بهانه‌های واهی داشت و زمانی که نتوانست به این هدف شوم دست یابد، در صدد تضعیف روحیه تیم ملی ایران برآمد.

پس از باخت تیم ملی ایران در مقابل انگلستان، ید رسانه‌ای ضدانقلاب با رویکردی «ایران‌ستیز» بار دیگر خیز بزرگی در جهت ایجاد ارتباط و پیوند میان حوادث اخیر در کشور و این باخت برداشت و عناصر داخلی خود را برای ضریب دادن به این رویکرد فعال کرد.

شکست پروژه «ایران‌ستیزی» دشمن با شادی مردم

امروز، هم‌زمان با دومین بازی گروهی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ بود که پیروزی ایران در مقابل ولز و در دقایق پایانی را همراه داشت. دشمن که حساب ویژه‌ای برای ایجاد آشوب و اغتشاش پس از پایان بازی ایران_ولز باز کرده بود و با استفاده از برخی عناصر خود به نوعی برای تحقیر تیم ملی ایران فراخوان داده بود، با حضور گسترده هواداران تیم ملی ایران در خیابان‌ها و شادی مردم از برد ایران مواجه شد که همین امر سبب شکست سنگین پروژه «ایران‌ستیزی» در قالب تضعیف تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شد.

پس از پیروزی قاطع تیم ملی ایران در مقابل ولز، اغلب خیابان‌ها و معابر شهر مملو از شهروندانی شده بود که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به‌دست داشتند و غرق در شادی از برد قاطع ایران در مقابل ولز بودند.

حضور اقشار مختلف مردم در کنار یک‌دیگر به‌دور از اختلاف نظرها و عقاید

نکته قابل توجه، حضور اقشار مختلف مردم در خیابان‌ها به‌منظور خوشحالی در پی برد تیم ملی ایران بود؛ به‌طوری که علاوه بر حضور طیف مذهبی جامعه در خیابان‌ها، اقشار دیگر جامعه نیز زیر پرچم ایران اسلامی گرد یک‌دیگر جمع شدند و برای برد ایران خوشحالی کردند که همین امر خط بطلانی بر پروژه «چند پاره‌سازی جامعه ایرانی» که از سوی دستگاه رسانه‌ای دشمن دنبال می‌شود، کشید.

شادی نیروهای انتظامی و حافظان امنیت در کنار مردم

علاوه بر حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و معابر برای خوشحالی از برد قاطع ایران در مقابل ولز، نیروهای انتظامی و حافظان امنیت نیز که طی روزهای اخیر برای حفظ امنیت در خیابان‌ها حضور دارند، در شادی مردم شریک شدند و علاوه بر روان‌سازی معابر و تأمین امنیت برای حضور شهروندان، در کنار آن‌ها خوشحالی کردند که این امر با استقبال مردم مواجه شد و بر همین اساس برخی از شهروندان با دادن گل به مأموران انتظامی و حافظان امنیت از آن‌ها تشکر کردند.

این شادی، تمام نشدنی است

به‌رغم گذشت چند ساعت از بازی ایران_ولز اما شهروندان همچنان در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر تهران مشغول شادی و جشن هستند؛ این در حالی‌است که دستگاه رسانه‌ای دشمن خیز بزرگی برای ایجاد آشوب و اغتشاش پس از بازی ایران_ولز برداشته بود که این پروژه نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم با هر سلیقه و دیدگاه در زیر پرچم ایران اسلامی، با شکست سنگینی مواجه شد و بر همین اساس رسانه‌های دشمن که متوجه این شکست سنگین شدند، با تغییر ادبیات خود سعی در انتساب شادی مردم از برد ایران در بازی با ولز به قشر خاصی از جامعه دارند؛ حال آنکه حضور میدانی در خیابان‌ها و معابر شهر حاکی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم و شادی همه مردم ایران در کنار یک‌دیگر دارد.

شکست پی در پی پروژه‌های دشمن برای تضعیف ایران قوی توسط مردم

به‌نظر می‌رسد پس از شکست پی در پی پروژه‌های دشمن اعم از پروژه «کشته‌سازی»، پروژه «تجزیه ایران»، پروژه «چند پاره‌سازی جامعه» اکنون پروژه «ایران‌ستیزی» که با گفتمان تضعیف تیم ملی ایران دنبال می‌شد، متحمل شکست سنگینی شد که این شکست نیز جز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در کنار یک‌دیگر تحقق پیدا نکرد و به تعبیر دیگر امروز شعار تیم ملی، یعنی «تا پای جان، برای ایران» در جای جای شهر عینیت پیدا کرد.

****

یک فعال فضای مجازی نوشت: دو بازی مقابل انگلیس و ولز نماد اتفاقات اخیر بود. موساد و سیا و BBC و اینترنشنال با حربه‌های رسانه‌ای-روانی، ممکن است شناخت ما را برای مدتی محدود مخدوش کنند، اما این کشور ریشه‌اش بسیار عمیق‌تر از آن است که شکست بخورد. برمیگردد، خودش را، وطنش را پیدا میکند و در دقیقه۹۸ پیروز میشود.

کاربری هم با انتشار عکسی از روزبه چشمی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که در حال زدن ضربه سر بالاتر از یکی از بازیکنان ولز بود نوشت: این عکس واقعا خلاصه بازی ایران و ولز بود.

و کاربر دیگری هم با انتشار همین عکس نوشت: یک سر و گردن بالاتر.

و کاربری هم نوشت:

یا صاحب الزمان؛
در لحظاتی که ملت ایران از عمق جان شادمان پیروزی هستند؛ فراموش نمی کنیم که:

همه شادکامی‌های ما مدیون نگاه شماست و همه تلخکامی هایی که از ملت دور می شود مرهون دعای شماست.

در این #جنگ_ترکیبی هم با دعای شما پیروزیم.
به امید جمعه‌‌ی شادکامی ظهور..

اما برای اینکه کامتان از خواندن این گزارش و نیز یادآوری پیروزی شیرین تیم ملی فوتبال کشورمان تلخ نشود به عصبانیت ضدانقلاب و رسانه های مختلف آنها از این پیروزی اشاره ای نمی کنیم.

https://shoma-weekly.ir/DDlsd0