ویژه

سیاسی جلوه دادن استیضاح خطای بزرگی است

خطای بزرگ سیاسی جلوه دادن استیضاح وزیر علوم بود. مباحث روز استیضاح از رادیو به طور زنده پخش شد و در شبکه‌های مجازی نیز به طور کامل منتشر شد، این مباحث از ابعاد مختلف قابل بررسی است و قضاوت نهایی درباره عملکرد وزارت علوم و استیضاح را برعهده مردم است.
فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. به گفته او اکثر نمایندگان در جلسه رای اعتماد به فرجی دانا پیش بینی چنین روزی را می کردند اما برای تعامل با دولت جدید به وی فرصت دادند که متاسفانه نتوانست اعتماد نمایندگان را حفظ کند.

به نظر شما استیضاح از دولت در سال اول آن غیر منتظره نبود؟

استیضاح موضوع جدید و غیرمنتظره و خارج از وظایف مجلس شورای اسلامی نیست، مردم برای نظارت بر عملکرد مجریان انتظاراتی از نمایندگانشان دارند که بُعدی از آن در استیضاح بروز مییابد. مطالب مطروحه در روز استیضاح وزیر سابق علوم مسائل جدیدی نبوده و موافقان استیضاح بارها و در طول زمان این انتقادات را در جلسات مشترک با شخص آقای فرجی دانا عنوان کرده بودند، تقریبا همه متفقالقول بودند که آقای فرجی دانا فردی سیاسی نیست اما پیشبینی نمایندگان در مورد عملکرد اطرافیان ایشان در وزارت علوم در روز رای اعتماد به تحقق پیوست.

ارزیابی شما از این استیضاح چیست؟

خطای بزرگ سیاسی جلوه دادن استیضاح وزیر علوم بود. مباحث روز استیضاح از رادیو به طور زنده پخش شد و در شبکههای مجازی نیز به طور کامل منتشر شد، این مباحث از ابعاد مختلف قابل بررسی است و قضاوت نهایی درباره عملکرد وزارت علوم و استیضاح را برعهده مردم است.

انتظار شما از رئیس جمهور برای گزینه آتی چیست؟

امیدواریم گزینهای برای تصدی وزارت معرفی شود که بتواند اهداف نظام و پیشرفت علمی دانشگاهها را محقق کند.

یکی از موضوعات مطرح شده، حقوق دانشجویان نخبهای بود که به آنها اتهاماتی نسبت داده شد؛ مجلس در این زمینه اقدامی خواهد کرد؟

حق این دانشجویان است که با تنظیم دادخواستی از مرجع منتشر کننده اسامیشان شکایت کنند و موضوع را تا آخر پیگیری نمایند. مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و نمایندگان مصمم هستند تا از نظر نظارتی پیگیری شود که چه کسی اسامی دانشجویان بورسیه را منتشر کرده است؛ تاکید میکنم که این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/BMp1aX