مجلس

شجاعی: درآمد افزایش فروش نفت غیر واقعی است

درآمدهایی که از محل افزایش فروش نفت و افزایش مالیات در بودجه ۹۳ مطرح کرده‌اند، غیر واقعی است. افزایش فروش نفت عملا در بخشی از پذیرش قطعنامه ژنو محدود شده است، یعنی خودشان محدود کرده‌اند و این افزایش فروش مغایر با مصوبه ژنو است. به هرحال این توافقنامه اجازه افزایش فروش نفت را به ما نمی‌دهد
سید رمضان شجاعی کیاسری در رابطه با بودجه ۹۳ و اعتراض برخی نمایندگان مبنی بر عدم توازن اعتبارات در استانها اظهار داشت: آقای نوبخت در جلسه غیر علنی با نمایندگان در این رابطه توضیحاتی داد که بخشی از این آنها قابل توجه و قانع کننده بود.

عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی افزود: از طرفی هم وی معتقد بودد بودجه ۹۳ انقباضی بسته شده است، یعنی دولت میتواند، بودجه را به هر سمتی که نیاز و ضرورت داشته باشد چرخش دهد و اقدام نماید.

نماینده مردم ساری و میان دورود در خصوص کلیات بودجه ۹۳ گفت: به نظر من در بودجه ۹۳ فاکتورهای خوبی را در نظر گرفتهاند و کلیات آن خوب است؛ منتهی اعداد و ارقامی که در بودجه پیش بینی شده است به نظر میرسد که واقعی نباشد، یعنی درآمد آنها، در آمد واقعی نیست.

وی تصریح کرد: درآمدهایی که از محل افزایش فروش نفت و افزایش مالیات در بودجه ۹۳ مطرح کردهاند، غیر واقعی است. افزایش فروش نفت عملا در بخشی از پذیرش قطعنامه ژنو محدود شده است، یعنی خودشان محدود کردهاند و این افزایش فروش مغایر با مصوبه ژنو است. به هرحال این توافقنامه اجازه افزایش فروش نفت را به ما نمیدهد؛ آنها که به دنبال تحریمهای بیش از این بودند، همین مسئله را بهانه میکنند و با توجه به توافقنامه ژنو در کم کردن فروش نفت، فشارها را بیشتر میکنند. به نظر میرسد تا شش ماه دیگر فروش نفت ما دچار مشکل خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/uoOEkC