مجلس

شوراها پارلمان‌های محلی هستند

انتخابات شوراهای شهر و روستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا شوراها پارلمانهای محلی در شهر و روستا محسوب می‌شوند .
امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در رابطه  با اهمیت انتخابات شوراهای شهروروستا اظهار داشت: انتخابات شوراهای شهر و روستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا شوراها پارلمانهای محلی در شهر و روستا محسوب میشوند . وی افزود در واقع هر شورای شهر و روستایی به تنهایی یک نهاد قانونگذاری و یا به عبارتی قوه مقننهای  است که برای آینده آن منطقه تصمیم گیری می کنند، لذا اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی است. به طوری که مجلس شورا،  پارلمانی در سطح ملی است اما شورای محلی پارلمانهای محلی و شهرستانی است که آینده آن شهر بستگی به تصمیمات همین نهاد دارد.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پیشنهاد می شود همان طوری که ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخاب نمایندگان خود حساسیت نشان می دهیم و بعد از بررسی ها انتخاب می کنیم، به همان اندازه باید نسبت به انتخابات شورای شهر و روستا توجه ویژه داشته باشیم و با انتخاب افرادی کارآمد و متخصص و مؤمن و متعهد و اثرگذار که می توانند درآن شهر یا روستا تحول به وجود آورند، برای آینده خود تصمیم ساز  باشیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است اگر ما در انتخاب خود دچار اشتباه شویم و افراد ناکارآمدی را انتخاب نماییم، شهر و محل زندگی ما با یک رکود جدی مواجه خواهد شد و یا حتی برای شهر و یا روستا مشکل آفرینی خواهند کرد.

نماینده مردم همدان افزود: درآینده نزدیک ما طرحی مبنی برآنکه مدیریت شهری  به شوراهای آنها واگذار شود را مورد بررسی قرارمی دهیم. بنابراین طرح تمام دستگاههای خدمترسان، مدیران واحد شهری محسوب می شوند و تمام شهرداری ها چه درعرصه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی وسیاسی باید درسطح کلان کشوری حرکت کنند. همین جایگاه شوراها را ارتقا خواهد داد و از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد کرد.

 

https://shoma-weekly.ir/RjevHb