مجلس

شکست عقده گشایی های بدر و خیبری در 9 دی

در 9 دی مردم درس خود را در مکتب حسینی خوب فرا گرفته اند و دشمن برنامه ریزی کرده بود که اگر در هشت سال جنگ تحمیلی و در تحریمها موفق نشده به بهانه تقلب در انتخابات این نظام را ساقط کند و در واقع می خواستند شکستهای بذر و خیبر را اینجا جبران کنند.
پروانه هادی زاده _ نه دی روزی بود که مردم برای اعتراض به هتک حرمت عاشورا آمدند . حقیقت حماسه نهم دی دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم بود. نهم دی 88، حادثه کوچکی نبود که بخواهیم به راحتی از آن عبور کنیم . بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است .نه دی روز تجلی بصیرت مردم ایران در عرصه سیاسی کشور است. روزی که ملت شریف ایران با حضورآگاهانه خود در صحنه با دیگر با ولی زمان خود عهد و میثاق بستند و لبیک گویان از اعتقادات و ارزشهای اسلامی خویش دفاع کردند . 9 دی حماسه بزرگی است که مردم با هوشیاری و تیز بینی خود در فضای غبار آلود فتنه ، سره را از ناسره تشخیص دادند .نه دی برای شخص  ویا جریان و گروه خاص نبود حتی برای ایران هم نبود بلکه برای اسلام بود . نه دی برای امام حسین(علیه السلام) بود ؛ تجلی حرب لمن حاربکم . آنچه در این حماسه قابل تامل است، وجود مدعیانی است در مصادره این حرکت عظیم و حماسه ملی.
علیرضا سلیمی نماینده محلات در گفتگو با شما در این زمینه گفت : 9 دی تجلی حضور ملت ما برای مقابله با فتنه و فتنه جویان بود .کسانی که نظام جمهوری را متهم به تقلب کردند .پیام 9 دی مقابله با این افراد است. مقابله با خود کامگی ، قانون گریزی است. بالاخره در سال 88 یک عده در کشور قانون گریزی کردند و قانون گریزان باید پاسخ خود را از مردم می گرفتند .
وی افزود: مردم در 9 دی نشان دادند که با قانون گریزان مقابله می کنند . مردم نشان دادند که تا ابد با برخی از افراد عقد اخوت نبستند و هر موقع اینان از مسیر اصلی فاصله بگیرند، مردم هم با آن فاصله می‌گیرند. 9 دی نشان داد بصیرت مردم در مواقع کلیدی و غبار آلود شدن فضا راه گشاست و مردم با رهبری و ولایت تجدید میثاق  بستند .
 ناصر سودانی در این زمینه اظهار داشت:حماسه 9 دی برخاسته از اراده میلیونها ایرانی مسلنمان ولایت مدار که در جهت حفظ انقلاب و نظام خود و در دفاع از رهبری احساس تکلیف کردند تا در صحنه حاضر بشوند و فتنه های ایجاد شده در کشور را با بصیرت فوق العاده ای که داشتند و با درک شرایط زمان آن توطئه ها را خنثی کنند و استواری درخت تنومند انقلاب را بیش از گذشته تحکیم ببخشند.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد : 9دی تجلی بصیرت توده های میلیونی و متعلق به طبقه خاص و حزب و جریان خاصی نیست .بلکه متعلق به کل ملت شریف ایران ولایت مداری است که به انقلاب و آرمانهای انقلاب خود وفادار و پایبند هستند.
سید رمضان شجاعی عضو کمیسون امنیت داخلی و شوراهای مجلس نیز در گفتگو با شما گفت: نه دی یک حماسه ملی و با عظمتی است که ملت آن را ثبت و ضبط کردند و مقام معظم  رهبری این روز را روز اوج شکوه و بصیرت مردم در عرصه سیاسی نام گذاری کردند و تاکید داشتند که این روز باید زنده نگه داشته شود .
وی تصریح کرد : در واقع این روز مفهوم و معنای بلند و بزرگی دارد. نباید یک روز که با این عظمت به حماسه تبدیل شده را در دفاع از آرمان امام و انقلاب و شهدا و رهبری و اصل ولایت فقیه و انزجار استکبار جهانی  با یک نگاه سطحی از آن عبور کنیم و آن را به نام یک جریان خاص بخواهیم مصادره کنیم که این جفا در حق انقلاب است و اگر حزبی و جریانی برای منافع سیاسی خودشان آن را مصادر کنند این امر خیانت به نظام وانقلاب و مردمی است که این حماسه را خلق کردند .
هادی قوامی  هم در گفتگو با شما بر تاکید داشت که این روز متعلق به هیچ گروه خاص و جریان سیاسی نیست و افزود : این روز متعلق به هیچ کس نیست و یکی از ایام الله است که مربوط نظام است .
همچنین لاله افتخاری که به عنوان سخنران قبل از خطبه نماز جمعه این هفته فیروزکوه به ایراد سخن پرداخت، ضمن گرامیداشت سوگواری اربعین امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد شهدای کربلای چهار افزود: امروز می بینیم با شهادت امام حسین(ع) و شهادت به ظاهر اسارت حضرت زینب(س) دنیا آگاه شد و اگر روشنگری در واقعه کربلا نبود، امروز انقلاب اسلامی را نداشتیم، اگر واقعه کربلا نبود از کجا باید برای امروز و آینده خود الگوبرداری می کردیم و خدا را شاکریم که با شهادت عزیزانمان به اهل بیت(ع) نزیک شدیم، اما احساس شرمندگی از اهل بیت(ع)  می کنیم، چراکه ما کجا و اهل بیت(ع) ما کجا؟
وی عنوان کرد: مردم در 9 دی نشان دادن هرچقدر دلخوری از دولت داشته باشند، اینها را از ولی امر و نظام جدا کرده اند و نشان دادند که حتی اگر گلایه ای دارند، بحث نظام که پیش آید همه در صحنه حضور خواهند یافت.
این نماینده مجلس هفتم، هشتم و نهم اضافه کرد: در 9  دی مردم درس خود را در مکتب حسینی خوب فرا گرفته اند و دشمن برنامه ریزی کرده بود که اگر در هشت سال جنگ تحمیلی و در تحریمها موفق نشده به بهانه تقلب در انتخابات این نظام را ساقط کند و در واقع می خواستند شکستهای بذر و خیبر را اینجا جبران کنند.
وی تصریح کرد: در 9 دی مردم نشان دادند که اگر از رفتارهای مسئولان و کسانی که فریب تبلیغات دوست نما را خورده بودند دلخوری داشتند در 9 دی همه آمدند و نشان دادند که مو به مو و گام به گام فرمان رهبر را اطاعت می کنند، همان فرمانی که امام(ره) فرموده بود که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد".
افتخاری به سلاح هسته ای که دشمن بهانه کرده است، اشاره کرد و گفت: سلاح مردم ایران ایمان، تقوا و ولایت است، وقتی که این سلاح را داریم، نیازی به سلاح هسته ای نیست.
وی ادامه داد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود، این نظام دچار مشکل می شد و هیچ وقت آن خطبه مقام معظم رهبری را بعد از فتنه 88 فراموش نمی کنیم که رهبر انقلا ب با صبر و حکیمانه توطئه دشمنان را خنثی کرد و امروز، آفرین بر 9 دی آفرینان می گوییم.
 

https://shoma-weekly.ir/ItCMb1