مجلس

شاخص‌های وزرای آینده ساز از دید نمایندگان مردم

در روند رای اعتماد مجلس به کابینه یازدهم، نمایندگان به وظیفه خود عمل کردند. اگر آقای روحانی افرادی را به عنوان کابینه خود معرفی می کنند، حق وی است،اما نمایندگان مجلس یک وظیفه بزرگ بر عهده دارند، و باید به این افراد رای اعتماد بدهند.

کابینه یازدهم  با رای  بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی  شروع به کار کرد. این در حالی است که سه نفر از اعضای معرفی شده این کابینه از تصدی وزارتخانه های مربوط به خود، بازماندند. عدم برنامه مدون، حضور در فتنه 88 و عدم توانایی کافی، دلایلی است که  نمایندگان برای  عدم رای خود به این افراد بیان کردند. از این رو به سراغ نمایندگان  رفته  و درباره  ویژگی های مورد نظر آنها برای دادن رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی به گفتگو نشستیم.

 

   رحمانیان: وزرای پیشنهادی باید عاری از پیشینه منفی در فتنه باشند

علی رحمانیان  عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در این باره اظهارداشت: در روند رای اعتماد مجلس به کابینه یازدهم، نمایندگان به وظیفه خود عمل کردند. اگر آقای روحانی  افرادی را به عنوان کابینه خود معرفی می کنند، حق وی است،اما نمایندگان مجلس یک وظیفه بزرگ بر عهده دارند، و باید به این  افراد رای اعتماد بدهند.

نماینده مردم  اسلام آباد غرب  در ادامه تصریح کرد: در نظام اسلامی ما که تحت امر ولایت فقیه است با قواعد و اصول ثابت در این راستا اداره می شود، مسوولین نظام خصوصا وزرا، باید دارای ویژگی های خاص خود باشند.

رحمانیان افزود: وزرا باید به ارزشهای انقلاب  و شهدا معتقد و پایبند باشند و به اصل ولایت فقیه اعتقاد قلبی و عملی داشته باشند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه به معرفی سه وزیر  باقی مانده کابینه یازدهم، خاطر نشان کرد: ما از آقای روحانی که با شعار اعتدال وارد عرصه کشور شده اند، توقع داریم افرادی را برای تصدی وزارتخانه های باقی مانده معرفی کنند که از جناحها و گروههای  مسئله دار نباشند و اهل تندروی و افراطی گری نباشد؛ خصوصا  این افراد هیچ سابقه و پیشینه منفی در فتنه 88 نداشته باشند؛ در این صورت مجلس رای بالایی به این وزرا خواهد داد و همکاری خوبی را خواهد داشت.

 

    نوروزی: برای تحقق چشم انداز بیست ساله نیاز به افراد کار آزموده و با تجربه داریم

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول ضمن قدردانی از رئیس جمهور و حسن عمل وی در معرفی کابینه در مراسم تحلیف، در رابطه با پیشنهاد وزاری  سه وزارتخانه باقی مانده یاد آور شد: افرادی که برای این وزارتخانه ها معرفی می شوند قاعدتا باید به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی وفادار و متعهد باشند.

وی افزود: علاوه بر تعهد،افرادی باید معرفی شوند که از تخصص کافی و لازم برخوردار باشند، زیرا در شرایط فعلی کشور، تحقق برنامه بیست ساله و برنامه پنج ساله توسعه اولویت بالایی  دارد و نیاز است تا افراد کار آزموده و با تجربه  معرفی شوند.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به ترکیب کابینه آقای روحانی خاطر نشان کرد: ترکیب کابینه آقای روحانی نسبت به امام و نظام معتقد و متعهد هستند.

 

https://shoma-weekly.ir/5jbsCO