مجلس

شبهات گزارش 100 روزه باید برای مردم روشن شود

نظر می‌رسد مسائلی که در گزارش جناب آقای روحانی مطرح شد، نیاز به پاسخ گویی ازطرف مقابل دارد. البته این پاسخ گویی نه به منزله اینکه آقای احمدی‌نژاد پاسخ گو باشند، بلکه کار‌شناسان و مسئولینی که در دستگاههای اقتصادی کشور سابقه دارند پاسخگو باشند.
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش صد روزه رئیس جمهور اظهار داشت: به نظر میرسد مسائلی که در گزارش جناب آقای روحانی مطرح شد، نیاز به پاسخ گویی ازطرف مقابل دارد. البته این پاسخ گویی نه به منزله اینکه آقای احمدینژاد پاسخ گو باشند، بلکه کارشناسان و مسئولینی که در دستگاههای اقتصادی کشور سابقه دارند پاسخگو باشند.

وی افزود: صدا و سیما میتواند در برنامهای در خصوص مسائلی که در گزارش صد روزه مطرح شد، به صورت مناظره برنامه ریزی کند و حتی در چند جلسه برای مردم روشنگری شود.

رهبر ادامه داد: طرح مسکن مهر که هزینه بسیاری صرف آن شده است، باید مشخص شود که در مجموع به ضرر کشور بوده است و یا به سود کشور؟ و یا فعالیتهای هستهای که ما از آن استفاده میکنیم محدود به همین صد روزه اخیر دولت بوده است؟ و یا نتیجه تلاشهای چند ساله است که هم اکنون به ثمر نشسته است؟ به نظر من تنها دستگاهی که میتواند در این مسئله ورود پیدا کند و همه جوانب را برای مردم روشن کند، صدا و سیما است.

عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان آنکه انتقادها باید سازنده باشد، یاد آور شد: اگر کسی انتقاد میکند باید منتظر پاسخها هم باشد، و اینکه کسی از انتقاد دلخور شوند ولی دائما انتقاد کنند، این امر پسندیده و اخلاقی و اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: آقای روحانی دارای روحیهای انتقاد پذیر است، پاسخهای شبهاتی که در اذهان عمومی به واسطه گزارش صد روزه ایجاد شد را خواهد پذیرفت. به همین دلیل تاکید دارم صدا و سیما برنامهای را ترتیب دهند که به صورت شفاف مسائل مطرح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: آنهایی که در مسکن مهر زندگی میکنند هم اکنون با سخنان آقای رئیس جمهور، این دغدغه را دارند که در خانههای غصبی زندگی میکنند؟ این باید معلوم شود که این مسکنها، حق مسلم قشر آسیب پذیر جامعه بوده است ونظام موظف بوده، برای آنها برنامه ریزی داشته باشد تا صاحب خانه شوند یا خیر؟ و یا بالعکس، سخنان آقای رئیس جمهور صحیح است و باید بررسی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ورود محصولات به داخل کشور و مسایلی که وی مطرح کرده، از آنجا ناشی میشود که شرایط کشور به گونهای بود که ما باید این محصولات را وارد میکردیم. ما در قبال نفتی که میفروختیم مجبور بودیم محصول وارد کنیم، یا مجبور بودیم پروژههایی را به طرف چینی بدهیم که رئیس جمهور اشاره به استفاده از بیگانگان کرد.

وی افزود: به نظر میرسد که همه این مسائل پاسخهای تخصصی و فنی مشخصی دارد که باید کارشناسان دولت قبل با کارشناسان دولت یازدهم در رسانه ملی برای اذهان عمومی شفاف سازی نمایند.

رهبر درادامه تاکید کرد: مردم ما احتیاج به یک فضای آرام وبدون دغدغه فکری دارند که بتوانند تصمیات زندگی خود را به نحو احسن انجام دهند. خواسته ما نیز همین است. اینکه بخواهیم دائما فضا را غبار آلود کنیم و به اصطلاح آقای رئیس جمهور چوب زیر خاکستر خاموش شده کنیم؟ چه ضرورتی وجود داشت برخی از مسائل توسط وی مطرح شود؟

وی با اشاره به مذاکرات ژنو عنوان کرد: اگر رویکرد ما به مذاکرات ژنو مثبت باشد، پس الان شرایط ما یک شرایط خوب و ایده آلی است و هم چیز مهیا برای رفع مشکلات اقتصادی است‌‌ همان که مطرح کردند، حماسه سیاسی چه در عرصه داخلی و چه بین الملل کارش به اتمام رسیده است، الان دیگر زمان تحقق حماسه اقتصادی است وما باید منتظر باشیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اگر خدای ناکرده ما بخواهیم دائما فضا را متشنج کنیم و مجلس جواب دولت را بدهد و یا بالعکس؛ باید هر روز شاهد مسائلی باشیم که آسیب آن به مردم میرسد.

وی افزود: با آزاد شدن ۸ میلیارد دلار از داراییها، باید منتظر اقدامات اساسی با برنامه ریزیهای درست باشیم تا به درستی اجرا شود. گزارش اختصاص شیر به
دانش
آموزان از اقدامات بسیار واضحی است که در چندین سال صورت میگرفت و به دلیل عدم تحقق بودجه متوقف شد و نمیتوان بر روی آن زیاد مانور داد، امیدواریم در آینده شاهد برنامههای اقتصادی کلان باشیم.

رهبر در پایان خاطر نشان کرد: البته در این صد روز تحریمها ادامه داشت و خیلی از وزارتخانهها و دستگاهها مسئول نداشتند یا وزیر نداشت و یا وزرا در صدد جا به جایی مدیران میانی و رده بالای وزارت بودند از طرفی هم برنامه تغییر کرده بود و این امر طبیعی است که ما در پایان صد روز گزارش فوق العادهای را شاهد نباشیم.

https://shoma-weekly.ir/oBE1OH