مجلس

سیاست صدا و سیما در دوره جدید برای مقابله با رخنه فرهنگی

فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در سازمان وجود دارد قطعا با سیاستهایی که از قبل پیش بینی شده وبرای سازمان صدا و سیما ارسال شده است، با توجه به شرایط فعلی که درجهان وجود دارد، فعالیتهای پیچیده و سختی است.
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، با توجه به اتمام دوره ریاست ضرغامی و انتخاب محمد سرافزار در این سمت اظهار داشت: ضمن تقدیر از تلاشهای مهندس ضرغامی که در طول تصدی ریاست صداو سیما متحمل شدند؛ که به واقع تلاشها و کوششهای ایشان طبق فرمایش مقام معظم رهبری خستگی ناپذیر و دلسورزانه و مبتکرانه بود و جای تشکر دارد. آقای ضرغامی در توسعه کمی و توسعه کیفی برنامههای سازمان تلاش قابل توجهی داشتند که امیدواریم در هر سمتی که فعالیت میکنند مورد قبول درگاه الهی باشد، و در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش نمایند.

وی افزود: دکتر محمد سرافراز، یکی از مدیران باسابقه صدا و سیما هستند که با توجه به فعالیتهایی در بخش برون مرزی و توسعه شبکههای برون مرزی در سالهای اخیر داشتند، به جرات میتوان گفت که کمتر کسی در سازمان است که ثابت قدم، دلسوزانه و با پشت کار و با روحیه انقلابی فعالیتها را ادامه داده و انجام دهد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ خاطر نشان کرد: اعتماد مقام معظم رهبری بزرگترین سرمایه برای جناب آقای سرافراز محسوب میشود. به طبع این اعتماد هم بار مسئولیت ایشان را علاوه برمسئولیتهای کاری که در سازمان وجود دارد و فعالیتهای سنگینی که در صدا و سیما میطلبد را دو چندان میکند.

نماینده مردم تهران و ری و شمیرانات و اسلامشهر خاطر نشان کرد: بر اساس اعتماد مقام عظمای ولایت، مجلس شورای اسلامی نیز هر گونه حمایت و کمکی که در پیشبرد و اهداف سازمان صداو سیما لازم بدانند، دریغ نخواهد داشت و هماهنگی و هدایت و حمایتهای لازم را خواهد داشت.

رهبر با اشاره به جایگاه سازنده صداو سیما در عرصه فرهنگی کشوراذعان داشت: فعالیتها و برنامههایی که در سازمان وجود دارد قطعا با سیاستهایی که از قبل پیش بینی شده وبرای سازمان صدا و سیما ارسال شده است، با توجه به شرایط فعلی که درجهان وجود دارد، فعالیتهای پیچیده و سختی است.

وی تصریح کرد: از طرفی تهاجم فرهنگی غرب، گسترش شبکههای ماهوارهای و حتی شبیخون و یا به تعبیری ناتو فرهنگی که مقام معظم رهبری در فروردین امسال در مشهد از رخنه فرهنگی یاد کردند و تاکید فرمودند که مسئولین مواظب این رخنه فرهنگی باشند.

رهبر تاکید کرد: بنابراین سازمان صدا و سیما در شرایط بسیار حساسی وجود دارد، مسئولیت تاریخی برعهده رسانه ملی وجود دارد که جناب سرافراز از این مسئولیت تاریخی مطلع هستند و امیدواریم با مدیریت قوی و برنامه ریزیهای حساب شده و پیش بینیهای که خواهند داشت از این مسئولیت سربلند بیرون بیایند.

این فعال فرهنگی در رابطه با ضرورت تبیین الگوی ایرانی – اسلامی از طریق رسانه ملی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری در مقاطع مختلف بیان داشتهاند که از جمله موضوع الگوی اسلامی-ایرانی است، که توجه به آن میتواند در مسایل فرهنگی ما راهگشا باشد. لذا سازمان میتواند در این قضیه اقدامات مناسبی را برای تببین این الگو داشته باشد وبا برنامههای مختلفی در صدا و سیما میتواند، هدایت و مدیریت فرهنگی جامعه و افکار عمومی را بر عهده بگیرد.

رهبر در پایان خاطر نشان کرد: با گسترش کمی شبکههای مختلف صدا وسیما صدا، چه داخلی و چه خارجی، باز هم مسئولیت سازمان را بیش از پیش میکند، چرا که انتظارات و توقعات مردم تغییر میکند، که همین امردقت نظری را میطلبد که مدیران تولید ما با هدایت و حمایتهای آقای سرافراز، در تولید برنامههای فاخر اقدامات لازم را انجام دهند.

https://shoma-weekly.ir/VAXnel