مجلس

شهرت هنرمندان نباید ابزار سوء استفاده شود

متاسفانه برخی از بازیگران با شهرت در این عرصه نسبت به اصول رفتاری و قواعد اخلاقی و تعهدات شخصی خودشان بیشتر فاصله می‌گیرند و از قواعد و مقررات موجود تمکین نمی‌کنند.
سید رمضان شجاعی کیاسری نایب رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در رابطه با رفتار برخی بازیگران مشهور و عدول از خطوط قرمز اخلاقی در خارج از کشور آنها اظهار داشت: درابتدا باید بگویم که بازیگران کارمند صدا و سیما نیستند، تعهداتی هم به صدا و سیما ندارد.

اما این سازمان یکسری الزامات اخلاقی و... برای آنها تعیین میکند. اما متاسفانه برخی از آنها خود را مجاب به انجام این کارها نمیدانند.

وی افزود: متاسفانه برخی از بازیگران با شهرت در این عرصه نسبت به اصول رفتاری و قواعد اخلاقی و تعهدات شخصی خودشان بیشتر فاصله میگیرند و از قواعد و مقررات موجود تمکین نمیکنند.

شجاعی در پاسخ به خبرنگار «شما» در خصوص آنکه آیا ابزار نظارتی و یا قانونی در برخورد با آنها وجود دارد؛ تصریح کرد: اگر این افراد از چهرههای تلویزیونی باشند و مرتکب رفتارهایی شوند که اصول اخلاقی را رعایت نکردهاند؛ حتما از برنامههای تلویزیونی حذف میشوند.

درمجموعه سینما نیز این مساله قابل جمع است، زیرا این افراد هم به لحاظ عضویتی که در خانه سینما دارند و یا در مجامع فرهنگی دارند، این مسائل قابل پیگیری است.

وی در بیان آنکه چگونه میتوان این نوع رفتارها را کنترل و یا نظارت کرد اظهار داشت: با تحت پوشش قرار دادن این قشر از جامعه به جهت الگو بودنشان برای نسل جوان، به عنوان یک تشکل و گروه میتوان، نظارت بیشتری بر عملکرد آنها داشت. به هرجهت این افراد به خاطر چهره شدن و معروف بودنشان، از موقعیت خود سوء استفاده میکنند. این افراد باید بدانند که آنها یک تعهد اخلاقی هم نسبت به سینما، رادیو و تلویزیون دارند.

شجاعی خاطر نشان کرد: به هرجهت برخی افراد به جهت نقش الگوییشان در جامعه یا تعهدات شخصی دارند و یک تعهدات اجتماعی و عمومی، که باید به آن پایبند باشند. به هر حال افرادی که از طریق دوربینهای سینما و تلویزیون مشهور میشوند باید نسبت به جایگاه خویش تعهد اخلاقی و اجتماعی داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/cDnLIW