مجلس

سیاست‎های تأمین مالی بیمه ‏ها شفاف نیست

سیاست‎های تأمین مالی بیمه‏ ها شفاف نیست و از آنجایی که امید به زندگی در میان ایرانیان افزایش یافته اما سازمان تامین اجتماعی که هزینه مالی بیمه را دریافت می کند به نهادهای بیمه ای این هزینه ها را پرداخت نمی کند.

سباستانی واقعی نبودن تعرفه های خدمات درمانی را از دیگر مواردی برشمرد که صنعت بیمه با آن مواجه است و گفت: اگر تعرفه ها در ارائه خدمات به بیماران بدرستی تعیین نشوند بیمه گذار نیز نمی تواند با بدهی هایی که از دولت طلب دارد به بیمه گرهای خود خدمات ارائه کند.

سعید باستانی، عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت در گفتگو با خبرنگارهفته نامه شما، به مناسبت سالروز تأسیس بیمه در کشور گفت: برطبق قانون منابع مالی بیمه ها با مشارکت دولت، کارگر و کارفرما تأمین می شود و ارائه خدمات بهداشتی از سوی بیمه ها انجام می‏پذیرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سهم هزینه های بخش بیمه بخصوص بهداشت و درمان به میزان کشورهای پیشرفته پایین است.

وی در ادامه به مهمترین مسائل پایین بودن سهم بخش بیمه اشاره و بیان داشت: سیاستهای تأمین مالی بیمه‏ ها شفاف نیست و از آنجایی که امید به زندگی در میان ایرانیان افزایش یافته اما سازمان تامین اجتماعی که هزینه مالی بیمه را دریافت می کند به نهادهای بیمه ای این هزینه ها را پرداخت نمی کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اگر مکانیسم پرداخت به ارائه دهندگان خدمات بدرستی صورت گیرد تأثیر فراوانی بر عملکرد بیمه ها خواهد گذاشت.

باستانی در ادامه به صنایع بی شماری که مواد زیان آور تولید می‏کند اشاره و اذعان داشت: این موضوع یکی از نکات مهم محسوب می شود چرا که در نظام بهداشت ما برای واحدهایی همچون سیگار، نوشابه های گاز دار و... که باعث می شوند تا منابع مالی بیمه ای صرف درمان افراد شود خسارتی دریافت
نمی شود و بیمه گذار در این خصوص با ضرر هایی مواجه است چراکه بیمارستان ها در ایران هزینه واقعی درمان را به بیماران ارائه نمی کنند.

باستانی واقعی نبودن تعرفه های خدمات درمانی را از دیگر مواردی برشمرد که صنعت بیمه با آن مواجه است و گفت: اگر تعرفه ها در ارائه خدمات به بیماران بدرستی تعیین نشوند بیمه گذار نیز نمی تواند با بدهی هایی که از دولت طلب دارد به بیمه گرهای خود خدمات ارائه کند.

این نماینده مردم در خانه ملت اظهار داشت: از آنجایی که قانون جامع برای بیمه ها قانون قدیمی است از این رو جوابگوی نیاز امروز بیمه گر نیست چراکه بیمه ها نتوانسته اند بدرستی در بخش های تولیدی سرمایه گذاری کنند و با طلبی هم که از بخش بهداشت دارند با مشکلات جدی مواجه هستند و نمی توانند بخوبی خدمات به بیمه گرها ارائه دهند.

https://shoma-weekly.ir/7yjcqb