ویژه

شجاعت شجونی در مبارزات کم نظیر بود

شجاعتی کم نظیر در بیان آنچه حق می یافت داشت و مبارزه خود را از دوره نهضت ملی شدن صنعت نفت در کنار شهید نواب صفوی آغاز نموده بود. با آغاز نهضت امام خمینی، منبرهای آتشینش کابوس دژخیمان بود و صراحت کلامش که همراه با لطافت، خلوص، صفا و فروتنی بود، جذب کننده جوانان به مبارزه شد تا سرانجام در پاریس به جمع یاران امام پیوست و در پرواز دوم انقلاب، به ایران بازگشت.
جامعه روحانیت مبارز تهران، حزب موتلفه اسلامی و جامعه وعاظ با صدور بیانیه ای به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی، این ضایعه را به امام خامنه ای، همرزمان، بازماندگان و دوستان وی تسلیت گفتند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر جوادی شجونی، در پی عمری مبارزه و تلاش دعوت حق را لبیک گفت.

او که با 25 بار تحمل زندان از پیشتازان روشنگری در عصر تاریک پهلوی بود، شجاعتی کم نظیر در بیان آنچه حق می یافت داشت و مبارزه خود را از دوره نهضت ملی شدن صنعت نفت در کنار شهید نواب صفوی آغاز نموده بود. با آغاز نهضت امام خمینی، منبرهای آتشینش کابوس دژخیمان بود و صراحت کلامش که همراه با لطافت، خلوص، صفا و فروتنی بود، جذب کننده جوانان به مبارزه شد تا سرانجام در پاریس به جمع یاران امام پیوست و در پرواز دوم انقلاب، به ایران بازگشت.

معتقد به کار جمعی بود و در تشکل های معتقد به ولایت فقیه، همچون جامعه روحانیت مبارز، جامعه وعاظ و حزب موتلفه اسلامی پرخروش ظاهر می گشت. در طول سالهای مبارزه حبس و ممنوع المنبر شدن مانع او برای تلاش در جهت بصیرت افزایی جامعه نشد و در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، هیاهوی دشمنان از انگیزه او نکاست. شجاعت او در بیان حقایق همراه با شجاعت پذیرش و اعلام خطا در هنگام یافتن حقیقتی برخلاف نظر خویش بود.

ضایعه فقدان این یادگار سالهای جهاد و مبارزه را به امام امت، همرزمان، بازماندگان و دوستان ایشان تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم مسئلت مینماییم.

جزئیات مراسم تشییع و ترحیم

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، پیکر مرحوم حجت الا سلام و المسلمین شیخ جعفر شجونی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران و شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، ساعت ٩ صبح امروز دوشنبه ١٧آبان ماه از مسجد هدایت واقع در پاسداران، نیستان سوم(بلوار شهرزاد)، خیابان هدایت تشییع و سپس در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) در جوار شهدای هفتم تیر به خاک سپرده خواهد شد. همچنین آیتالله موحدیکرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بر پیکر حجتالاسلام شجونی اقامه نماز میکند.

همچنین مراسم ختم مرحوم حجتالاسلام جعفر شجونی ساعت 15:30 تا 17 روز چهارشنبه (19 آبان ماه) با سخنرانی حجتالاسلام سیدمحمدحسن ابوترابیفرد در مسجد نور تهران برگزار میشود.

حجتالاسلام والمسلمین جعفر شجونی روز شنبه مورخ 15 آبان در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود و 16 آبانماه دارفانی را وداع گفت.

علت درگذشت این مبارز مجاهد ناراحتی قلبی و کاهش قند خون اعلام شد. فرزند وی، مهدی شجونی در این خصوص گفت: پدرم از ناحیه لوزالمعده دچارعارضه شده بود و مدتی بود که از داروهای قلب استفاده می کرد.

تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور درگذشت حجتالاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمالله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حجتالاسلام و المسلمین آقای شیخ جعفر شجونی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران و حزب مؤتلفه اسلامی را به دوستداران و بیت محترم تسلیت گفته، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.

علی لاریجانی

https://shoma-weekly.ir/Bc6MdW