مجلس

سید الشهدا تا لحظه شهادت نگران حجاب بود

سیدالشهدا(ع) در آن لحظات نگران حجاب و عفت بانوان و دخترانشان بودند و حضرت سکینه(س) دغدغه اصلی‌‌اش در کنار بدن پدر بزرگوارش، حفظ حجاب و عفاف است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عاشورا را صحنه‌ بیان ارزش‌ها و مسائل اسلام دانست و گفت: برای درک و فهم دغدغه امام حسین(ع) در لحظات آخر شهادت باید در این واقعه تأمل کنیم و در گام بعد برای گسترش فرهنگ، حجاب و غیرت عاشورا، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه کربلا گفت: پیامبراکرم(ص) با آوردن قرآن و در قالب روایات احکام اسلام را مطرح کردند که بخشی از آن به حجاب و عفاف برمی‌گردد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عاشورا را صحنه‌ بیان ارزش‌ها و مسائل اسلام دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) هدف از قیامشان را در این جمله فرمودند «انی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» که امر به معروف و اصلاح جامعه از اصلاح خانواده‌ها و حفظ حجاب و عفت عمومی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اهمیت حجاب در اندیشه امام حسین(ع) اشاره و تأکید کرد: تا هنگامی که سیدالشهدا(ع) بودند مقید بودند که حریم و حجاب بانوان رعایت شود و بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز بانوان در دوران اسارت به این امر اهتمام داشتند.

وی با اشاره به دغدغه امام حسین(ع) درباره خیمه‌گاهشان در آخرین لحظات شهادتشان تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) در آن لحظات نگران حجاب و عفت بانوان و دخترانشان بودند و حضرت سکینه(س) دغدغه اصلی‌‌اش در کنار بدن پدر بزرگوارش، حفظ حجاب و عفاف است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حجاب و عفاف خاندان اهل بیت(ع) در دوران اسارت اشاره کرد و یادآور شد: حضرت زینب(س) اصرار داشتند که سرهای شهدا را دورتر ببرند زیرا نمی‌خواستند نامحرم‌ها بانوان را نظاره کنند و در مجلس یزید نیز به خاطر این که بانوان در معرض انظار عمومی قرار داشتند اعتراض کردند که این نشان از اهمیت حجاب و عفاف در نزد اهل بیت(ص) است.

افتخاری، بازخوانی و تأمل در واقعه کربلا را موجب گسترش فرهنگ حجاب، عفاف و جوانمردی عنوان کرد و افزود: برای درک و فهم دغدغه امام حسین(ع) و پیام عاشورا باید در این واقعه تأمل کنیم و در گام بعد برای گسترش فرهنگ، حجاب و غیرت عاشورا، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/Hlc5ib