ویژه

شعارهای مرتضایی فر با اعتقاداتش هماهنگ بود

مرحوم مرتضایی فر انسانی مومن و معتقد به نظام بودند. همچنین ایشان علاقه خاصی به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند. خوش صوت و نوای خوبی داشتند و بسیار خوب قرآن را تلاوت می‌کردند و حنجره‌اش را در جهت اعتقاداتش و پایداری اسلام در برابر مستکبرین و استثمارگان جهان به کار می‌گرفت.
اشاره: جواد مقصودی رئیس اسبق ستاد نماز جمعه تهران در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار آدینه تهران در خصوص مهمترین ویژگی اخلاقی و اعتقادی مرحوم مرتضیی فر وزیر شعار ایران گفت شعارهایی که مرحوم مرتضیی فر بر ضد آمریکا، اسرائیل و استکبار میگفتند خیلی با ابهت و با شکوه بود. مرتضیی فر شعارهایش را باتمام وجود و سلول های بدنش سر میداد و شعارش با اعتقادش هماهنگ بود. درادامه گفت و گوی ما با رئیس اسبق ستاد نماز جمعه تهران از نظرتان میگذرد.

مهمترین ویژگی اخلاقی مرحوم مرتضیی فر چه میباشد

مرحوم مرتضایی فر انسانی مومن و معتقد به نظام بودند. همچنین ایشان علاقه خاصی به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند. خوش صوت و نوای خوبی داشتند و بسیار خوب قرآن را تلاوت میکردند و حنجرهاش را در جهت اعتقاداتش و پایداری اسلام در برابر مستکبرین و استثمارگان جهان به کار میگرفت. وق بالایی در ساختن شعار و سردادن آن در مراسمها داشتند. در انجام تکالیفش منظم و هدفمند بود. مرحوم مرتضایی فر خیلی با نظم و مستمرا در نماز جمعه شرکت داشتند. تنها زمانی که به سفر حج تشریف برده بودند در نماز جمعه شرکت نداشتند. علاقه خاصی به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) داشتند. فردی بود که ایمان در قلبش زینت داشت. مسیر حرکتش درجهت اسلام و نظام جمهوری اسلامی بود. شعارهایی که مرحوم مرتضیی فر بر ضد آمریکا، اسرائیل و استکبار میگفتند خیل با ابهت و با شکوه بود. مرتضیی فر شعارهایش را با تمام وجود و سلولهای بدنش سر میداد و شعارش با اعتقادش هماهنگ بود بنده خیلی نیز به مرحوم مرتضایی فر علاقه داشتم.

جنابعالی نقش مرحوم مرتضایی فر را در برگزاری با شکوه نماز جمعه چگونه ارزیابی میکنید.

مرحوم مرتضیی فرد شخصی بودکه ما نیاز داشتیم. در اجرای با شکوه نماز نیاز به مجری، اعلام برنامه و شعارگو است. زمانی که در مقابل مردم قرار میگرفت با حرارت و دقت کامل برنامه اجرا میکرد و برای تکمیل نماز جمعه به وجود امثال مرحوم مرتضیی فر نیاز هست. و در این زمینه کارش خوب بود.

مهمترین خاطره جنابعالی از مرحوم مرتضایی فر چه میباشد.

ماخاطره زیادی از مرحوم مرتضایی فر دارم. در حادثه طبس که آمریکاییها با شکست مواجهه شدند. خبر این شکست را با وق و حرارت وصف ناپذیر بیان نمودند. خاطره دیگر این است که وقتی در نماز جمعه در سال 3 بمبی منفجر شد. مرحوم مرتضایی فر بلافاصله پشت تریبون رفتند تکبیر دادند و گفتند که امام جمعه آسیبی ندیدهاند و خطبههای نماز ادامه دارد و مقام معظم رهبری با صلابت و استواری خطبههای نماز را ادامه دادند.

https://shoma-weekly.ir/wS2bg2