ویژه

شعار عسگراولادی برای وحدت اصولگرایان

بنده بارها در طول انتخابات های گذشته و فعالیت های سیاسی به عینه دیدم که ایشان برای به وحدت رساندن جناح متدین که تحت عنوان جریان اصولگرایی در جامعه انقلابی مطرح است چگونه تلاش می کردند و حتی برای رسیدن به این وحدت حاضر می شدند افرادی را که از مؤتلفه اسلامی بنا به هر دلیلی مورد تأیید سایر اصولگرایان قرار نمی گرفت را کنار گذارند و نسبت به حضور آنها در لیست اصرار نمی ورزید. در حقیقت شعار عسگر اولادی برای وحدت اصولگرایان «همه با هم» بود نه «همه با من»
میثم زرندی- مرحوم عسکراولادی نه تنها پدر معنوی اصولگرایان بود بلکه پدر معنوی تمامی افراد و جریان های سیاسی است که می خواهند بر اساس مُّر اسلام ، فقاهت، روحانیت و ولایت حرکت کنند. بنده بارها در طول انتخابات های گذشته و فعالیت های سیاسی به عینه دیدم که ایشان برای به وحدت رساندن جناح متدین که تحت عنوان جریان اصولگرایی در جامعه انقلابی مطرح است چگونه تلاش می کردند و حتی برای رسیدن به این وحدت حاضر می شدند افرادی را که از مؤتلفه اسلامی بنا به هر دلیلی مورد تأیید سایر اصولگرایان قرار نمی گرفت را کنار گذارند و نسبت به حضور آنها در لیست اصرار نمی ورزید. در حقیقت شعار عسگر اولادی برای وحدت اصولگرایان «همه با هم» بود نه «همه با من»

به خاطر دارم مرحوم عسکراولادی همیشه سخنان خود را با تفسیر قرآن شروع می کرد. خاطرم هست که چندین بار در ذیل این تفسیرها ناملایمات و سختی هایی که همواره الطاف خفیه خدا را در پس خود نشان می داد به جوانان گوشزد می کرد. این اعتقاد مرحوم عسکراولادی مصداق آیه شریفه ان الله مع الصابرین بود که باعث می شد تا هیچ گاه این شخصیت ممتاز نظام اسلامی در ناملایمات از کوره به در نرود . یکی دیگر از مسائلی که همواره ایشان نسبت به آن تأکید می کردند این بود که خداوند به حضرت رسول (ص) می فرمایند با مردم به زبان لین سخن بگویند. مرحوم عسکراولادی این چنین بود، هیچگاه در مقابل ناملایمات و پرخاش ها جز با زبان نرم سخن نگفت. ادب و انصاف مرحوم عسکراولادی زبانزد تمامی شخصیت ها، گروه ها و عامه مردم بود.

https://shoma-weekly.ir/pWqt3R