مجلس

شاه بیت بودجه سال 97 اوراق قرضه است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با انتقاد از تکیه بیش از حد دولت در لایحه بودجه ۹۷ به انتشار اوراق قرضه، گفت: دولت با انتشار اوراق قرضه بدهی های آتی خود را افزایش می دهد.
محمدرضا ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره لایحه بودجه 97 کل کشور و وضعیت اعتبارات عمرانی در آن، گفت: اعتبارات این بخش در نشستی با کارشناسان مرتبط و همچنین ریاست سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش بینی برداشت 12 درصدی درآمد فروش نفت قبل از ورود به صندوق توسعه ملی برای تزریق به بودجه های عمرانی در لایحه بودجه 97 کل کشور آورده شده است، تصریح کرد: تاکنون واریز 32 درصد فروش نفت به صندوق توسعه ملی صورت می گرفت که در لایحه پیشنهادی دولت مقرر شده 12 درصد آن به بودجه های عمرانی اختصاص یابد که پیشنهاد نمایندگان افزایش این میزان برای بهبود وضعیت اعتبارات عمرانی کشور بوده است.

پیشنهاد برداشت 12 درصد درآمد نفت برای تزریق به بودجه عمرانی کشور

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشنهاد برداشت 12 درصد درآمد فروش نفت قبل از ورود به صندوق توسعه ملی برای تزریق به بهبود وضعیت خطوط ریلی، ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسائلی از این دست است.

ملکشاهی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی دولت پیش بینی اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی برای ساماندهی قطار شهری صورت گرفته است، افزود: این میزان اعتبار از طریق اوراق قرضه باید تامین شود که 50 درصد آن از سوی دولت و 50 درصد دیگر باید از سوی شهرداری ها انجام شود.

ضرورت تسریع در پرداخت بدهی 32 هزار میلیاردی پیمانکاران

وی ادامه داد: بخش عمده ای از پیش بینی تخصیص بودجه از طریق اوراق قرضه صورت گرفته است که دولت با این کار بدهی های آتی خود را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید در سال جاری 32هزار میلیارد بدهکار خود به پیمانکاران را بپردازد، افزود: با این روند این مهم محقق نمی شود ضمن اینکه از بودجه سنوات آینده هم اوراق فروخته می شود به عبارتی شاه بیت بودجه سال 97 اوراق قرضه است.

https://shoma-weekly.ir/hvM1ro