ویژه

سیاسی بودن او مولود تدینش بود

آن مرحوم وارث حرکتی بود که در طول تاریخ شیعه به‌عنوان پشتوانه روحانیت در میان مردم عمل کرده است و همیشه در طول تاریخ افرادی این‌گونه عمل کرده‌اند.
آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم گفت: این نظام که بعد از ۱۴۰۰ سال آبروی شیعه است، باید بتواند در اداره مردم و عرضه آن در سطح بین المللی به گونهای جلوه کند که تبلیغ عملی برای شیعه باشد.

این استاد حوزه علمیه روز جمعه افزود: باید امروز بیندیشیم که نیاز مملکت چیست و در آن زمینه فعالیت و تلاش کنیم.

آیت الله علوی بروجردی تاکید کرد: اینکه بگوییم من نیستم این آقا بوده است و مسئولیت را گردن هم بیاندازیم کاری را حل نمیکند و در دنیا به اسم شیعه ثبت میشود.

وی گفت: حوزهها باید مستقل باشند تا بتوانند در مقام افراد مدعی سیاست حرف بزنند؛ حوزهای که از دولت بودجه بگیرد، اگر در این دولت انحرافی باشد، نمیتواند در مقابلش حرف بزند؛ الان حوزه قم بزرگترین مرکز علمی در دنیای اسلام است.

وی با اشاره به خصوصیات مرحوم عسگر اولادی، گفت: آن مرحوم وارث حرکتی بود که در طول تاریخ شیعه بهعنوان پشتوانه روحانیت در میان مردم عمل کرده است و همیشه در طول تاریخ افرادی اینگونه عمل کردهاند.

آیت الله علوی بروجردی افزود: مرحوم عسگر اولادی سیاسی بود، اما سیاسی بودن او مولود مذهبی بودن و تدینش بود، یعنی اگر امروز مرجع تقلید به او میگفت نباید شما در هیچ کاری دخالت کنید، خودش را کنار میکشید.

وی افزود: کسانی بودند که خودشان را نسبت به روحانیت متعهد میدانستند که این مجموعه باید حفظ شود تا شیعه حفظ شود و مرحوم عسگر اولادی از تبار کسانی بود که بعنوان پشتوانه روحانیت عمل کردند.

وی افزود: باید به این واقعیت توجه داشته باشید که رسالتی که الان حزب موتلفه اسلامی دارد بسیار مهمتر از رسالت گذشته میباشد و آن رسالت مهم این است که انسان در مسیر و طبق اصول و مبانی حرکت کند.

https://shoma-weekly.ir/v2K29T