ویژه

شوری که همچنان جاری است

متأسفانه برخی از این آقایان که به لباس روحانیت هستند و مدت کمی در حوزه بوده اند مبانی ولایت فقیه را نمیدانند و میگویند ولی فقیه بر اساس مصلحت عمل کرده است.
گزارش از: مصطفی حسینی- اشاره: کوچه پس کوچه دلمان این شبها صفا گرفت، اشک جاری شد و فضا بوی غم گرفت
 شب های آخر ماه صفر تمام شد
شب های عطر سیب و ناله های دل. شب های حاجت و ذکر یا حسین(ع)
شبهای گریه بر محمد(ص) و آل مطهرش، شبهای ...
سالهاست بند دلمان به چادر مشکی روضه گره خورده، چادری از جنس چادر مادر پهلو شکسته
سالهاست که روزهای پایانی صفر با آمدن کاروان زینب(س) و اربعین حسین(ع) مراسم عزاداریاش شروع می شود و با شام شهادت هشتمین امام تمام.
اینجاست که همه مؤتلف می شوند برای قامت عزا...
اینجاست که سیاست بوی دین و دین بوی سیاست می گیرد
اینجاست...
هنوز در دلم شعر محتشم می خوانند...
باز این چه شورش است که در خلق آدم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است.
گزارش 3 شب نخستین در شماره پیش تقدیم شما گردید و اینک گزارش باقی شامگاهان عزا بر محمد و آل محمد
(صلوات الله علیهم اجمعین)


تحریم، مذاکره ، دیپلماسی و تهدید، توطئههای جدید دشمن است
پس از حجج اسلام ابوترابی، کازرونی و رییسی؛ در چهارمین شب حجت الاسلام و المسلمین سعیدی   نماینده ولی فقیه در سپاه بر منبر وعظ نشست و از ضرورت استقامت در مسیر الهی گفت.
وی با تأکید بر نقش استقامت در پیروزی ملتها افزود: جبهه حق، جبهه رهبران الهی است وسه رکن از عوامل پیروزی این جبهه است. اولین رکن رهبری الهی به عنوان زیربنای دینی بوده که نقش تعیینکنندهای داشته، چراکه هیچ نظام توحیدی را نمیتوان بدون رهبری شناخت؛ لذا ستون فقرات حاکمیت الهی، رهبری بوده که آن را خداوند متعال رأساً بر عهده گرفته است.
سعیدی یکی دیگر از عوامل پیروزی جبهه حق را شریعت خواند و تصریح کرد: شریعت آئین الهی و نسخهای است که برای درمان بشر بهوجود آمده و همانند داروخانهای است که تمام داروهای بشر در آنجا یافت میشود.
نماینده ولی فقیه در سپاه استقامت و ایستادگی مردم به پای رهبری و شریعت را سومین عامل پیروزی جبهه عنوان کرد و بیان داشت: اگر مردم به پای رهبری بایستند و همگام با او جلو بیایند تمامی قلههای پیروزی را فتح خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: قوم بنیاسرائیل به واسطه فداکاریهای بسیار توانست امتیازاتی از خداوند دریافت کند . اولین امتیاز آنها پیروزی و سپس عزت به جای ذلت و بعد از آن هم بهدست آوردن امنیت بود و دیگر اینکه این قوم توانست حاکم، امام و پیشوای روی زمین شود.
سعیدی اظهار داشت: انقلاب بنیاسرائیل به واسطه کمرنگ شدن استقامت و پایداری، دوباره به ذلت برگشت چراکه آنها به قوانین حاکمیت دینی آشنا نبودند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به رابطه بین پیروزی ، استقامت ، سستی و ذلت گفت: در زمان پیامبر(ص) نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم، لذا وقتی مردم همراه با پیامبر(ص) بودند ایشان به پیروزی رسیده اما هنگامی که او را تنها گذاشتند به غار ثور پناه برده و حتی بعد از رحلت پیامبر(ص)، سستی به وجود آمده باعث شکسته شدن استقامت مردم شده بود.
وی در ادامه بیان داشت: در زمان ما نیز نقش استقامت و پایداری به وضوح قابل مشاهده است. در گذشته، ملت ما نقشی در حکومت و انتخابات نداشت، اما مردم با همراهی امام(ره) توانستند رژیم ستمشاهی را سرنگون کرده و به پیروزی، عزت و امنیت برسند، لذا وقتی مردم همراهی کنند قانون پیروزی نیز در پیش خواهد بود.
سعیدی توطئه دشمنان نظام و انقلاب را ترکیب سه عنصری دانست و تصریح کرد: تحریم، مذاکره و دیپلماسی و تهدید، توطئههای جدید دشمن در شرایط فعلی است اما تکیه اصلی آنها بیشتر روی تحریمها متمرکز بوده، چراکه میدانند ما هرگز در مورد حزب الله لبنان، غزه و حمایت از فلسطین، بیداری اسلامی، عراق، بحرین، موضوع هستهای و حقوق بشر مذاکره نکرده و هرگز عقبنشینی نخواهیم کرد.
نماینده ولیفقیه در سپاه با بیان اینکه امروز نظام سلطه در مورد سوریه نمیتواند به حمله نظامی مبادرت ورزد، اظهار داشت: آمریکا در عراق و افغانستان دچار مشکلات عدیدهای بوده، لذا میبینیم کشورهایی همچون ترکیه، قطر و عربستان به نیابت از آمریکا وارد معرکه شدهاند و امروز اردوغان در مورد سوریه دچار اشتباه استراتژیک شده است.
وی تحریمهای دشمنان انقلاب را برای شکستن استقامت ملت ایران دانست و با اشاره به پیامدها و عوارض تسلیم شدن ملت در برابر دشمنان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، کانون ساماندهی مقابله با استکبار جهانی بوده، لذا این جبهه هیچگاه نباید فروریخته و تسلیم شود.
سعیدی تصریح کرد: اگر مردم سست شوند عواقب ناگواری از جمله تزلزل در حاکمیت دینی، هدردادن خون شهیدان و تمام مبارزات، سرکوب تمامی جنبشها، حاکمیت و مستحکم شدن نظام سلطه، تسلط رژیم صهیونیستی در منطقه و دست برداشتن از تمامی ارزشها را شاهد خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پیامدهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان بیان داشت: از جمله پیامدهای مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه را میتوان انجام تکلیف الهی دانست، چراکه امروز تکلیفی بالاتر از حفظ جمهوری اسلامی نیست، لذا ملت ما ترک واجبات نخواهد کرد.
  وی پیروزی در بزرگترین آزمون در تقابل با جبهه کفر، تداوم حرکت بیداری اسلامی، وحفظ محوریت کانون مقاومت  را  از دیگر پیامدهای پایداری ملت ایران را برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران کانون مقاومت جهانی است، سرعت در حرکت جهانی اسلام و جلوگیری از قدرت یافتن نظام سلطه از عوامل استقامت و پایداری ملت ایران در مقابل دشمنان نظام است.
سعیدی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به پیروزی مقاومت است و امام راحل، شهدا، رهبری و مستضعفین دنیا چنین راهی را از ما میخواهند، خاطرنشان کرد: ملت ایران جاده صافکن انقلاب مهدی(عج) بوده و نیاز به استقامت دارد، لذا ملت حسینی باید حسینی عمل کند تا بتواند در برابر نظام سلطه ایستاده و شاخ آنها را بشکند، چراکه امروز استقامت، رمز پیروزی است.
        
  برخی ها میخواهند برای ولی زمان تکلیف مشخص کنند
شب پنجم حجت الاسلام محمد حسن ذاکری به منبر رفت؛ جوان خوشاخلاق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی.
از قم آمده و حشر و نشرش با مراجع و علمای آن دیار زیاد است. از دل مراجع میگوید؛ از اینکه برخیها میخواهند برای ولی زمان تعیین تکلیف کنند.
سخنانش را با همان سبک خاص  و توسلش شروع می کند و دعا برای فرج امام زمان.
 قیام امام حسین(ع) موضوع سخنرانی ذاکری بود. وی اینگونه اشاره می کند که حادثه عاشورا و واقعه کربلا در مقطع زمانی خاصی رخ داد اما منحصر به زمان و مکان نشد و در طول تاریخ آثار آن استمرار داشته است.
وی در ادامه یکی از پیام های عاشورا را هدایت و ارشاد دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) در نامهای به مردم بصره هدف از قیام خود را هدایت عنوان می کنند و این هدف همان هدف انبیای الهی در طول تاریخ بشریت بوده است.
ذاکری با طرح این سؤال که آیا با کسی که در جناح  ما نیست حاضریم برای هدایت او یک گام برداریم یا میکوشیم افراد را بیشتر به دام استکبار و انحراف بیندازیم تصریح کرد: امام حسین (ع) در طول قیام خود حتی برای هدایت یک نفر هم شده بود وقت می گذاشتند. متأسفانه الان دیده می شود برخیها میخواهند برای ولی زمانشان خط و تکلیف مشخص کنند.
وی افزود: انحراف خطرناکی امروز وجود دارد. انحراف کسانی که ادعای تبعیت از ولایت دارند و بر پیشانی آنها سربند حمایت از ولیفقیه است اما همینکه مقام معظم رهبری حکمی بر خلاف نظر آنها میدهند و کسی را منصوب می کنند، آن را مصلحت میپندارند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه گفت: متأسفانه برخی از این آقایان که به لباس روحانیت هستند و مدت کمی در حوزه بوده اند مبانی ولایت فقیه را نمیدانند و میگویند  ولی فقیه بر اساس مصلحت عمل کرده است.
ذاکری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مصلحت را عین واقع و واقع را عین مصلحت دانستند؛  پس چرا به هتک حرمت منصوب ولی فقیه می پردازند؟
وی ادامه داد: متأسفانه این عده اعتقاد دارند حتی اگر مقام معظم رهبری کسی را منصوب کند< وظیفه دارند او را هتک حرمت کنند تا زمینه شود که دیگر مقام معظم رهبری آن حکم را نزند؛ این کار یعنی برای ولیفقیه تعین تکلیف کردن.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: این عده می گویند از ما خالصتر برای طرفداری از ولی فقیه نیست و متأسفانه تفسیرشان از ولایت فقیه اینگونه است.
وی بیان داشت: اینها باید حد و مرز خود را مشخص کنند. نباید جلوتر از ولیفقیه حرکت کرد. نباید از ولی فقیه هم عقب ماند بلکه باید پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرد.
ذاکری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری میگویند شاید بعضی افراد اشتباه کردند اما این باعث اختلاف و انشقاق در میان نیروهای انقلاب نشود اما متأسفانه میبینیم برخی از اینها می روند و فراکسیون جدایی را در مجلس درست میکنند. حرفهای اینها کف و هورای رسانههای بیگانه مانند bbc را به همراه دارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه ولایت فقیه را به مزاج خود تفسیرکردن انحراف خطرناکی است اظهار داشت: متأسفانه برخی میخواهند ولیفقیه متناسب با منافع آنها موضعگیری کنند. بزرگان حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید این انحراف خطرناک را درک و دست برخی از این افراد را از نهادهای حوزه کوتاه کردهاند.
وی افزود: این افراد که ادعای انقلابیگری دارند آیا آنقدر حساسیت دارند که افراد را در خیمه نظام و انقلاب نگه دارند و یا فقط میخواهند خودشان بمانند.
ذاکری تصریح کرد: باید از روزی که همه چیز در قیامت آشکار می شود ترسید.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: باید مراقب این انحراف خطرناک بود زیرا بر جوانان انقلابی و متدین اثر میگذارد. امام حسین(ع) تا لحظات آخر عمر مبارکشان از هدایت منصرف نشدند و باید روش ما در زندگی روش سید الشهدا (ع) باشد.

  مراقب باشیم ابزار اشاعه تمدن غربی در جامعه نشویم
حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در ششمین شب از برگزاری این مراسم به روضه آمد تا با همان صراحت لهجه مطالبش را بگوید.
بررسی تمدن غرب موضوع اصلی سخنرانی میرباقری بود که در خلال سخنانش انتقاداتی را به مسئولان صدا و سیما و وزارت ارتباطات برای وارد کردن سیمکارت های رایتل کرد.
 گفت: مراقب باشیم ابزار اشاعه تمدن غربی در جامعه نشویم.
وی در ابتدا با اشاره به هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا اظهار داشت: امام حسین (ع) در جهت اصلاح در امت اسلام و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
میرباقری با اشاره به مراحل معروف و منکر بیان داشت: گاهی انسان عمل به معروف یا منکر ، گاهی اقامه و گاهی آن را اشاعه می دهد.
وی افزود: اشاعه به منکر یعنی برنامه ریزی برای ترویج منکر است. اقامه نیز به این معناست که معروف تبدیل به منکر و منکر تبدیل به معروف شود، بدترین حالت منکر اقامه منکر است.
 رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه تصریح کرد: عمل، اشاعه و یا اقامه منکر و یا معروف در برخی مواقع محدود است و در برخی مواقع گستردهتر بوده و تبدیل به جریان میشود.
وی ادامه داد: دشمنان با اشاعه منکر به دنبال تغییر فرهنگ جامعه جهانی هستند و کاری که تمدن مادی غرب انجام می دهد اقامه منکر در جامعه جهانی است.
میر باقری یکی از علائم آخر الزمان را سلسله حوادث گوناگون اخلاقی در جهان بر شمرد و گفت: در آخر الزمان یک ابتذال اخلاقی رخ می دهد که همه خوبیها به صورت بدی جلوه کرده و همه بدی ها، خوبی شمرده می شود.
وی افزود: دنیای غرب به دنبال تزلزل بنیان خانواده است و به همین دلیل همجنسگرایی در این کشورها رشد یافته و مفهوم خانواده را عوض کرده اند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: برخی ها تمدن غربی را انتقال تکنولوژی تفسیر میکنند در صورتی که ما معتقدیم انقلاب صنعتی فرآیندی اجتماعی بود که همه چیز را تغییر داد. مسئله دموکراسیسازی و اومانیسم از دل انقلاب صنعتی بیرون آمد و برخی علمای اسلام بهحق در آغاز ورود تمدن غرب با انقلاب صنعتی، سیاسی، فرهنگی آنها مقابله کردند.
میرباقری تأکید کرد: میخواهند الگوی غربی را به سبک زندگی تبدیل کنند که مشکلات بسیاری برای ملت ها به وجود  میآورد.
وی در ادامه تمدن غرب را دارای سه لایه دانست و گفت: لایه ظاهری تمدن غرب، نظم خیابانی، دموکراسی،فروشگاههای زنجیرهای و ... است که متأسفانه خیلیها فریب این ظاهر را خوردهاند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی دومین لایه را انقلاب علمی غرب دانست و افزود: انقلاب علمی غرب  تولید دانش سکولار و زمینی برای معارضه با دین لایه کمی پنهانتر تمدن غربی هاست که پشتوانه آن علوم سیاسی و اجتماعی غرب است.
میر باقری ادامه داد: لایه عمیقتر تمدن غرب لایه ایدئولوژیک آنهاست که بر مبنای اومانیسم و لیبرالیسم تشکیل شده است که متأسفانه برخی روشنفکران، فریفته این لایه تمدن غرب شده و سردمداران فرهنگی دولت اصلاحات نیز فریفته این لایه بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: تکثرگرایی توسط غربیها برای سرمایه داری، روح ایدئولوژیک تمدن غربی است. ایدئولوژی آنها این است که آزادی انسان تا جایی محترم است که به خدا پشت کند یعنی انسان را در مقابل خدا قراردادند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی نقطه اوج تمدن غربی را جایی دانست که مظاهر غربی را تحقیر میکنند و افزود: روح ایدئولوژی غرب سکولاریزم و زمینی کردن بشر و رها شدن از توحید ، انبیا و وحی است. مؤسسان ایدئولوژی غرب با صدای بلند مخالفت خود را با دین اعلام کردهاند.
میرباقری تاکیدکرد: غربی ها میخواهند انسان تبدیل به ماشین شده تا منبع انرژی مادی شود و برای سرمایه داران تولید سرمایه کند.
وی افزود: کاری که غربی ها میکنند این است که با انتقال ایدئولوژی خود که تبدیل به تمدن شده ، ملت ها بر اساس ایدئولوژی آنها رفتار کنند. آنها انسان را به مانند حیوان میبینند. تمدن غرب تمدن فراگیری است که میخواهد ایدئولوژی خود را جهانی کند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بزرگترین منکر زمان حاضر را تمدن غرب دانست و گفت: تمدن غربی خود و مبانی اش را معروف و هر که خلاف این تمدن باشد را منکر می داند.
میرباقری در ادامه با انتقاد از صدا و سیما تصریح کرد: متاسفانه امروز در رسانه های جمهوری اسلامی سبک زندگی غربی را اشاعه می دهند. این مسئله اشاعه منکر است. ما با اشاعه منکر مقابله نمی کنیم اما وقتی جوانی منکری را انجام داد با او برخورد می کنیم. باید جلوی اشاعه منکر را گرفت.
وی در ادامه با انتقاد صریح از وزارت ارتباطات در اجرای سیم کارتهای رایتل بیان داشت: چه کسی گفته رایتل را به ایران بیاورند؟ کدام نیاز باعث وارد شدن رایتل شده است؟ چرا به مردم دروغ می گویید؟ چرا جورچین اهداف دشمن برای انتقال تمدن غربی را کامل میکنید. رایتل چه خدمتی برای مردم ما دارد؟
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی فرهنگ اباحهگری را ترویج میکند؟ چرا سینمای جمهوری اسلامی باید اینقدر مبتذل باشد. متأسفانه به دنبال داستان های عشقی مجازی که دو قرن پیش در اروپا ساخته شده می روند. آنچه امروز در سینما شاهدیم اشاعه منکر است.
وی ادامه داد: ما با رفاه و آزادی که غرب معرفی می کند مخالفیم. دین طرفدار آزادی ، امنیت و کرامت انسانی است اما غربی ها دروغ میگویند آنها زندانی مانند گوانتانامو را عین کرامت انسانی میدانند.
میرباقری تأکید کرد: مراقب باشیم ابزار اشاعه تمدن غربی در جامعه نشویم. برای صدا و سیما زشت است که اشاعه منکر کند. برخی ها قصد خدمت دارند و تلاش هم می کنند اما واقعاً حیف است در دام چنین منکرهای بیفتند. حیف است رسانه ها اشاعه کننده تمدن غربی شوند. زشت است وزارت ارتباطات ما اشاعه دهنده فرهنگ غرب شود.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر زمان است؛ بیان داشت: اقامه تمدن اسلامی هدف انقلاب اسلامی است و این انقلاب ظرفیت مبارزه و مقابله با کل تمدن غرب را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: اگر ما در انتخابات آینده از کسی حمایت کنیم که بخواهد ژاپن اسلامی بسازد خیانت است. آیا واقعاً این همه خون شهدا برای ساختن ژاپن اسلامی میارزد؟
میرباقری تصریح کرد: ملت ایران پایههای تمدن جدیدی را بر مبنای اسلام در جهان خواهد ساخت زیرا انقلاب اسلامی ایران جهان را دگرگون کرده است.
 
  مراقب برنامه دشمن برای سرباز گیری از نیروهای نظام باشیم
حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که عضو جامعه روحانیت تهران می باشد مهمان هفتمین شب از مراسم روضه دهه آخر صفر بود.
وی در ابتدای سخنان خود در برگزاری مراسم روضه گفت:  برگزاری مجالس حسینی و ذکر یاد بزرگان دین، فواید و آثار فراوانی بر روح و روان ما در فرهنگ جامعه دارد. اولاً رجوع به تاریخ میتواند از جهات مختلف آموزنده بوده زیرا تاریخ منبع تجربههاست.
تقوی ادامه داد: ما اگر تاریخ را مرور میکنیم میخواهیم از لا به لای تاریخ تجربه های گذشتگان را به جامعه منتقل کنیم و از تجربیات گذشتگان درس بگیریم.
وی بیان داشت:  امروز راز و رمز شکست های گذشتگان در تاریخ قرار دارد و تاریخ معلم انسان هاست.انسان با تاریخش هویت پیدا می کند و تاریخ را که از مردم بگیری بی هویت می شوند.
تقوی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال از بین بردن تاریخ ملتهاست و با تهاجم فرهنگی می خواهد ریشه های تاریخی را از بین ببرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: دشمن می خواهد فرهنگ خود را به ملتها القا کند و پس از آن به هر مسیری که خواستند آن ملت را ببرند.
وی افزود: برگزاری مراسم های روضه همچون این مراسمی که حزب مؤتلفه اسلامی برگزار می کند باعث می شود هویت ملی و دینی ما تقویت شده و به تاریخ متصل شویم. هویت بخشی تاریخی به ما غرور می دهد و نیازی به فرهنگ مهاجمان غربی نداریم.
تقوی بیان داشت: مقاومت ملت ما در دوران آغاز نهضت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب و در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در شرایط تحریم و تهدید، پایداری ملت برای همین مراسم روضه ها و به خاطر تلقین، تبلیغ و نشر فرهنگ عاشوراست.
 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطر نشان کرد: نهضت انقلاب اسلامی حسینی است و این شعار انقلاب ما است. ملت در برابر دشمن مردانه مقاومت میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بصیرت در زمان فتنه گفت: اگر بصیرت نباشد انسان گرفتار می شود. فتنه سال 1388 نشان داد دشمن برای هر روز ما طراحی دارد. باید مراقب باشیم از نزدیک ترین نیروهای انقلاب سربازگیری نکنند.
تقوی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها بر بصیرت افزایی تأکید فرمودند و این به همین دلیل است که انسان گاهی گول  میخورد. اشخاص نباید معیار باشند بلکه حق باید معیار باشد و افراد را باید با حق سنجید.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مشی ائمه در بصیرت افزایی گفت: در زمان ائمه وقتی نظر تندروها با نظر ائمه یکی نبود آنها بر میآشفتند و به ولی خود اعتراض میکردند اما ائمه ما با روشنگری سعی در بصیرت افزایی میکردند.

  نظام اسلامی و ولایت فقیه امانت است ، باید آن را حفظ کنیم
حجت الاسلام سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  نیز مهمان هشتمین شب از این مراسم بود تا مؤتلفهایها نشان دهند همواره تابع روحانیت بوده و در میان تشکل های روحانیت انقلابی از جامعتین(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران) بهتر سراغ ندارند.
غروی در این شب که به مناسبت گرامیداشت آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی نیز بود، از خانواده آن مرحوم گفت و اینکه در محضر درسش میرزا عبدالعلی تهرانی درس میخوانده و حضار را به حفظ حاج آقا مرتضی تهرانی برادر بزرگتر حاج آقا مجتبی توصیه کرد.
این کشور ، نظام اسلامی و ولایت فقیه امانت است و باید سعی کنیم این امانت ها را حفظ کنیم.
به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی وی که در هشتمین شب از این مراسم سخن می گفت اظهار داشت: بسیاری از ما شیعه و طرفدار انقلاب و رهبری هستیم و نیروهای انقلاب نباید بر سر مسایل کوچک و جزئی از یکدیگر فاصله بگیرند و میان آنها کینه ایجاد شود.
غروی تأکید کرد: یکی از مشکلات امروز کشور این است که اگر افرادی مقداری با نظام زاویه پیدا کنند، عوض این که تلاش کنیم این زاویه را کمکنیم میخواهیم آن را نشان بدهیم در حالی که اساس اسلام و ولایت اینگونه نیست و نباید افراد را از صحنه نظام خارج کنیم.

  در طول سی سال گذشته انتخاباتها آزاد برگزار شده است
در شب شهادت امام رضا (ع) حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز و از خطیبان مشهور تهران به منبر این مراسم رفت.
وی در ابتدا به بیان موضوع اجتماعی زندگی گوارا و ناگوار پرداخت و روایاتی را از ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا(ع) عنوان کرد اما پس از روضه طباطبایی به بیان مسائل روز پرداخت.
وی گفت: متأسفانه امروز بیماری ناهماهنگی زیاد شده و باید بین مسئولین وحدت باشد و باید وحدت را حفظ کرد.
وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی قدیمیترین حزب ایران و فداکارترین حزب در جمهوری اسلامی است و امروز نیز نیروهای ارزشی در این حزب وجود دارند.
طباطبایی خاطر نشان کرد: از میان شهدای این حزب از جمله امانی، بخارایی، صفار هرندی، نیک نژاد و عراقی و ... آقای عسگر اولادی مانده است که هم اسلام و هم انقلاب و جامعه را به خوبی میشناسد.
وی ادامه داد: حمله به آقای عسگراولادی از نابخردی برخیهاست. متأسفانه سیاستزدگی در کشور ما و عقب ماندگی سیاسی و کودکی و لودگی در سیاست کشور وجود دارد و ما را به اینجا رسانده است. تحلیل های نا درست به جان سیاست افتاده و کسانی که ریشه سیاسی ندارند امروز سیاستمدار شده اند.
عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: توهمات برخی ها از جوزدگیهای آنهاست که بگو و مگو را در میان سیاست زیاد کردهاند.
وی افزود: مؤتلفه اسلامی از نیروهای ارزشی تشکیل شده و باید قدر آنها را دانست.
طباطبایی با اشاره به انتخابات آزاد در کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در طول تاریخ انقلاب اسلامی انتخاباتها آزاد برگزار شدهاست.
وی ادامه داد: نیروهای اصیل انقلاب اسلامی و استخواندارها دلشان برای انقلاب و نظام میسوزد.

  سرنوشت دشمنان انقلاب شکست است
آیت الله موحدی کرمانی از چهره های قدیمی نظام که به تازگی به جمع ائمه جمعه تهران پیوسته است و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری نیز هست؛ در آخرین شب از این مراسم به لیلهالمبیت که شب اول ماه ربیع الاول است پرداخت.
وی اینگونه درباره این شب گفت که در سال سیزدهم بعثت سران قریش در یک شوراى عمومى تصمیم گرفتند که نداى توحید را با زندانىکردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید او خاموش سازند، چنانکه قرآن کریم مى فرماید: «وَ إذ یَمکُرُ بِکَ الَّذیِنَ کَفَرُوا لِیُثبِتوکَ اَوْ یَقتُلوکَ أَو یُخْرِجُوکَ وَ یَمکُروُنَ وَ یَمکُرُ اللهَ وَ اللهُ خَیرُ المَاکِرینَ»؛ به خاطر بیاور هنگامى را که کافران نقشه مىکشیدند که تو را به زندان بیفکنند یا به قتل برسانند و یا از مکه خارج سازند. آنها چاره مىاندیشیدند و نقشه مىکشیدند، و خداوند هم تدبیر مى کرد؛ و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است. وی افزود: سرانجام سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله، فردى انتخاب شود تا افراد منتخب در نیمهشب یکباره بر خانه حضرت هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند. بدین طریق هم از تبلیغات او آسوده شوند و هم خون او در میان قبایل عرب پخش شود تا خاندان هاشم نتوانند با آنها به مبارزه برخیزند. فرشته وحى پیامبر را از نقشه شوم مشرکان آگاه ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به عزم مدینه خارج شود. پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) حضرت على(علیه السلام) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: «امشب در خوابگاه من بخواب و رواندازِ سبزِ مرا به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیدهام و مرا تعقیب نکند». آنگاه پیامبر(ص) مخفیانه به سمت غار ثور حرکت کرد و از خداوند درخواست نمود تا دشمن را از دستیابى به او گمراه کند و آنان نتوانند او را پیدا کنند و اینگونه هم شد. آیتالله موحدیکرمانی در ادامه به شعب ابیطالب اشاره کرد و اظهار داشت: شعب ابیطالب شرایط سختی را برای مسلمانان بهوجود آورد اما مسلمانان با پایداری و ایستادگی و مقاومت بر دشمنان پیروز شدند. وی افزود: مردم ایران نیز با مقاومت در مقابل تحریم های دشمن پیروز خواهند شد و مخالفان همانند کفار شکست خواهند خورد.امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مردم، عزت و شرفشان را در مقابل تحریمهای دشمن از دست نمیدهند. میدانیم این تحریمها برای مردم سخت است اما مردم با مقاومت این سختیها را گذرانده و پیروزی برای آنهاست.

https://shoma-weekly.ir/xUFU5A